Bolehkah Bel Ring Anda Berfungsi tanpa Wi-Fi?

Ring Video Doorbell adalah peranti bel pintu pintar pelbagai ciri. Ia berfungsi sebagai interkom - di mana anda dapat berkomunikasi dengan pengunjung anda, sambil dapat melihatnya - dan sebagai bel pintu, memberitahu anda apabila seseorang berdering, memberi anda pengawasan pintu depan 24/7 di telapak tangan tangan anda.

Bolehkah Bel Ring Anda Berfungsi tanpa Wi-Fi?

Perkara terbaik mengenai peranti Doorbell Video dari Ring ialah semuanya dilakukan melalui telefon pintar anda, yang bermaksud bahawa anda tidak perlu berada di rumah untuk melihat siapa yang berada di pintu depan anda dan berkomunikasi dengan mereka. Tetapi adakah Amazon Ring Doorbell berfungsi tanpa Wi-Fi?

Bagaimana ia berfungsi

Perangkat Ring Video Ring dipasang pada dinding di beranda atau ke pintu anda menggunakan pita pelekat atau, lebih biasa, skru biasa. Kemudian, anda memuat turun aplikasi Ring ke telefon pintar atau tablet anda, menggunakan gedung aplikasi khusus peranti. Aplikasi ini pada dasarnya menjadi antara muka utama yang akan anda gunakan untuk mengakses dan menggunakan alat Ring Video Doorbell.

Anda menyediakan akaun anda sendiri di dalam aplikasi, memasukkan maklumat asas, seperti nama, alamat e-mel, nombor telefon, dll. Setelah anda membuat akaun, anda akan melihat senarai perangkat Ring di sekitarnya. Sekiranya ini adalah peranti pertama anda, anda hanya perlu melihatnya. Pada dasarnya, Doorbell Video dilengkapi dengan penghala Wi-Fi kecilnya sendiri yang dapat digunakan semata-mata untuk menyambungkan telefon anda ke sana.

Pilih peranti yang dimaksudkan dan anda akan diminta untuk menyambung ke Sambungan Wi-Fi. Perhatikan bahawa ini bukan untuk menghubungkan telefon anda ke rangkaian, tetapi untuk peranti Video Doorbell. Setelah anda memilih rangkaian dan memasukkan kelayakan anda, peranti Ring harus disambungkan ke Wi-Fi anda dan berfungsi sepenuhnya.

wifi

Jadi, Bolehkah Ia Berfungsi Tanpa Wi-Fi?

Tanpa basa-basi lagi, mari kita jawab persoalan besar sama ada peranti Ring Video Doorbell berfungsi tanpa menyambung ke penghala tanpa wayar. Tidak, ia tidak akan. Dan inilah sebabnya.

Cara kerja alat Ring adalah mereka menyambung ke pelayan internet. Semua rakaman langsung boleh diakses dari pelayan tersebut. Tetapi bagaimana rakaman itu muncul di aplikasi anda? Kenapa anda dapat berkomunikasi dengan orang di luar pintu anda dengan bercakap melalui telefon? Nah, aplikasi Ring menyambung ke pelayan yang sama dengan peranti Video Doorbell anda. Melalui pelayan ini, anda dapat mengakses rakaman langsung dari peranti Ring, dengan syarat telefon anda juga tersambung ke internet.

Sekiranya peranti Ring anda tidak mempunyai rangkaian Wi-Fi di sekitarnya, ia tidak dapat menyambung ke pelayan yang disebutkan. Sekiranya tidak dapat menyambung ke pelayan, ia tidak dapat berfungsi dengan peranti telefon pintar anda.

Penyelesaian masalah

Sekiranya Ring Doorbell tidak berfungsi tanpa sambungan Wi-Fi, adakah jalan penyelesaian yang dapat membawa anda sedekat mungkin untuk menggunakannya tanpa Wi-Fi? Nah, secara teori, ya, anda tidak perlu menggunakan penghala anda untuk membolehkan peranti Ring Video Doorbell anda menyambung ke internet. Penyelesaian yang pelik tetapi praktikal ialah membuat hotspot menggunakan telefon atau peranti tablet.

Hotspot Wi-Fi pada peranti mudah alih berfungsi pada frekuensi 2.4GHz, sementara kebanyakan membolehkan anda memilih hotspot 5GHz, yang sangat sesuai untuk peranti Ring. Oleh kerana itu, kita semua tahu bahawa anda harus mengelakkan komputer menjadi panas, misalnya. Perkara tidak begitu berbeza dengan peranti Ring Video Doorbell. Peranti ini akan menghabiskan sejumlah besar data anda, kerana model yang lebih baru mempunyai video 1080p, bukan sesuatu yang sesuai untuk bil telefon anda!

Tanpa wayar

Sekiranya anda membaca ini, anda mungkin mempunyai beberapa jenis sambungan internet di rumah. Sekiranya sambungan anda berkabel, anda mungkin tertanya-tanya bagaimana anda boleh menjadikannya tanpa wayar, kerana bagaimana Ring Video Doorbells tidak berfungsi tanpa akses Wi-Fi. Nasib baik, ada cara untuk menjadikan sambungan kabel anda menjadi wayarles dan lebih biasa daripada yang anda fikirkan.

loceng loceng amazon berfungsi tanpa wifi

Sebenarnya, setiap sambungan tanpa wayar disambungkan terlebih dahulu dan kemudian menjadi wayarles kemudian. Apa yang anda perlukan adalah melakukan penghala tanpa wayar. Cabut kabel Ethernet dari komputer anda dan pasangkannya ke penghala. Laluan (tidak dimaksudkan) kabel baru dari penghala ke komputer anda dan siapkan rangkaian tanpa wayar. Ya, semudah itu, murah, dan, sejujurnya, bukan sesuatu yang anda boleh bertahan lama pada abad ke-21.

Tanpa wayar, Tanpa Bel Video Ring

Malangnya, Ring Video Doorbell tidak dapat berfungsi tanpa sambungan tanpa wayar. Akses kabel Ethernet langsung mungkin kelihatan seperti sesuatu yang anda mahukan pada peranti Ring, tetapi fikirkanlah. Kemungkinan besar, anda akan menggunakan Doorbell di luar. Berpusing-pusing dengan lubang penggerudian kabel bukanlah sesuatu yang anda ingin masuki. Selain itu, siapa yang tidak mempunyai sambungan Wi-Fi pada zaman ini?

Adakah anda mempertimbangkan untuk menggunakan Wi-Fi? Apakah beberapa kesulitan lain yang disebabkan oleh kurangnya penyambungan tanpa wayar untuk anda? Jangan ragu untuk membincangkan perkara ini dan lebih banyak lagi di bahagian komen di bawah. Semua soalan / petua / nasihat / testimoni lebih dialu-alukan.