Ulasan Samsung Galaxy S7: Telefon hebat pada zamannya tetapi tidak membelinya pada tahun 2018

Ulasan Samsung Galaxy S7: Telefon hebat pada zamannya tetapi jangan membelinya pada tahun 2018

Gambar 1 dari 28

Ulasan Samsung Galaxy S7: Belakang pada sudut

anugerah samsung-galaxy-s7
Ulasan Samsung Galaxy S7: Penutup depan
Ulasan Samsung Galaxy S7: Skrin sentiasa aktif
Ulasan Samsung Galaxy S7: Bahagian depan, bahagian bawah
Ulasan Samsung Galaxy S7: Depan
Ulasan Samsung Galaxy S7: Tepi bawah, port microUSB
Ulasan Samsung Galaxy S7: bicu fon kepala
Ulasan Samsung Galaxy S7: Butang kelantangan
Ulasan Samsung Galaxy S7: Perumahan kamera menonjol hanya 0.46mm
MWC 2016 6 perkara yang telah kita pelajari
Ulasan Samsung Galaxy S7: Logo Samsung
Ulasan Samsung Galaxy S7: Cap Jari
Samsung Galaxy S7 (atas) vs Samsung Galaxy S7 Edge
Samsung Galaxy S7 (kiri) vs Samsung Galaxy S7 Edge
Ulasan Samsung Galaxy S7: Belakang
Ulasan Samsung Galaxy S7: Sentiasa di skrin
Ulasan Samsung Galaxy S7: Bahagian atas depan
Ulasan Samsung Galaxy S7: Bahagian bawah depan
Ulasan Samsung Galaxy S7: Kamera
Ulasan Samsung Galaxy S7: Belakang
Ulasan Samsung Galaxy S7: Tepi kiri
Ulasan Samsung Galaxy S7: Tepi kanan
Ulasan Samsung Galaxy S7: Teratas
Ulasan Samsung Galaxy S7: Tepi bawah
20160312_183516
20160312_141249
20160312_150712
£ 569 Harga semasa dikaji

Kembali pada tahun 2016, Samsung Galaxy S7 begitu baik seperti telefon bimbit. Pada tahun 2018, ini telah diungguli beberapa kali - tentu saja ada S8 dan S9, tetapi juga Note 8 dan banyak pesaing lain dari Sony, HTC, Huawei dan, tentu saja, Apple.

Sepanjang masa itu, harga telah meningkat, jadi anda tidak akan mendapat harga terkini Samsung dengan harga £ 569 seperti yang anda lakukan pada tahun 2016. S8 adalah pembelian hebat, bahkan setahun seumur hidupnya, dan dapat dengan harga di bawah £ 450 jika anda membeli-belah. Tetapi untuk wang tunai yang paling banyak, OnePlus 6 adalah pencuri mutlak pada £ 469.

Samsung Galaxy S7 masih merupakan telefon bimbit yang baik jika anda menggunakannya sekarang. Tetapi jika anda ingin membeli yang baru, gigi anda akan cukup lama menjelang akhir kontrak dua tahun standard anda, jadi anda perlu membelanjakan sedikit lebih banyak sekarang.

Lihat iPhone 6s vs Samsung Galaxy S7 yang berkaitan: Kedai utama mana yang sesuai untuk anda? Ulasan Samsung Galaxy S7 Edge: Lihat di tempat lain pada tahun 2018 Telefon pintar terbaik tahun 2016: 25 telefon bimbit terbaik yang boleh anda beli hari ini

Baca untuk ulasan semula Jon dan untuk mengetahui mengapa S7 begitu hebat pada tahun 2016.

Kontrak Samsung Galaxy S7 terbaik dan tawaran tanpa SIM

Ulasan Samsung Galaxy S7: Apa yang baru?

Jadi, tanpa basa-basi lagi, inilah ulasan kami mengenai Samsung Galaxy S7. Kami akan memulakan dengan melihat lebih dekat perubahan besar, yang kebanyakannya mustahil untuk dilihat dari pemeriksaan fizikal sepintas lalu.

Ciri nota pertama ialah pengembangan storan. Peminat Galaxy merasa gementar tentang kekurangan slot microSD pada model tahun lalu, jadi Samsung telah mengembalikan fitur ini di sini. Perkara yang wajar dilakukan, dan Samsung tidak berkompromi dengan reka bentuk telefon untuk melakukannya. Kad microSD tersembunyi dengan rapi di sebelah kad nano-SIM di dalam laci SIM yang memanjang di tepi atas, yang bermaksud tidak ada slot kedua yang tidak sedap dipandang untuk mengacaukan garis bersih telefon.

Rintangan debu dan air adalah satu lagi ciri menarik untuk membuat kemunculan semula di sini yang tidak memberi kesan pada rupa dan nuansa telefon. Ini adalah peningkatan pada perlindungan IP67 Samsung Galaxy S5 juga, yang merupakan perdana Samsung terakhir yang mempunyai ciri tersebut.

Secara teknikalnya, ini bermakna anda boleh merendam telefon sepenuhnya hingga 1.5 meter air hingga 30 minit, jadi anda boleh menggunakannya untuk mengambil gambar kepiting pertapa di kolam batu - jika itulah yang mengapungkan kapal anda.

Saya lebih suka menganggapnya sebagai ketenangan fikiran tambahan. Dengan Galaxy S7, anda tidak perlu risau untuk mengeluarkan telefon anda ketika hujan, atau meletakkannya di atas meja yang direndam bir di pub. Dari perspektif itu, ia adalah sesuatu yang patut dimiliki.

Ulasan Samsung Galaxy S7: Spesifikasi dan harga

Paparan 5.1in Super AMOLED, resolusi Quad HD, sentiasa aktif
Pemproses Samsung Exynos 8890 Octa-core (2 x CPU quad-core berjalan pada 2.3GHz dan 1.6GHz)
Storan 32GB
slot microSD yang menyokong sehingga 200GB
Android 6 Marshmallow
Kamera belakang 12 megapiksel dengan apertur f / 1.7, autofokus mengesan fasa dua piksel
Kamera yang lebih kecil menonjol hanya 0.46mm
Tahan habuk dan air IP68
Kapasiti bateri 3,000mAh
Harga: Tanpa SIM, £ 480 termasuk PPN - Beli Sekarang dari Amazon

Ulasan Samsung Galaxy S7: Paparan

Selain daripada perubahan utama, Samsung Galaxy S7 adalah kemas kini yang ringan. Samsung Galaxy S6 adalah dan masih merupakan telefon pintar yang sangat baik, jadi ini tidak terlalu banyak masalah.

S7 mempunyai paparan 5.1 AM Super AMOLED dengan resolusi 1.440 x 2.560 - sama dengan Samsung Galaxy S6 tahun lalu - dan setajam tajam. Mungkin ada yang mengatakan bahawa resolusi tinggi tidak ada gunanya; bagaimanapun, dari jarak tontonan biasa, kebanyakan orang tidak dapat membezakan antara skrin S7 dengan ukuran 1080p dengan ukuran yang sama. Sekurang-kurangnya bukan tanpa kembali ke kaca pembesar.

Ia digunakan dalam alat dengar VR seperti Samsung Gear VR, namun resolusi tinggi seperti itu terdapat pada mereka sendiri. Dengan telefon yang terikat pada sepasang kacamata VR, layar hanya sentimeter dari mata anda, dan terbelah dua (satu setengah per mata), resolusi yang anda perlukan untuk meroket paparan yang tajam dan setiap jumlah piksel tambahan.

Sebenarnya, walaupun dengan paparan beresolusi tinggi, layar Samsung Galaxy S7 terlihat sentuhan kasar pada alat dengar VR-nya, jadi resolusi tambahan tidak terlalu tinggi seperti yang pertama kali muncul.

Beli Samsung Gear VR sekarang dari Amazon

Kualiti paparan baru ini juga sangat baik. Samsung telah lama menyempurnakan seni menghasilkan skrin terkemuka di telefon pintarnya, entah bagaimana berjaya menjinakkan warna terlalu jenuh khas teknologi Super AMOLED, sambil memberikan sesuatu yang sangat tepat warna dan sangat tajam sekaligus. Itu tidak berubah di sini.

Kontras sempurna, seperti yang anda harapkan dari panel berasaskan Super AMOLED. Oleh kerana piksel masing-masing memberikan sumber cahaya mereka, tidak ada yang bocor dari belakang, dan jadi anda akan menjadi hitam, sempurna.

Kualiti warna sangat baik. Telefon ini mempunyai beberapa mod berbeza yang tersedia untuk digunakan, dan ia dihantar dengan mod Adaptive yang menarik. Itulah yang saya uji, dan memberikan angka yang sangat baik.

Dengan kecerahan automatik yang dilumpuhkan, kecerahan memuncak pada 354cd / m2, yang tidak begitu hebat. Seperti telefon bimbit Samsung sebelumnya, itu semua berubah apabila anda mengaktifkan kecerahan automatik. Pada hari yang cerah, layar mampu memuncak jauh lebih tinggi - hingga 470cd / m2 - jadi harus dibaca dengan sempurna dalam kebanyakan keadaan.

Mod Adaptive Samsung juga berfungsi dengan sangat baik dalam menampilkan grafik yang menarik tanpa kelihatan terlalu tidak wajar dan merangkumi 100% ruang warna sRGB.

Ulasan Samsung Galaxy S7: Reka bentuk

Juga tidak berubah adalah reka bentuk sandwic kaca dan kemasan logam eksotik yang menyokongnya. Ringkasnya, Samsung Galaxy S7 terlihat sama hebatnya dengan Galaxy S6 tahun lalu - semua glamor berkilau, berkilau dan berkilauan - menangkap cahaya dengan pelbagai cara menarik, dan bersinar seperti perhiasan yang baru digilap. Dari semua telefon pintar yang saya uji selama bertahun-tahun, S7 terasa seperti yang paling diingini - yang paling indah yang pernah saya letakkan.

Terdapat kelemahan pada kemasan berkilauan Galaxy S7: ia kelihatan sangat mengerikan apabila ditutup dengan cap jari berminyak, dan ia juga mengambilnya dengan cepat. Ini adalah telefon yang anda lap pada baju atau seluar anda beberapa kali sehari untuk memastikan ia kelihatan bersih. Berita baiknya adalah bahawa lapisan oleofobik yang digunakan pada Gorilla Glass 4 bermaksud mudah membuang minyak dengan beberapa gosok dan mendapatkannya semula.

Semua butang tetap berada di lokasi yang sama seperti pada Galaxy S6. Saya gembira melihat butang utama dan pembaca cap jari masih di bawah skrin di tengah - saya bukan peminat kawalan yang dipasang di belakang. Pembesar suara tunggal dan bicu alat dengar mengetuk soket USB mikro telefon. Butang kelantangan berada di tepi kiri, butang kuasa di sebelah kanan, dan kad SIM gabungan dan dulang microSD berada di tepi atas telefon.

Balikkan Galaxy S7 dan lihat di belakang, dan anda akan mula melihat perbezaan fizikal pertama antara telefon ini dan Galaxy S6 tahun lalu. Pertama, “bonggol” kamera yang banyak dipublikasikan telah dikurangkan ukurannya, dari sekitar 1.6 mm pada model tahun lalu hingga 0.46 mm di sini.

Itu tidak kedengaran banyak, tetapi memberi kesan yang lebih besar yang mungkin anda fikirkan. Benjolan yang kurang menonjol bermaksud ia lebih rata apabila anda memasang pada pengecas tanpa wayar, jadi kemungkinan gagal gagal dicas, dan ia tidak memberi petunjuk seperti ini dan jika anda mengetuk sudut atas skrin ketika diletakkan di atas meja. Bulge kamera juga mempunyai pinggir yang lebih bulat, yang bermaksud tidak mungkin terkena pada poket anda ketika anda menyimpannya.

Perubahan estetik utama yang lain adalah dengan menggunakan proses yang disebut oleh Samsung sebagai "Thermoforming", kini terdapat lekukan pada kedua tepi panel belakang yang panjang (seperti Galaxy Note 5 tahun lalu), menjadikan telefon lebih lembut dan berkerikil- seperti rasa daripada S6 yang lebih kuasa dua. Ia juga membuatnya terasa jauh lebih kecil daripada yang Anda harapkan, dan walaupun S6 masih merupakan telefon yang hebat, S7 hanya meletakkannya dalam bentuk reka bentuk. Ia kelihatan, dan terasa, jauh lebih canggih.

Reka bentuk yang lain agak serupa dengan S6. Butang dan port semuanya berada di tempat yang sama: kad SIM dan laci microSD berada di tepi atas, butang kelantangan berada di sebelah kiri, butang kuasa di sebelah kanan, dan port 3.5mm audio, mikro-USB dan pembesar suara jeriji di bahagian bawah.

Satu-satunya perbezaan utama ialah kemampuan sentiasa aktif baru di skrin. Seperti Moto Moto Display, ini menunjukkan maklumat berguna seperti waktu dan pemberitahuan baru di layar, walaupun telefon dalam keadaan siap sedia.

Tidak seperti versi Motorola, Samsung dihidupkan secara kekal, dan anda mendapat pilihan gaya skrin yang selalu dihidupkan. Terdapat tujuh paparan jam dan pemberitahuan asas yang berbeza, dari paparan digital asas hingga paparan jam dunia berkembar. Anda mendapat pilihan dua paparan kalendar yang berbeza, dan tiga gambar - beberapa bintang dan planet, dan satu lagi pokok bergaya.

Namun, setelah tinggal bersama S7 untuk sementara waktu, saya tidak yakin dengan kegunaan ciri ini. Walaupun senang melihat apa waktunya tanpa mengetuk skrin atau menekan butang kuasa, fakta bahawa ia tidak menunjukkan pemberitahuan yang lebih terperinci adalah peluang yang terlepas. Walaupun anda dapat melihat ketika anda terlepas panggilan atau menerima pesanan teks, anda tidak dapat melihat siapa panggilan atau mesej itu dikirim. Ayuh, Samsung - Saya mahukan lebih banyak maklumat.

Spesifikasi Samsung Galaxy S7

vs spesifikasi Samsung Galaxy S7 Edge

PemprosesSpesifikasi UK: Kemungkinan besar - Octa-core (quad 2.3GHz dan quad 1.6GHz), Samsung Exynos 8890 Octa; Kawasan lain - Quad-core Qualcomm Snapdragon 820 (dual-core 2.15GHz dan dual-core 1.6GHz) Spesifikasi UK: Kemungkinan besar - Octa-core (quad 2.3GHz dan quad 1.6GHz), Samsung Exynos 8890 Octa; Kawasan lain - Quad-core Qualcomm Snapdragon 820 (dual-core 2.15GHz dan dual-core 1.6GHz)
Ram4GB LPDDR44GB LPFDDR4
Saiz skrin5.1in5.5in
Resolusi skrin1,440 x 2560, 576 ppi (Kaca Gorila)1,440 x 2,560 ppi
Jenis skrinPaparan Super AMOLED, sentiasa aktifPaparan Super AMOLED, sentiasa aktif
Kamera depan5MP5MP
Kamera belakang12MP (f / 1.7, ukuran piksel 1.4Μ, ukuran sensor 1 / 2.6in, fasa mengesan autofokus, OIS, sensor dwi-piksel)12MP (f / 1.7, ukuran piksel 1.4Μ, ukuran sensor 1 / 2.6in. Fasa mengesan autofokus, OIS, sensor dwi-piksel)
KilatDual LEDDual LED
GPSYaYa
KompasYaYa
Penyimpanan32GB32GB
Slot kad memori (dibekalkan)YaYa
Wi-Fi802.11ac802.11ac
BluetoothBluetooth 4.2 LE, A2DP, apt-X, ANT +Bluetooth 4.2 LR, A2DP, apt-X, ANT +
NFCYaYa
Data tanpa wayar4G4G
Saiz (WDH)70 x 7.9 x 142mm (WDH)73 x 7.7 x 73mmmm (WDH)
Berat152g157g
Rintangan habuk dan airIP68IP68
Sistem operasiAndroid 6 Marshmallow dengan TouchWiz UIAndroid 6 Marshmallow dengan TouchWiz UI
Kapasiti bateri3,000mAh3,600mAh