Cara Membuat Bel Lingkaran Tidak Sensitif

Ring Doorbell adalah sistem keselamatan yang inovatif. Bukan sahaja memberi anda amaran ketika orang membunyikan bel pintu anda, tetapi juga memberi anda umpan video dari pintu masuk rumah anda. Ia juga mempunyai sensor gerakan yang cukup kuat dan disesuaikan.

Cara Membuat Bel Lingkaran Tidak Sensitif

Itu adalah berita baik dan buruk kerana, walaupun menjaga keselamatan anda, itu dapat mencetuskan banyak positif palsu. Artikel ini akan mengajar anda bagaimana membuat Ring Doorbell menjadi kurang sensitif, jadi anda tidak akan mendapat banyak pemberitahuan mengenai positif palsu.

Bagaimana Pengesanan Gerakan Bel Pintu Berfungsi?

Pengesanan gerakan pada Ring Doorbell mungkin terlalu sensitif, menurut beberapa pengguna. Orang sering mendapat positif dan itu membuat mereka bimbang walaupun tidak ada kebimbangan. Ini benar terutamanya apabila cuaca sangat buruk.

Angin dan hujan dapat mengganggu sensor pengesanan gerakan, menyebabkan Ring Doorbell anda menghantar spam dengan isyarat palsu kepada anda. Kadang kala, walaupun kereta yang hanya melewati rumah anda boleh mencetuskan sensor haba dan memberi amaran kepada anda. Anda akan memeriksa suapan video di aplikasi Ring anda dan hanya mengejek penggera palsu yang lain.

Ramai orang mengadu haiwan peliharaan mereka juga mencetuskan sensor gerakan. Syukurlah, terdapat beberapa cara untuk mengurangkan bilangan positif palsu yang anda dapat dari aplikasi Ring Doorbell.

Anda boleh memuat turun aplikasi dari App Store rasmi untuk iPhone, atau Google Play Store untuk peranti Android. Teknologi inframerah Ring Doorbell yang digunakan untuk pengesanan gerakan jauh dari sempurna, tetapi dengan aplikasinya, anda dapat menyesuaikan kepekaan.

loceng pintu deringan

Gunakan Aplikasi Ring Doorbell untuk Menyesuaikan Tetapan Gerak

Seperti yang anda mungkin sudah tahu, Ring Doorbell mempunyai aplikasi hebat dengan banyak ciri berguna. Anda boleh menggunakannya untuk menyesuaikan Ring Doorbell anda agar sesuai dengan anda. Berikut adalah langkah-langkah yang perlu anda ikuti untuk menurunkan kepekaan sensor gerakan Ring Doorbell:

  1. Mulakan aplikasi telefon Ring Doorbell anda.
  2. Pilih produk Ring yang ingin anda sesuaikan di bahagian atas tetingkap aplikasi.
  3. Kemudian, pilih Tetapan Gerak.
  4. Di bahagian atas, anda akan melihat gelangsar mulai dari Orang Sahaja hingga Semua Aktiviti. Secara lalai, gelangsar terletak di tengah. Sekiranya anda rasa terlalu sensitif, gerakkan slaid ke kiri, lebih dekat dengan Orang Sahaja. Anda boleh menarik gelangsar ke kiri jika mahu.
  5. Keluar dari aplikasi.

Itu sahaja. Aplikasi ini akan menerapkan tetapan dengan serta-merta tanpa anda harus menyimpannya. Anda dapat melihat bagaimana yang sesuai dengan anda, dan jika anda ingin meningkatkan kepekaan sekali lagi, ikuti langkah yang sama. Walau bagaimanapun, anda perlu menggerakkan gelangsar ke kanan, ke arah Semua Aktiviti.

Anda mungkin telah melihat beberapa Tetapan Gerakan bagus lain pada aplikasi anda. Mari kita bercakap tentang mereka juga.

Cara Menetapkan Zon Gerak

Zon gerakan juga bagus kerana membolehkan anda memilih zon tertentu di mana Ring Doorbell anda akan bergerak. Anda boleh memilih antara tiga zon gerakan tersuai. Inilah caranya:

  1. Buka aplikasi telefon Ring Doorbell.
  2. Pilih Bel Pintu anda di bahagian atas.
  3. Kemudian pilih Motion Setting, diikuti oleh Motion Zones.
  4. Seterusnya, ketik Tambah Zon Gerak.
  5. Di tetingkap seterusnya, anda akan dapat melukis zon gerakan. Apabila anda selesai, tekan Simpan.

Zon pergerakan pada model Ting Doorbell yang lebih lama berfungsi sedikit berbeza. Anda boleh menyesuaikan ukuran jarak gerakan melalui slider (slaid menunjukkan jarak kaki). Setelah selesai, ketuk Simpan, dan kemudian Teruskan.

Penjadualan Gerak

Pilihan terakhir dalam Ring Doorbell Motion Settings adalah Motion Scheduling. Pilihan ini sangat berguna dan mengurangkan jumlah amaran palsu yang anda dapat. Sekiranya anda mengetahui bahawa sensor gerakan akan dicetuskan pada waktu tertentu - mis. jika pengirim surat membawa surat tajam pada jam 8 pagi pada hari Isnin - anda boleh mematikan sensor pada waktu itu.

Inilah caranya:

  1. Mulakan aplikasi Ring Doorbell.
  2. Pilih peranti Ring yang sesuai di bahagian atas skrin anda.
  3. Ketik pada Tetapan Gerak, dan kemudian Penjadualan Gerakan.
  4. Pilih hari dan waktu yang tepat apabila anda mahu amaran dimatikan dan simpan perubahannya. Anda mungkin mahu memberi nama peraturan untuk mengelakkan kekeliruan.

Ini adalah ciri yang sangat berguna yang boleh anda gunakan pada setiap - atau setiap hari dalam seminggu untuk mengurangkan jumlah amaran yang anda terima.

loceng

Tiada Makluman Palsu Lagi

Ring Doorbell adalah alat yang luar biasa, tetapi sensor gerakannya mungkin terlalu sensitif bagi sesetengah orang. Nasib baik, anda boleh menyesuaikannya dan menjadikannya lebih sesuai dengan keinginan anda. Sekiranya anda menggunakan semua nasihat yang disebutkan di sini, anda dapat menyesuaikan Ring Doorbell sepenuhnya, dan meminimumkan jumlah amaran palsu.

Anda tahu apa yang mereka katakan mengenai budak lelaki yang menangis serigala. Perkara yang sama boleh digunakan untuk makluman ini. Oleh itu, lebih baik menghitung masing-masing daripada mempunyai banyak yang palsu. Apa pendapat anda mengenai sensor gerakan Ring Doorbell? Beritahu kami dalam komen.