Cara Menetapkan Semula Kata Laluan Pada iPhone 10 Apabila Dikunci

Anda boleh menetapkan semula kata laluan iPhone 10 anda apabila terkunci dengan mengikuti langkah-langkah berikut di bawah dalam panduan ini.

Cara Menetapkan Semula Kata Laluan Pada iPhone 10 Apabila Dikunci

Sekiranya anda mendapati diri anda terkunci di iPhone 10 dan tidak lagi mengingati kata laluan, menggunakan telefon anda semula boleh menjadi neraka. Terdapat banyak cara untuk menyelesaikannya dan kami akan membantu anda mendapatkan semula akses dalam artikel berikut. Pilihan pertama yang anda perlu dapatkan semula adalah dengan melakukan tetapan semula kilang yang keras tetapi ini akan membuang semua data semasa anda. Sekiranya anda belum membuat cadangan, pilihan ini tidak akan menjadi yang terbaik.

Anda boleh kembali menggunakan telefon anda dengan beberapa pilihan lain yang tidak memerlukan tetapan semula kilang yang sukar. Kami akan menyebutkan perkara di bawah serta pilihan tetapan semula keras di bawah.

Kaedah yang berbeza untuk memadamkan iPhone 10 anda

Sekiranya anda belum membuat sandaran pada iPhone 10 anda, sayangnya, anda tidak akan dapat mendapatkan fail dan data yang disimpan sekarang anda terkunci. Anda mungkin mendapati satu-satunya kaedah untuk memasukkan semula iPhone 10 anda adalah tetapan semula yang sukar.

Ini bererti anda akan kehilangan fail dan foto di peranti anda. Berikut adalah kaedah yang boleh anda gunakan untuk menetapkan semula peranti anda.

  • Sekiranya iPhone 10 anda diselaraskan ke iTunes, anda boleh menjalankan kaedah iTunes.
  • Sekiranya iPhone 10 dilog masuk ke Cari iPhone saya atau akaun iCloud, maka anda boleh menggunakan kaedah ini.
  • Akhirnya, pilihan terakhir anda adalah menggunakan mod pemulihan jika anda tidak diselaraskan ke iTunes atau iCloud.

Padamkan dengan iCloud

  1. Mulakan, dengan pergi ke iCloud.com/find pada peranti lain
  2. Maka anda perlu log masuk dengan anda ID Apple apabila ditanya
  3. Anda kemudian harus memilih "Semua Peranti" yang berada di bahagian atas halaman
  4. Sekarang Pilih iPhone 10 anda yang perlu diset semula
  5. Seterusnya, pilih pilihan Padam (nama peranti anda). Ini akan menetapkan semula peranti anda dan membuang kod laluan
  6. Akhirnya, pulihkan iPhone 10 dari sandaran atau Pautkan iPhone ke sediakan sebagai baru

Sekiranya iPhone 10 anda tidak lagi menyambung ke rangkaian, maka anda tidak akan dapat menggunakan kaedah ini. Anda perlu menggunakan alamat rumah atau tempat kerja anda dan menyambung ke rangkaian secara automatik.

Padamkan dengan iTunes

  1. Mulakan dengan menyambungkan iPhone 10 anda ke Mac atau PC
  2. Kemudian buka iTunes dari Mac / Pc dan masukkan kod laluan anda jika diminta. Anda juga boleh menyambung ke komputer yang diselaraskan dengan anda
  3. Anda kemudian harus menunggu iTunes selesai menyegerakkan dengan iPhone 10 anda dan setelah selesai klik untuk membuat sandaran
  4. Apabila sandaran selesai dan disegerakkan, klik Pulihkan [peranti anda]
  5. Setelah skrin persediaan muncul di peranti anda, ketuk Pulihkan dari sandaran iTunes pilihan
  6. Akhirnya, ketik untuk memilih iPhone 10 anda di iTunes dan kemudian pilih sandaran terbaru anda

Padam dengan Mod Pemulihan

Sekiranya anda tidak dapat mengakses iCloud atau iTunes maka anda perlu menggunakan mod pemulihan. Mod pemulihan akan menghapus semua data anda. Sekiranya anda tidak pernah membuat sandaran pada iPhone 10 anda, anda akan kehilangan data anda tetapi ini adalah satu-satunya kaedah yang anda perlukan untuk mendapatkan akses ke peranti anda lagi. Gunakan langkah di bawah untuk mendapatkan semula akses ke iPhone 10 anda:

  1. Mulakan dengan menyambungkan iPhone 10 anda ke Mac atau PC dan buka iTunes
  2. Anda perlu mulakan semula paksa iPhone 10 anda dengan menekan butang utama dan kuasa selama 10 saat dan terus menahannya sehingga skrin Apple. Anda boleh melepaskannya apabila melihat skrin pemulihan
  3. Akhirnya, gunakan pilihan pemulihan dan kemas kini untuk mengetik kemas kini. iTunes kemudian akan memulakan semula iPhone 10 iOS anda tanpa kata laluan atau menghapus data apa pun. Selalunya, data anda akan terhapus semasa melakukan ini