Cara Menjalankan Aplikasi iOS di Android

Walaupun mungkin, menjalankan aplikasi iOS di Android datang ke satu aplikasi dan satu perkhidmatan berbayar disahkan berfungsi pada versi Android yang lebih baru. Terdapat beberapa lagi, tetapi tidak ada jaminan mereka akan berfungsi pada peranti Android anda. Anda mesti mencuba aplikasinya dan melihat apa yang berfungsi dan yang tidak. Inilah cara menjalankan aplikasi iOS di Android.

Cara Menjalankan Aplikasi iOS di Android

Memasang dari Sumber Tidak Diketahui

Katakan anda mempunyai versi Android yang lebih lama dan berjaya mencari fail Cycada / Cider atau iEMU .apk (disebutkan di bawah) untuk dipasang. Sekiranya demikian, anda perlu mengaktifkan kebenaran yang membenarkan pemasangan aplikasi dari sumber selain Google. Inilah yang perlu anda lakukan:

  1. Pergi ke telefon bimbit anda "Tetapan."
  2. Pilih "Keselamatan."
  3. Aktifkan "Sumber yang tidak diketahui" atau pilihan yang serupa.

Sekiranya anda mempunyai salah satu versi Android terkini, anda harus membenarkan setiap muat turun pihak ketiga dari penyemak imbas secara manual.

Aplikasi iOS biasa untuk Aplikasi Android

1. Gunakan appetize.io di Penyemak Imbas Android Anda untuk Menjalankan Aplikasi iOS

Di lautan yang penuh dengan aplikasi simulasi iOS, sangat menarik untuk melihat aplikasi iOS dalam talian untuk Android seperti appetize.io. Penyediaan ini tidak membenarkan anda memasang aplikasi iOS pada Android; ia mensimulasikan peranti iOS menggunakan awan, yang membolehkan anda menggunakan aplikasi iOS dalam penyemak imbas web.

Appetize.io hanya dapat diakses selama 100 minit pertama, selepas itu anda perlu membayar untuk menggunakannya. Oleh kerana aplikasi ini adalah perkhidmatan dalam talian, anda juga dapat menggunakannya di PC atau Mac. Perkara hebat lain mengenai penggunaan appetize.io di Android ialah anda tidak perlu melakukan root pada peranti anda.

menyelerakan

2. Emulasi iOS pada Android menggunakan Cycada (Dahulu Cider)

Cycada (dahulunya dikenali sebagai Cider) mungkin merupakan aplikasi emulator iOS yang paling popular. Mudah digunakan dan percuma, juga tanpa pembelian dalam aplikasi. Program ini juga dapat membantu anda menguji aplikasi iOS, itulah sebabnya ia digunakan oleh pembangun iOS pada suatu hari. Seperti aplikasi serupa yang lain, Cycada mungkin tidak akan berfungsi untuk anda jika anda mempunyai salah satu versi Android terkini, tetapi sebaliknya berfungsi pada versi 2.3 dan lebih tinggi.

Cycada membolehkan anda menggunakan hampir semua fungsi peranti Apple, bukan hanya aplikasi, jadi anda mungkin ingin membiarkan sekurang-kurangnya dua gigabait ruang penyimpanan percuma pada peranti anda. Selain daripada itu, anda harus mempunyai sekurang-kurangnya 512 megabait RAM dan beberapa ruang penyimpanan tambahan untuk aplikasi itu sendiri.

3. Tiru iOS dengan iEMU pada Peranti Android Anda

Aplikasi iEMU (juga dikenali sebagai Padiod) paling dekat dengan Cycada / Cider sebagai emulator iOS dengan kemampuan serupa. Ia tidak memerlukan anda melakukan root pada peranti Android anda, tetapi juga boleh berfungsi pada root yang sama.

IEMU juga mempunyai antara muka pengguna yang mesra, tetapi memerlukan perkakasan yang lebih mantap daripada Cycada / Cider. Ia tidak akan berfungsi dengan baik jika anda mempunyai RAM kurang dari gigabait. Anda juga mesti menutup aplikasi lain yang berjalan di latar belakang. Apa yang menjadikan emulator ini cukup baik ialah ia berfungsi dengan fail .zip dan .ipas.

Malangnya, satu-satunya emulator iOS yang terkenal untuk Android adalah Cider dan iEMU. Appetize.io adalah alternatif dalam talian bagi mereka yang tidak mahu memasang aplikasi pihak ketiga. Perlu diperhatikan juga Cider dan iEMU tidak disokong lagi. Anda boleh mencuba menjalankan aplikasi iOS pada beberapa program komputer ini.

iPadian dan Ripple adalah pilihan yang paling menonjol. iPadian adalah simulator iOS, sementara Ripple adalah sambungan Chrome.

ios

Menghadapi Kebenaran Menggunakan Aplikasi iOS di Android

Oleh kerana iOS dan Android berfungsi secara berbeza, adalah selamat untuk mengatakan bahawa tidak ada cara yang betul untuk menjalankan aplikasi iOS di Android. Cycada / Cider dan iEMU pernah tersedia tetapi tidak disokong lagi. Walau bagaimanapun, senario itu tidak bermaksud bahawa menjalankan aplikasi iOS di Android tidak akan berfungsi untuk anda. Anda hanya perlu mencuba kedua-dua emulator iOS.

Anda boleh dengan mudah menjalankan aplikasi iOS di Android atau menjalankan simulator di komputer, tetapi tidak ada jaminan bahawa ia akan berfungsi. Di sisi lain, mendapatkan fungsi yang paling asas mungkin merupakan kaedah yang baik untuk mengenali antara muka pengguna iOS dengan lebih baik.