Cara Menyimpan Video TikTok ke Roll Kamera Anda

TikTok adalah salah satu aplikasi paling popular sekarang, dan terus berkembang. Anda boleh berhubung dengan berjuta-juta orang di dalamnya dan menonton video mereka. Jumlah video di platform raksasa ini juga berjumlah ratusan juta.

Cara Menyimpan Video TikTok ke Roll Kamera Anda

Anda boleh memuat turun video TikTok anda dengan mudah, tetapi juga video dari orang lain. Sekiranya anda ingin mengetahui cara menyimpan video TikTok ke Roll Camera di telefon anda, anda berada di tempat yang tepat.

Baca terus dan pelajari mengenai beberapa kaedah untuk menyimpan video dari TikTok, termasuk ciri simpan asli.

Ciri Simpan Aplikasi TikTok Asli

Menyimpan video TikTok ke Camera Roll adalah mudah dengan aplikasi Google Play Store rasmi atau Apple App Store. Pastikan untuk menggunakan pautan untuk memuat turun atau mengemas kini aplikasi ke versi terbaru.

Setelah mendaftar untuk akaun, anda akan dapat merakam, berkongsi, dan menyimpan TikToks (itulah yang disebut video di TikTok). Aplikasi TikTok mempunyai pilihan asli untuk memuat turun video anda, tetapi kadangkala tidak membenarkan menyimpan video yang dibuat oleh orang lain. Kami akan membahasnya dengan segera, tetapi berikut adalah langkah-langkah untuk memuat turun video TikTok anda ke Roll Kamera anda:

  1. Mulakan TikTok pada telefon pintar atau tablet Android atau iOS anda.
  2. Sekiranya anda ingin memuat turun video yang dibuat oleh orang lain, cari dengan menggunakan bar carian, dan mainkan. Sekiranya anda ingin mendapatkan video anda, kunjungi halaman profil anda dan mainkan videonya.
  3. Seterusnya, ketik ikon Kongsi (anak panah) di sudut kanan bawah skrin anda.
  4. Kemudian, pilih Simpan Video (ikon muat turun).
  5. Apabila muat turun selesai, anda dapat mengakses video dari Rol Kamera (Galeri) pada peranti anda. Anda boleh mendapatkannya di bawah nama album TikTok yang dihasilkan dalam Roll Camera anda.

    Cara Menyimpan Video TikTok

Menyimpan Video yang Tidak Boleh Dimuat turun

Tidak masuk akal. Bagaimana anda memuat turun video dari TikTok jika pengguna yang menyiarkannya menghadkan semua muat turun? Terdapat jalan penyelesaian, dan berikut adalah langkah untuk melakukannya:

  1. Lancarkan TikTok pada peranti anda.
  2. Cari video yang ingin anda simpan ke Roll Camera anda.
  3. Pilih Kongsi seperti yang anda lakukan sebelumnya.
  4. Pilih Kongsi sebagai GIF, di sebelah kanan pilihan Simpan Video.
  5. TikTok akan menukar video menjadi GIF. Tunggu sehingga telefon anda menyimpan GIF.
  6. Akses GIF dari album TikTok dalam Roll Kamera anda.

Sekarang, anda mungkin sudah mengetahui bahawa TikTok mempunyai had masa untuk semua TikTok (15 saat). Kerana fail video tidak begitu besar, TikTok dapat menukarnya menjadi GIF dengan mudah.

Alternatif dan Menyimpan Video TikTok di PC

Sebilangan besar pengguna TikTok menggunakan iPhone atau telefon Android untuk mengakses TikTok. Cara terbaik untuk menyimpan video ke Roll Kamera anda adalah melalui TikTok, tanpa menggunakan aplikasi atau laman web luaran.

Banyak aplikasi di App Store dan Play Store menawarkan rakaman atau muat turun video percuma. Sekiranya anda harus menggunakan salah satu daripadanya, dapatkan satu dengan ulasan terbaik dan banyak maklum balas pengguna. Terdapat juga laman web yang disebut musicallydown.com, yang boleh anda gunakan untuk memuat turun video TikTok ke komputer anda.

Cukup salin-tampal pautan video yang dikehendaki ke medan yang sesuai di laman web dan klik Muat turun. Anda juga boleh memilih untuk menyimpan atau membuang tanda air TikTok. Semua video di TikTok mempunyai tanda air untuk perlindungan pengguna.

Sekiranya anda ingin memindahkan video TikTok dari Roll Camera ke komputer anda, anda boleh melakukannya dengan bebas, melalui sambungan kabel dan perisian asli peranti anda.

Simpan Video TikTok ke Roll Kamera

Nikmati Koleksi Video TikTok Baru Anda

Sekiranya anda berada di TikTok, anda pasti tahu bahawa TikTok adalah tempat meme, lagu, dan gerakan tarian yang keren. TikTok membolehkan anda berkongsi kandungannya dengan mudah kepada orang lain, tetapi kadang-kadang anda ingin menyimpan beberapa saat yang tidak dapat dilupakan hanya untuk anda.

Dengan petua yang kami tunjukkan kepada anda, itu seharusnya tidak menjadi masalah lagi. Apakah jenis video kegemaran anda di TikTok? Beritahu kami di bahagian komen di bawah. Anda juga boleh memberitahu kami mengenai TikTokers, influencer, penari, penyanyi, dll.