Cara Mundur atau Kembali dalam Kisah Instagram

Ciri Cerita Instagram sentiasa bertambah baik dengan kemas kini. Anda kini boleh menggunakan pelbagai penapis dan kesan menarik, melampirkan GIF, meneruskan cerita kepada pengguna lain, dan banyak lagi.

Cara Mundur atau Kembali dalam Kisah Instagram

Namun, anda mungkin tidak mengetahui mengenai ciri lain, seperti memutar balik dan menjeda Cerita Instagram. Artikel ini akan menunjukkan kepada anda ciri-ciri berharga lain yang sering dilupakan atau dilupakan oleh ramai orang.

Bagaimana Mundur, Jeda, Langkau, dan Cerita Instagram Maju Cepat?

Oleh kerana Cerita Instagram hanya bertahan selama beberapa saat, sedikit perhatian cukup untuk melewatkan apa yang sedang berlaku. Nasib baik, Instagram memikirkan masalah ini sehingga mereka memasukkan kaedah yang membolehkan pengguna menjeda, mundur, melangkau, dan meneruskan semua Cerita.

Sekiranya anda ingin menjeda Kisah Instagram tertentu, semua yang perlu anda lakukan ialah ketuk pada skrin dan tahan. Ini akan menghentikan pemasa dan anda dapat melihat Kisah itu selama yang anda mahukan. Ini bagus untuk Cerita gambar. Menjeda Cerita video membekukannya pada saat anda mengetuk skrin.

Sekiranya anda ingin memutar balik Cerita Instagram setelah berlalu, cukup ketuk di sebelah kiri skrin dan Kisah sebelumnya akan muncul semula.

Sekiranya orang yang anda ikuti di Instagram telah menyiarkan banyak Cerita, anda boleh menelitinya dengan lebih cepat dengan mengetuk di sebelah kanan skrin anda. Untuk melangkau set Cerita orang itu sepenuhnya, cukup sapu ke kanan pada skrin anda.

Rewind Kisah Instagram

Bagaimana Membisukan Cerita dari Pengguna Tertentu?

Ciri Mute Instagram pasti berguna. Terlepas dari alasan mengapa anda ingin mengelakkan Cerita seseorang, anda dapat menghapusnya dari Feed Story anda hanya dengan beberapa ketukan.

Untuk menggunakan ciri Bisukan, semua yang perlu anda lakukan ialah mengetuk dan menahan Lingkaran Cerita orang yang tidak mahu anda lihat.

Tetingkap pop timbul akan muncul, memberi anda pilihan untuk melihat profil pengguna tersebut atau Bisukan Cerita mereka.

Cara Membalikkan Kisah Instagram

Pilih Bisu dan tugas anda selesai. Cerita orang itu akan muncul di akhir Suapan Cerita anda dan mereka tidak akan dimainkan secara automatik.

Bagaimana Menapis Komen Tidak Sesuai?

Pernahkah anda melihat bahagian komen Kisah yang disiarkan oleh seseorang yang mempunyai lebih daripada 5,000 pengikut? Anda pasti akan mendapat komen yang tidak masuk akal.

Sebaik sahaja anda mencapai tahap populariti tertentu, menjadi mustahil untuk membaca semua komen secara manual dan menghapus yang tidak sesuai. Oleh itu Instagram telah memasukkan satu ciri yang membolehkan anda menyaring komen yang tidak diingini secara automatik.

Apa yang hebat dari ciri ini ialah ia dapat disesuaikan sepenuhnya, yang bermaksud bahawa anda dapat memasukkan dengan tepat perkataan yang anda anggap tidak sesuai.

Untuk melakukan ini, arahkan ke tetapan pengguna dari profil anda. Dari sana, tatal ke bawah dan ketuk Komen Komen, yang terletak di bawah bahagian Tetapan.

Rewind Instagram Story

Sebaik sahaja anda berada di sana, anda boleh menggunakan penapis yang berbeza dan mencubanya.

Cara Membalikkan Cerita

Bagaimana Menyembunyikan Cerita Anda dari Pengguna Tertentu?

Ingin menyembunyikan Cerita anda dari beberapa pengguna lain adalah senario yang sangat biasa. Nasib baik, Instagram juga memikirkan perkara ini.

Untuk menyembunyikan Cerita anda dari seseorang, arahkan ke tetapan pengguna anda dan pilih Tetapan Cerita. Ini terletak di bawah bahagian Privasi.

Selepas itu, masukkan nama pengguna orang yang anda mahu sembunyikan Cerita anda dan sahkan. Anda juga dapat menyembunyikan Cerita anda dari seseorang dengan mengunjungi profil Instagram mereka, mengetuk tiga titik yang terletak di sebelah kanan atas skrin, dan memilih Sembunyikan Kisah Anda.

Bagaimana Melihat Posting Yang Anda Suka?

Memberi hati Instagram adalah setara dengan suka Facebook dan berguna untuk melihat semula suka sebelumnya.

Untuk melihat aktiviti Instagram anda, semua yang perlu anda lakukan menavigasi ke profil Instagram anda. Dari sana, ketik tiga garis mendatar.

Ini akan membuka menu dengan pilihan seperti Aktiviti Anda, Papan Nama, Disimpan, Tutup Rakan, dll. Di bahagian paling bawah menu, anda akan menemui Tetapan, yang dipisahkan dari pilihan sebelumnya.

Ketuk ke Tetapan dan pilih Akaun. Cari pilihan Catatan yang Anda Suka dan ketuk padanya.

Putar Balik Kisah Instagram

Ini akan menunjukkan kepada anda semua catatan yang anda sukai baru-baru ini.

Soalan Lazim

Bolehkah saya menjeda Kisah Instagram?

Ya. Oleh kerana Cerita sangat pendek tetapi kadangkala mengemas banyak maklumat, anda mungkin perlu menghentikannya. Untuk melakukannya, ketuk skrin sehingga Cerita berhenti. Apabila anda sudah bersedia untuk menyambung semula, ketuk skrin sekali lagi.

Adakah seseorang akan tahu sekiranya saya menonton Cerita mereka?

Ya. Instagram memberi tahu pencipta yang menonton Cerita mereka. Setelah membuka Kisah yang telah anda buat, anda dapat melihat penonton dengan mengetuk ikon mata.

Nasib baik bagi kita yang ingin menonton Kisah yang sama sekali lagi, pengguna tidak akan tahu berapa kali kita menontonnya. Oleh itu, jika anda tidak berpeluang menjeda Cerita, hanya mundur dan tonton semula.

Semakin Anda Tahu

Instagram mempunyai semua jenis ciri menarik yang membuat pengguna terus terlibat. Kami mengesyorkan meluangkan masa untuk mempelajari semua trik Instagram, dan memastikan bahawa anda tidak akan kehilangan ciri yang baru ditambahkan. Dalam komen di bawah, beritahu kami jika kami terlupa sesuatu yang penting.