Samsung Galaxy S7 vs Samsung Galaxy S6 vs Samsung Galaxy S5: Sekiranya anda menaik taraf ke telefon pintar utama Samsung?

Lihat ulasan Samsung Galaxy S7 yang berkaitan: Telefon hebat pada zamannya tetapi jangan membelinya pada tahun 2018 Ulasan Samsung Galaxy S5 Neo: Tawaran terbaik di S5 Neo ada di sini Ulasan Samsung Galaxy S6: Kemas kini keselamatan berakhir

Samsung Galaxy S7 berada di alam liar, dan telah mendapat tempat tinggi di senarai Telefon Pintar Terbaik kami. Ia mungkin merupakan peranti yang hebat, tetapi adakah layak untuk ditingkatkan jika anda mempunyai Galaxy S6? Bagaimana jika anda mempunyai Galaxy S5?

Samsung Galaxy S7 vs Samsung Galaxy S6 vs Samsung Galaxy S5: Sekiranya anda menaik taraf ke telefon pintar utama Samsung?

Di permukaan S7 pastinya tidak begitu besar dari S6 seperti S6 dari S5. Di bawah layar Super AMOLED yang berkilat, bingkai kaca dan logam yang dipoles, S7 membawa beberapa perubahan besar pada telefon bimbit Samsung.

Adakah itu bermakna sudah tiba masanya untuk menukar Galaxy S6 atau S6 Edge yang sudah berusia setahun dengan S7 atau S7 Edge? Bagaimana jika anda berpaut pada Galaxy S5? Atau mungkin anda baru menggunakan telefon Samsung dan tidak dapat memutuskan antara Galaxy S7 dan Galaxy S5 Neo yang bajet. Untuk membantu anda membuat keputusan, kami telah mengumpulkan perbandingan yang berguna ini antara tiga generasi telefon Galaxy.

Samsung Galaxy S7 vs Galaxy S6 vs Galaxy S5: Reka bentuk

Galaxy S5 adalah lelaran terakhir pada generasi telefon bimbit Galaxy yang lebih tua - dengan reka bentuk plasticky yang kelihatan dan terasa murah berbanding dengan estetika kaca dan logam telefon bimbit kemudian. Walaupun Samsung Galaxy S6 adalah keberangkatan yang menyenangkan dari yang sebelumnya, S7 lebih kurang sama.

Ini tidak semestinya perkara yang buruk, tetapi ia tidak membantu tetapi menjadikan S7 dan rakannya Edge berasa sedikit letih sejak awal. Syukurlah Samsung telah sedikit mengubah reka bentuknya, membundarkan tepi kamera belakang sedikit lebih sedikit dan mengurangkan bonjolannya dengan warna milimeter atau lebih.galaxy_s5_vs_galaxy_s6_vs_galaxy_s7_3

Perbezaan utama antara siri S6 dan S7 adalah mengikut ukuran. Walaupun asas S7 sama dengan S6 dari segi dimensi, S7 Edge sebenarnya sedikit lebih besar, membantunya terpisah dari saudara kandungnya yang lurus.

Dari segi estetika keseluruhan, kedua-dua generasi telefon bimbit Galaxy S generasi baru hampir sama.

Pemenang: Galaxy S6 dan Galaxy S7

Samsung Galaxy S7 vs Galaxy S6 vs Galaxy S5: Paparan

Walaupun S7 Edge mungkin dilengkapi dengan paparan 5.5in yang lebih besar, layar 5.1in pada S7 masih sama dengan panel Super AMOLED 1.440 x 2.560 yang terdapat di S6.

Walaupun, secara teorinya, panel S6 dan S7 harus sama, ujian kami menunjukkan bahawa skrin S7 sedikit lebih suram daripada pada S6. Walaupun S6 mempunyai kecerahan maksimum 560cd / m2, S7 hanya mampu mencapai 469.8cd / m2.

samsung_galaxy_s7_9

Sebagai perbandingan, Galaxy S5 Neo mempunyai panel 5.1 AM Super AMOLED dengan resolusi 1,920 x 1,080, mengatur kecerahan maksimum 388cd / m2. Ini bermakna skrin mungkin tidak terlalu bagus dalam memancarkan sinar matahari, tetapi harus dapat dibaca dalam kebanyakan situasi lain.

Seperti yang anda jangkakan untuk paparan Super AMOLED, semua telefon mempunyai nisbah kontras sempurna 1: 1. Walaupun kedua S6 dan S7 memiliki resolusi yang sama, dengan ketepatan warna dan nisbah kontras yang sama, jika kecerahan layar lebih penting bagi Anda, maka Samsung Galaxy S6 mempunyai paparan yang lebih baik.

Pemenang: Samsung Galaxy S6