Bel Pintu Tidak Mengecas? Cuba ini

Bel pintu Ring adalah peranti pintar yang dibina dengan baik yang memberi ketenangan kepada pemilik mengenai siapa yang berada di pintu mereka, sama ada di rumah atau di tempat kerja. Tetapi apabila unit mula beroperasi, seberapa selamat rumah anda?

Bel Pintu Tidak Mengecas? Cuba ini

Banyak pengguna mengalami masalah dengan bel pintu Ring mereka tidak mengisi dengan betul. Jadi, apa kesepakatan di sini? Bagaimana anda boleh menyelesaikannya dan memastikan rumah anda selamat? Lebih-lebih lagi, apakah sebab-sebab bateri cepat habis? Kami akan menemui soalan ini sebentar lagi.

Periksa Hayat Bateri

Baru-baru ini anda perhatikan penunjuk bateri rendah pada loceng pintu Ring anda. Sememangnya, anda sedar sudah tiba masanya untuk mengecasnya. Setelah berjam-jam mengecas, bateri masih rendah, menyebabkan anda percaya bahawa bel pintu Ring anda tidak dicas dengan betul.

Langkah pertama ialah memeriksa jangka hayat bateri. Bagaimana anda melakukan ini? Adakah anda mencari penunjuk hayat bateri pada unit itu sendiri? Sebenarnya, tidak, anda boleh menyemak ini terus dari aplikasi. Mari lihat apa yang perlu anda lakukan:

  1. Buka aplikasi Ring di telefon anda.
  2. Kemudian, pergi ke ‘Peranti’.
  3. Klik pada unit anda.
  4. Kemudian, ketik ‘Kesihatan Peranti’.

  5. Periksa ‘Status Kuasa’.

Sekiranya ‘Status Kekuatan’ menunjukkan ‘Baik’ atau ‘Sangat Baik’, maka itu adalah berita baik. Tetapi ada beberapa perkara lain yang boleh anda cuba.

Dapatkan Transformer

Dalam beberapa kes, bateri cenderung cepat habis kerana tidak ada pengubah. Transformer yang anda miliki mungkin tidak cukup kuat untuk menyokong semua peranti anda, termasuk unit Ring. Untuk itu, adalah idea yang baik untuk mendapatkan pengubah baru yang akan dipasang pada papan panel elektrik.

Walau bagaimanapun, memilih pengubah yang betul adalah Anda perlu tahu mengenai elektrik agar dapat memilih unit yang sesuai. Sekiranya anda tidak pasti tentang yang terbaik untuk rumah anda, hubungi juruelektrik. Mereka akan membantu anda membuat pilihan yang bijak.

Periksa Papan Panel Elektrik

Pergi ke papan panel elektrik anda dan buka. Anda akan melihat pemutus yang berbeza. Mungkin ada pengubah yang dipasang pada panel. Perkara pertama yang anda ingin lakukan ialah memeriksa sama ada pemutus dihidupkan.

Periksa sama ada wayar pada pengubah kelihatan baik. Hati-hati, jangan sentuh mereka sehingga anda mematikan pemutus! Ini boleh membahayakan anda, jadi pastikan anda mengikuti langkah ini. Sebagai alternatif, anda boleh menghubungi juruelektrik untuk memeriksa pendawaian dan memastikan semuanya berfungsi dengan lancar.

Sekiranya semuanya baik-baik saja di sini, sudah tiba masanya untuk menghubungi sokongan Ring.

Jangkau Sokongan Dering

Dalam beberapa kes, masalahnya adalah dengan bel pintu Ring itu sendiri. Untuk mengesahkan kecurigaan anda, hubungi sokongan pelanggan. Perlu diingat bahawa panggilan telefon mungkin berlangsung sebentar, jadi jangan lakukannya ketika anda terburu-buru.

Sokongan pelanggan Ring akan membantu menentukan kapan bateri berhenti dicas. Mereka akan membantu anda menetapkan semula peranti, yang mungkin dapat membantu anda mengembalikan bateri sepenuhnya. Sekiranya loceng berbunyi tidak memberi tindak balas, anda akan pergi ke langkah seterusnya.

Bel pintu

Kadang-kadang, masalahnya boleh menjadi firmware. Firmware adalah kemas kini perisian, yang mungkin tidak serasi dengan beberapa unit Ring. Juruteknik mungkin mengesyorkan kembali ke firmware sebelumnya. Ketidaksesuaian dengan firmware boleh menyebabkan masalah pengecasan bateri.

Dengan melakukan pelbagai langkah ini dengan anda, mereka dapat menentukan sama ada peranti itu rosak. Sekiranya semuanya gagal, sokongan pelanggan akan menghantar pengganti loceng pintu Ring anda.

Unit baru tidak seharusnya menghadapi masalah semasa mengecas.

Mengapa Bateri Menguras Dengan Cepat pada Bel Pintu?

Oleh kerana banyak pengguna mempunyai masalah dengan bateri di bel pintu Ring mereka, timbul persoalan - mengapa ia cepat habis? Terdapat beberapa sebab yang berpotensi. Mari kita lihat.

Cuaca sejuk

Salah satu masalah dengan bel pintu Ring adalah tidak tahan dengan cuaca yang sangat sejuk. Apabila suhu turun di bawah 36 F, bateri tidak akan dapat dicas dengan cekap. Cuaca yang sedikit lebih sejuk akan mempengaruhi keadaannya, dan bateri sama sekali tidak mengecas. Akhirnya, jika suhu di bawah -5 F, unit akan berhenti berfungsi sama sekali.

Sebabnya ialah cuaca sejuk memberi kesan buruk kepada bateri lithium-ion, yang terdapat di dalam bel pintu Ring.

Salah satu penyelesaian untuk masalah ini adalah membawa unit ke dalam ketika suhu turun dengan ketara dan mengecasnya dengan USB. Melakukannya juga akan memastikan peranti sedikit panas.

Bilangan Acara Tinggi

Acara merangkumi semua aktiviti yang mengaktifkan loceng pintu Ring. Sekiranya anda mendorongnya, itu akan menjadi satu acara. Mengesan gerakan adalah peristiwa lain. Bateri pada bel pintu Ring sepatutnya berfungsi untuk 750-1000 acara. Secara berkala, itu bermakna sekitar 6-12 bulan.

Sebilangan besar peristiwa menghabiskan bateri lebih cepat. Walau bagaimanapun, kadang-kadang loceng pintu mungkin melibatkan 'peristiwa palsu'. Contohnya, basikal yang melintas dekat dengan rumah anda bukanlah ancaman, tetapi peranti akan mengenalinya sebagai kejadian. Sekiranya peranti mengingatkan anda tentang sejumlah peristiwa yang tidak biasa, periksa tetapan dan sediakan zon gerakan.

Kekalkan Bateri

Seperti yang anda lihat, terdapat pelbagai sebab mengapa bateri pada bel pintu Ring mungkin tidak dapat diisi. Untuk mengekalkan kehidupannya dan memastikan rumah anda selamat, biasakan diri anda dengan faktor-faktor yang menghabiskan bateri. Kadang kala, alasannya semudah cuaca sejuk. Pada masa lain, masalahnya adalah pendawaian atau juga peranti yang rosak.

Kepada anda - adakah anda berpuas hati dengan bel pintu Ring? Adakah anda mempunyai masalah dengannya selain bateri? Beritahu kami di bahagian komen di bawah.