Ulasan Samsung Xpress M2070W

£ 130 Harga semasa dikaji

Samsung adalah salah satu pemain utama Inggeris dalam pencetak laser mono dan all-in-one, dan rangkaian Xpress barunya memenuhi peningkatan populariti peranti mudah alih dengan mempermudah sambungan tanpa wayar dengan komunikasi jarak dekat (NFC).

Ulasan Samsung Xpress M2070W

Kami baru sahaja melihat permulaan NFC, dan ini tidak akan unik bagi Samsung. Dell, Epson dan HP telah mengumumkan mesin yang menyokong teknologi tersebut. Walaupun begitu, tetapi pelaksanaan Samsung di sini sangat mudah digunakan: cukup muat turun aplikasi cetak Samsung Mobile ke peranti mudah alih yang dilengkapi NFC, ketuk pada penutup pengimbas dan sambungan dibuat.

Di tempat lain, M2070W lebih berfungsi dan mirip perniagaan - seperti yang anda harapkan dari laser mono all-in-one. Di luar skema warna dua nada yang tidak biasa, reka bentuknya bersudut dan tetap, dengan pengimbas flatbed 1,200ppi yang dipasang di bahagian atas dan kawalan di balkoni di bahagian depan. Ini termasuk panel LCD mono dua baris, butang operasi besar dan empat kekunci khusus untuk cetakan kad ID, penyediaan WPS dan mod cetak Eco Samsung, yang dengan cepat menetapkan pencetakan toner dan pencetakan berbilang halaman untuk menjimatkan sumber.

Selain NFC, ia tidak menonjol dengan ciri. Tidak ada slot serbaguna, tidak ada percetakan dupleks dan ADF untuk pengimbas, walaupun penutup pengimbas dapat memuat majalah dan juga lembaran tunggal.

Samsung Xpress M2070W

Kos cetakan tidak sesuai dengan yang terbaik. Mesin cetak menggunakan kartrij drum dan toner satu bahagian, hanya tersedia dalam satu kapasiti (1,000 helai); slot ini di bawah bahagian pengimbas engsel. Kami lebih suka pilihan XL untuk kartrij atau kartrij dua bahagian dengan toner yang boleh diganti dan gendang tahan lama. Walau bagaimanapun, mesin cetak menyumbang kepada kos yang lebih tinggi daripada rata-rata setiap halaman sebanyak 3.5 p.

Harga habis naik turun dari bulan ke bulan, jadi kos halaman mungkin sesuai dengan modelnya yang semakin matang. Juga, sebaik sahaja anda mula mencetak, kebimbangan seperti itu semakin memudar. Dalam mod cetakan biasa dan jimat toner, ia dicetak pada 19ppm zippy dalam ujian kami, yang sangat mengagumkan untuk all-in-one sub-£ 150. Di samping itu, mesin bangun dan mula dicetak dalam masa 12 saat. Kelajuan menyalin adalah baik, dengan satu helai dari flatbed mengambil masa sembilan saat.

Cetakan teks hitam berwarna jernih dan padat, dan kawasan pengisiannya juga dihasilkan dengan baik. Foto dikendalikan dengan baik, walaupun terdapat beberapa garis halus. Kepala pengimbas mempunyai resolusi optik tertinggi 1,200ppi, dan foto 6 x 4in yang diimbas pada 600ppi mengambil masa 20 saat yang rendah untuk diselesaikan. Walaupun cepat, imbasannya tidak banyak definisi, warna adalah semula jadi dan perinciannya tajam. Ini adalah pengimbas yang sangat baik untuk anggaran all-in-one.

Samsung Xpress M2070W bernilai baik, walaupun kos cetakannya lebih tinggi daripada purata. Jejak kaki yang sederhana dan kawalan yang mudah digunakan dilengkapi dengan kualiti cetakan yang sangat baik dan kelajuan yang pantas, dan kemampuan NFC menjadikannya sangat sesuai untuk bekerja dengan peranti mudah alih.

Spesifikasi Asas

Warna? tidak
Resolusi akhir pencetak 1200 x 1200dpi
Saiz titisan dakwat N / A
Skrin TFT bersepadu? iya
Kelajuan cetakan dinilai / disebut 20PPM
Saiz kertas maksimum Surat
Fungsi dupleks tidak

Kos berjalan

Kos per halaman mono A4 3.5 p
Teknologi Inkjet N / A
Jenis dakwat N / A

Kekuatan dan kebisingan

Dimensi 406 x 360 x 253mm (WDH)

Spesifikasi Penyalin

Kelajuan mono yang diberi nilai mesin fotokopi 20cpm
Faks? tidak

Ujian prestasi

Kelajuan cetak mono (diukur) 19.0ppm
Kelajuan cetakan warna N / A

Pengendalian Media

Percetakan tanpa sempadan? tidak
Percetakan CD / DVD? tidak
Kapasiti dulang input 150 helai
Kapasiti dulang keluaran 100 helai

Kesalinghubungan

Sambungan USB? iya
Sambungan Ethernet? tidak
Sambungan Bluetooth? tidak
Pelabuhan PictBridge? tidak
Sambungan lain NFC

Media kilat

Pembaca kad SD tidak
Pembaca Flash padat tidak
Pembaca Memory Stick tidak
pembaca kad xD tidak
Sokongan pemacu kilat USB? tidak
Sokongan media memori lain Tiada

Sokongan OS

Sistem operasi Windows 7 disokong? iya
Sistem operasi Windows Vista disokong? iya
Sistem operasi Windows XP disokong? iya
Sistem operasi Windows 2000 disokong? iya
Sistem operasi Windows 98SE disokong? iya
Sokongan sistem operasi lain Windows 8, Mac OS X 10.5-10.8, pelbagai Linux