Ulasan UBTech Alpha 1S: Robot £ 400 yang benar-benar menyanyi dan menari

Ulasan UBTech Alpha 1S: Robot £ 400 yang benar-benar menyanyi dan menari

Gambar 1 dari 8

ubtech_alpha_1s_4

ubtech_alpha_1s_2
ubtech_alpha_1s_1
ubtech_alpha_1s_3
ubtech_alpha_1s_5
ubtech_alpha_1s_6
ubtech_alpha_1s_7
ubtech_alpha_1s_8

Kecuali anda menjalani gaya hidup yang sangat pelik, tidak setiap hari anda menghantar orang kecil melalui surat. Tetapi itulah yang dihantar oleh Alphr beberapa minggu yang lalu ketika UBTech menghantar robot terbarunya.

Lihat ulasan Sphero SPRK + yang berkaitan: Bola kecil keseronokan pendidikan Raspberry Pi: Pertemuan genius komputer esok di pertandingan sekolah PA PA

UBTech Alpha 1S tingginya hampir 16 inci, dan kelihatan seperti fiksyen sains yang memberitahu robot kita. Sebenarnya, matanya yang tajam bersudut membuatnya kelihatan seolah-olah itu adalah salah satu robot buruk yang telah kita amati - yang merupakan pilihan reka bentuk yang aneh di bot ramah yang sebenarnya dirancang untuk menanam kegembiraan pengekodan pada anak-anak. [Galeri: 7]

Walau begitu, tidak hanya ada anak-anak: hanya mereka yang mempunyai ibu bapa kaya yang memerlukan, kerana Alpha 1S dijual dengan harga £ 400 yang besar. Adakah ia berbaloi? Teruskan membaca untuk mengetahui.

Beli robot Alpha 1S dari Amazon

UBTech Alpha 1S: Robot beraksi

Jadi apa itu Alpha 1S? Ini adalah robot humanoid setinggi 16 inci dengan 16 servo yang disambungkan ke dalam sendi yang membolehkan anda memprogram dan mengawal pergerakannya. Walaupun saya mengatakan reka bentuk Alpha 1S sangat jahat dalam pengenalan saya, robot itu berusaha keras untuk menjelaskan keramahannya. Lihat sahaja persembahan pra-program yang saya rakam di bawah:

Apa-apa kebimbangan yang mungkin anda alami mengenai Alpha 1S yang meningkat untuk menggulingkan rumah tangga anda harus ditempatkan dengan dua faktor tambahan: 1) Ia hanya mempunyai jangka hayat bateri selama satu jam sebelum perlu diisi semula, dan yang lebih penting 2) kadang-kadang melakukan perkara seperti ini:

Apa yang mungkin anda perhatikan dari kedua video di atas adalah bahawa Alpha 1S sangat bising. Untuk setiap pergerakan sendi, robot membuat raket. Kebisingan begitu banyak, sebenarnya, pembesar suara terbina dalam sering diketepikan oleh pusaran mekanikal sambungan robot yang bergerak. Untuk membuktikan maksudnya, cubalah dan dengarkan lagu yang ditari oleh Alpha 1S sepanjang pusingan ototnya (petunjuk: ia adalah trek Maroon 5 tertentu dari tahun 2010):

Sekiranya manusia mengeluarkan banyak suara hanya dengan bergerak, tidak ada yang dapat hidup dalam radius satu mil antara satu sama lain dan kemarahan komuter akan menjadi fenomena yang lebih biasa.

Semua ini mengabaikan fakta bahawa rangkaian gerakan Alpha 1S sangat mengagumkan, tentu saja, dan lebih-lebih lagi apabila anda melihat rasa keseimbangannya dalam pergerakan sporty:

Ini sungguh mengagumkan. Ketika saya pertama kali membongkar robot di pejabat, orang berkumpul untuk mengambil video yang berjalan melalui demo bergerak, bercerita, menari dan bersenam.

Ulasan diteruskan di halaman 2