Cara Membuat Undian di Snapchat

Anda mungkin menyedari bahawa pengundian Facebook mudah disiarkan dan sangat menarik. Instagram memperkenalkan ciri pengundiannya pada Oktober 2017, dan itu adalah kejayaan segera. Tinjauan Twitter juga sangat popular, dan ia merangkumi topik yang menggembirakan dan yang serius. Mengapa pengundian begitu popular di media sosial?

Cara Membuat Undian di Snapchat

Orang suka menjawab soalan dan membuat keputusan pantas. Mereka suka menyatakan pendapat mereka, terutamanya apabila ada cara cepat dan mudah untuk melakukannya. Menjalankan tinjauan adalah cara yang menghiburkan untuk menghubungi pengikut anda. Ia juga dapat membantu anda menarik yang baru. Beberapa pungutan suara memulakan perbualan, sementara yang lain hanya memberi orang soalan menarik untuk difikirkan.

Sekiranya anda menggunakan Snapchat untuk media sosial anda, anda pasti akan kecewa apabila mengetahui bahawa aplikasi ini tidak mempunyai pilihan untuk membolehkan anda membuat tinjauan untuk rakan dan pengikut anda. Anda boleh mengisi tinjauan pendapat yang diposkan ke Snapchat Discover. Tetapi jika anda ingin menjalankan tinjauan anda sendiri, anda harus menggunakan sistem pihak ketiga.

Terdapat banyak aplikasi dan laman web yang membuat pilihan untuk dipilih. Tutorial berikut memberi tumpuan kepada PollsGo, tetapi langkah asas yang sama berlaku untuk mana-mana pembuat tinjauan pendapat.

Menggunakan PollsGo (Penyemak Imbas Web)

PollsGo adalah kaedah yang mesra pengguna untuk membuat tinjauan pendapat. Inilah cara membuat tinjauan pendapat menggunakan laman web pada peranti mudah alih anda.

Buka pollsgo.com di komputer atau penyemak imbas web pada telefon pintar anda. PollsGo poll boleh mengandungi banyak soalan. Tetapi ini tidak benar untuk semua aplikasi dan laman web tinjauan pendapat. Dalam beberapa kes, anda hanya boleh memautkan kepada soalan individu. Adakah anda mahu peserta tinjauan anda melihat hasilnya dengan segera? Atau adakah anda lebih suka menjadi satu-satunya orang yang mempunyai akses ke data tersebut? Aplikasi pengundian ini memberi anda pilihan untuk memilih sama ada peserta anda dapat melihat hasilnya atau tidak.

Kedua-dua pendekatan boleh menarik. Sekiranya anda memilih untuk membiarkan pengikut anda melihat hasilnya selepas undian, anda akan mendapat topik perbincangan segera. Sebaliknya, sangat menyenangkan untuk menentukan tempoh pengundian terhad dan berkongsi hasilnya dengan pengikut anda selepas itu. Tandakan kotak jika anda mahu responden tinjauan melihat bagaimana tinjauannya berjalan.

Sekarang masanya untuk mengumpulkan tinjauan anda. Walaupun senang mengikuti satu tema dengan semua soalan anda, anda juga boleh membuat tinjauan pendapat yang menarik jika anda menggabungkan soalan peribadi dan umum.

Beberapa aplikasi dan laman web jajak pendapat membantu anda dengan memberikan idea untuk soalan yang perlu diajukan. Ini adalah sebahagian besar mengapa Polly begitu popular. Aplikasi itu menawarkan banyak pilihan soalan pungutan suara yang sesuai untuk remaja yang boleh anda pilih. Dengan PollsGo, terdapat tiga jenis soalan yang boleh anda buat:

Soalan Peribadi: Di sini, anda boleh memilih antara lapan soalan peribadi. Sebilangan soalan mengundang kejujuran - misalnya, anda boleh bertanya "Siapa saya kepada anda?" atau "Satu perkara yang perlu saya kerjakan". Sebaliknya, beberapa soalan lebih ringan, seperti meminta pengikut anda menentukan genre filem mana yang paling sesuai untuk anda.

Soalan Kumpulan: Soalan kumpulan merujuk kepada dinamika kumpulan anda. Di sini, peserta tinjauan anda dapat memberikan pendapat tanpa nama mereka mengenai ahli kumpulan lain.

Sebagai contoh, salah satu soalan adalah "Siapa yang akan bertahan paling lama dalam kiamat zombie?" Pilihan ini lebih menarik jika anda mempunyai sekumpulan pengikut Snapchat yang tertutup. Sekali lagi, adalah mungkin untuk mengubah sebarang pertanyaan setelah anda memilihnya.

Soalan Anda Sendiri: Menjana soalan anda sendiri mungkin merupakan pilihan yang paling kerap anda gunakan. Lagipun, soalan PollsGo stok akan menjadi membosankan jika anda juga tidak menyertakan soalan unik. Tanya sesuatu yang hampir dengan minat pengikut anda.

Setelah memilih soalan, inilah masanya untuk memberi pilihan kepada responden tinjauan anda. Sekiranya anda memilih Soalan Peribadi, anda boleh memilih beberapa balasan stok. Tetapi sekali lagi, anda boleh mengubah atau menghapus mana-mana cadangan laman web. Anda tidak boleh menambahkan lebih daripada enam pilihan. Selain itu, perlu ada sekurang-kurangnya dua pilihan untuk setiap soalan, walaupun baik jika pilihannya sama.

Di sinilah anda dapat mengubah warna latar belakang soalan anda. Sayangnya, tidak mustahil untuk menambahkan gambar ke pungutan suara anda di PollsGo.

Sekarang PollsGo akan membuat tinjauan pendapat untuk anda kongsi dengan pengikut Snapchat anda. Akan ada URL yang boleh anda salin. Terdapat juga butang yang membolehkan anda berkongsi tinjauan pendapat di pelbagai media sosial, termasuk Snapchat, tetapi semua ini hanya menyalin pautan ke papan keratan anda.

Dari sini, buka Snapchat pada peranti anda dan mulailah membuat snap. Anda perlu menggunakan ikon penjepit kertas di sebelah kanan aplikasi untuk menampal pautan anda. Dengan pautan anda yang dikongsi, anda boleh menghiasi dan menyesuaikan Snap anda mengikut kehendak anda.

Kami mengesyorkan agar memberitahu orang-orang untuk menggulir ke atas untuk memilih dalam tinjauan anda. Sebaik sahaja anda menghantar Snap anda kepada pengguna dan mempostingnya di kisah anda, komuniti Snapchat anda akan dapat menggunakan PollsGo untuk memberikan suara tepat di telefon mereka, dan anda boleh menggunakan pautan dalam tinjauan untuk memeriksa hasilnya.

LMK: Undian Tanpa Nama (Aplikasi)

Sekiranya anda mencari aplikasi pengundian untuk digunakan pada peranti mudah alih anda, salah satu pilihan yang lebih terkenal ialah LMK: Undian Tanpa Nama (tersedia di iOS di sini dan Android di sini). Aplikasi ini tersedia di App Store dan Google Play Store.

Malangnya, menyesuaikan pilihan anda hadir dengan harga pada aplikasi ini. Pada $ 7.99 / bln. anda boleh membuat pelekat pelanggan anda sendiri (inilah yang disebut oleh aplikasinya sebagai tinjauan), menambah foto, mempunyai catatan tanpa had, dan lebih banyak pilihan untuk pelekat yang dihasilkan oleh sistem.

Aplikasi ini memang mempunyai beberapa pilihan undian percuma yang agak kemas, menjadikan pilihan percuma itu menyeronokkan jika itulah yang anda cari. Pilihan percuma merangkumi topik hubungan seperti: "Berapa lama anda boleh pergi tanpa bercakap dengan saya?" dan "Betapa menariknya saya?"

Tinjauan ini tidak dinamakan tetapi jawapannya adalah. Sekiranya anda mencari maklum balas dan ingin mengetahui dari mana ia datang, ini bukan aplikasi untuk anda.

Aplikasi Soal Jawab yang lain anda boleh mencuba aplikasi LMK: Soal Jawab atau YOLO untuk lebih banyak pilihan penyesuaian.