Samsung S6 / S6 Edge Cara Menggunakan Google OK

Menggunakan arahan suara pada telefon pintar anda dapat menjadikan hidup anda lebih mudah. Syukurlah, mengaktifkan OK Google di Samsung S6 / S6 Edge anda mengambil beberapa langkah mudah. Di sini anda akan belajar bagaimana menggunakan pembantu maya ini di telefon anda dan mula mengatur kehidupan anda hari ini.

Samsung S6 / S6 Edge Cara Menggunakan Google OK

Mengaktifkan OK Google

Dengan mengatakan "OK Google", apl Google Anda tahu bahawa anda akan menyampaikan perintah suara. Tetapi sebelum anda dapat "OK Google" sepanjang hari anda, ada beberapa perkara yang perlu anda lakukan terlebih dahulu.

Langkah 1 - Kemas kini Aplikasi Google Anda

Pertama, pastikan aplikasi Google anda dikemas kini ke versi terkini. Sekiranya anda tidak tahu apakah aplikasi anda perlu dikemas kini, pergi ke halaman aplikasi Google di Play Store. Ketuk Kemas kini jika diberi pilihan. Sekiranya anda tidak melihat pilihan untuk Kemas kini, aplikasi anda terkini.

Langkah 2 - Ubah Tetapan Aplikasi Google

Seterusnya, inilah masanya untuk membuka aplikasi Google di telefon anda. Setelah dibuka, ketuk Menu dan pilih Tetapan dari skrin Menu.

Pergi ke Suara dan kemudian ketik "Pengesanan OK Google". Anda juga dapat beralih pada opsi "Dari layar mana pun" atau "Selalu aktif" jika Anda suka sebelum menyelesaikan proses penyiapan.

Selain itu, jika anda ingin menggunakan "OK Google" ketika layar Anda terkunci, beralih pada pilihan "Ketika dikunci".

Langkah 3 - Kalibrasi OK Google

Ini adalah ketika peranti anda akan menentukur suara anda dan meminta anda mengatakan "OK Google" beberapa kali. Oleh itu, pastikan anda berada di kawasan yang agak lengang.

Langkah 4 - Uji OK Google

Akhirnya, matikan skrin anda dan letakkan telefon anda ke bawah. Katakan "OK Google" untuk menghidupkan telefon anda.

Petua Tambahan

Terdapat beberapa cara untuk mengaktifkan pembantu Google OK. Pertama, anda boleh mengetuk ikon mikrofon pada widget bar carian Google yang terdapat di skrin Utama anda.

Sebagai alternatif, anda juga boleh membangunkan aplikasi dengan frasa "OK Google". Anda boleh menggunakan frasa ketika anda melihat widget bar carian. Sekiranya anda telah mengaktifkan "Mana-mana skrin" dalam pilihan anda, anda juga dapat mengucapkan frasa ajaib tidak kira apa yang anda lihat di telefon anda.

Apabila aplikasinya berjaga-jaga, anda dapat memberitahu perintah suara yang berbeza. Beberapa kegunaan perintah suara termasuk:

  • carian Google
  • Kemas kini cuaca
  • Markah sukan
  • Jawapan Matematik
  • Fakta umum
  • Buka aplikasi telefon
  • Buat panggilan telefon
  • Togol tetapan

Anda mungkin tertanya-tanya bagaimana membuat frasa perintah anda, tetapi aplikasinya dirancang untuk mengenali ucapan yang agak semula jadi. Beberapa tindakan biasa yang mungkin anda katakan termasuk:

  • Ambil… gambar, video, dll.
  • Tetapkan… penggera, pemasa, dll.
  • Di manakah stesen minyak, kedai kopi, dll. Yang terdekat?

Selain itu, anda juga dapat menggunakan perintah suara untuk komunikasi. Mengatakan perkara seperti "Teks ..." atau "E-mel ..." akan menghantar mesej ke kenalan anda. Anda juga boleh menghantar ke pelbagai platform media sosial anda menggunakan arahan yang serupa.

Pemikiran Akhir

Terdapat laman web yang memposting perintah Google OK yang diketahui. Walau bagaimanapun, anda tidak memerlukan senarai untuk bercakap dengan apl anda. Sebagai peraturan umum, amati perintah anda dan anda mungkin akan mendapat apa yang anda mahukan.