TV terbaru Samsung menggunakan mod "penyamaran" untuk menyembunyikan pandangan ketika tidak digunakan

Tidak berpuas hati dengan menguasai pasaran TV, Samsung sedang dalam misi untuk memisahkan diri dari pesaingnya dengan membuat set TV yang benar-benar tidak masuk akal.

TV terbaru Samsung menggunakan a

Yang terbaru? TV yang menyatu dengan rumah anda seperti bunglon.

Ya, betul. Ciptaan terbaru Samsung semuanya hilang apabila tidak digunakan, meninggalkan bezel nipis dan masa, seolah-olah terukir di dinding anda. Perkara yang paling mengagumkan mengenai TV baru ini ialah sebenarnya bukan ciptaan khas yang anda perlukan untuk keluar dan membeli, tetapi merupakan ciri standard pada rangkaian TV QLED terbaru Samsung.

BACA SETERUSNYA: TV Terbaik 2018

Setelah menggantung TV 4K baru yang berkilau ke dinding, memasukkannya ke dalam mod ambient membolehkannya menyatu dengan persekitarannya. Dengan mengambil gambar dinding yang digantungnya, TV menentukan apa yang harus berada di belakangnya dan kemudian menggunakannya sebagai kertas dinding untuk disembunyikan di depan mata. Anda masih dapat menggunakan layar TV untuk memaparkan berita, waktu atau cuaca dan maklumat lalu lintas ketika "mati", membuat semacam maklumat di rumah anda ketika TV tidak digunakan.

BACA SETERUSNYA: Apa itu 4K dan mengapa anda harus peduli?

Samsung telah menjalankan misi untuk membuat TV yang nampaknya bukan TV. Tahun lalu, syarikat Korea Selatan bekerjasama dengan pereka Yves Béhar untuk membuat The Frame, sebuah TV UHD 55 inci yang menakjubkan yang memaparkan karya seni digital ketika tidak digunakan. Di atas kertas, itu adalah idea yang sangat baik, dengan bingkai kayu yang tersedia untuk membantu menyamarkannya lebih jauh. Namun, secara jelas, masih jelas anda melihat skrin TV dan bukannya karya seni.

Ini juga tidak membantu bahawa The Frame menelan biaya lebih dari yang sepatutnya - £ 2,000 untuk TV dengan panel yang anda dapati di TV Samsung £ 700.

Lihat Teknologi TV 4K yang berkaitan Dijelaskan: Apa itu 4K dan Mengapa Anda Perlu Peduli? Lupakan kertas dinding, kini anda dapat mengubah seluruh dinding anda menjadi TV dengan set modular gergasi 146 inci Samsung Frame yang ingin dicampur Samsung TV ke rumah anda melalui kekuatan seni

Setelah The Frame datang, The Wall, idea lain yang tidak masuk akal dari Samsung yang, seperti raksasa Frankenstein, benar-benar tidak mempunyai hak untuk wujud. Pada 146 inci, set 4K ini dirancang untuk mengambil seluruh dinding rumah anda dan dapat diperluas dengan menambahkan lebih banyak set tanpa bezel padanya. Dalam contoh yang ditunjukkan di CES, Samsung menggunakan layar untuk menampilkan "TV" yang lebih kecil di dinding sambil menerapkan rak buku dan gambar palsu di sekitarnya untuk memberikan penampilan dinding di sebuah ruangan. Apabila tiba masanya untuk duduk dan menonton filem, anda boleh mengembangkannya ke seluruh skrin dan benar-benar tenggelam dalam 4K.

Syukurlah, Ambient Mode sepatutnya mempunyai lebih banyak kaki dan kos lebih rendah daripada kedua-dua inovasi tidak masuk akal Samsung sebelumnya. Bukan hanya stok untuk TV barunya, tetapi juga menjadi stok untuk semua set 4Knya yang akan maju, yang bermaksud, pada waktunya, kita semua dapat menyembunyikan TV kita dengan jelas. Nah, jika kita semua membeli Samsung, itu.