Bagaimana Menjadualkan Mesej Teks untuk Hantar Nanti

Teknologi telah menjadi bahagian yang tidak terpisahkan dari kehidupan kita sehingga benar-benar luar biasa untuk mengikuti segala sesuatu. Ya, kami mempunyai kalendar, e-mel, bentuk komunikasi berterusan dengan kami setiap saat, tetapi itu tidak bermaksud kami dapat mengikuti setiap tugas, ulang tahun, ulang tahun, atau perjumpaan dalam agenda kami.

Cara Menjadualkan Mesej Teks untuk Hantar Nanti

Dengan teknologi baru yang dikeluarkan setiap hari, alangkah baiknya jika anda dapat menetapkan satu perkara dan melupakannya. Nasib baik, menjadualkan pesanan teks anda adalah pilihan untuk pengguna di platform Android dan iOS. Walaupun, Android menjadikannya lebih mudah daripada iOS, kami akan merangkumi pilihan ini untuk anda dalam artikel ini.

Sama ada anda mahu menjadualkan mesej yang akan dihantar setiap tahun pada hari ulang tahun seseorang, atau anda ingin tidur semasa atasan anda berfikir bahawa anda sedang bekerja, ini adalah fungsi yang berguna yang dapat memberi banyak manfaat kepada anda.

Kami telah menjadualkan e-mel selama bertahun-tahun di Outlook, jadi kami juga boleh menjadualkan pesanan teks. Teruskan membaca untuk mencari penyelesaian yang tepat untuk keperluan menghantar teks anda.

Cara menjadualkan pesanan teks di iPhone

Malangnya, Apple tidak mempunyai fungsi penjadualan asli dalam iOS. Menurut beberapa pembangun aplikasi, Apple sebenarnya menyekat fungsi sepenuhnya. Anda boleh menjadualkan SMS, tetapi aplikasi hanya akan mengingatkan anda untuk menghantarnya pada waktu yang ditentukan. Kami mempunyai beberapa aplikasi dan penyelesaian yang akan membantu anda menghantar teks anda pada waktu yang dijadualkan, perlu diingat, anda sebenarnya perlu menekan butang "Kirim" untuk melakukannya.

Moxy Messenger

Aplikasi Moxy Messenger percuma dimuat turun dari App Store dan menawarkan banyak ciri kemas. Dari menjadwalkan pesanan teks dengan lampiran, hingga menjadwalkan e-mel aplikasi ini memiliki semuanya.

Pasang aplikasi dari App Store dan ketuk "Izinkan" sehingga dapat mengakses kenalan anda. Setelah selesai, cukup tambahkan kenalan atau nombor telefon ke dalam kotak penunjuk, jadwalkan pesanan anda untuk dihantar, dan sertakan pesan yang anda kirimkan.

Selagi pemberitahuan dihidupkan, anda akan mendapat makluman yang memberitahu anda sudah waktunya untuk menghantar mesej. Buka aplikasinya dan ketuk pesan, kemudian klik pilihan 'Kirim'.

Menggunakan Pintasan Siri

iOS mempunyai aplikasi ‘Pintasan’ yang unik yang dapat membantu anda dengan automasi. Idea di sebalik ini adalah bahawa anda boleh memberitahu Siri untuk menghantar mesej tertentu kepada seseorang dan menetapkannya terlebih dahulu. Malangnya, anda masih perlu memulakan tindakan pada masa anda bersedia untuk menghantarnya dan memerlukan lebih banyak masa untuk menyiapkannya (berdasarkan ujian kami) yang hanya meminta Siri mengingatkan anda untuk menghantar teks di masa tertentu.

Terdapat beberapa jalan pintas pihak ketiga yang boleh anda tambahkan, tetapi pertama anda mesti pergi ke Tetapan pada iPhone anda dan cari sub-menu Pintasan. Dari sana, anda perlu menukar pilihan untuk mempercayai jalan pintas yang tidak dikenali.

Setelah anda menambahkan pintasan penjadualan pilihan anda, kembali ke aplikasi Pintasan (tersedia untuk dimuat turun dari App Store jika belum tersedia di telefon anda), dan tambahkan ke pintasan Siri anda.

Seperti yang dinyatakan sebelumnya, walaupun dengan penambahan ini, anda perlu memulakan mesej sebelum dihantar.

Cara menjadualkan pesanan teks di Android

Android adalah sistem operasi yang digunakan secara meluas sehingga sebenarnya bergantung kepada pengeluar untuk menyertakan fungsi teks jadual. Samsung, misalnya, menawarkan ciri ini secara asli sedangkan Google Pixel tidak.

Bergantung pada model telefon yang anda gunakan, anda perlu menggunakan aplikasi SMS pihak ketiga untuk menjadwalkan teks. Android menjadikannya sedikit lebih sederhana daripada iOS, jadi mari kita tinjau beberapa aplikasi yang boleh anda gunakan untuk mengaktifkan fitur ini.

Perlu diingat, beberapa aplikasi ini harus menjadi aplikasi pesanan lalai di telefon anda, anda boleh menetapkannya di Tetapan.

Textra

Textra adalah aplikasi pesanan percuma yang memberi pengguna lebih banyak fungsi dan pilihan penyesuaian daripada kebanyakan aplikasi pesanan asli. Anda boleh memuat turunnya terus dari Google Play Store dan menetapkannya sebagai aplikasi pesanan lalai anda.

Yang perlu anda lakukan sebaik sahaja anda memasang Textra dan menetapkannya sebagai aplikasi lalai adalah klik ikon pemasa di bahagian bawah, tetapkan tarikh dan waktu anda, taipkan mesej anda, dan klik ikon anak panah untuk dihantar.

Sekiranya anda memilih untuk mengedit atau menghapusnya, ketuk ikon pemasa yang muncul di sebelah teks anda untuk membuang, menyalin, atau mengedit mesej anda.

Lakukan Kemudian

Lakukan Kemudian adalah aplikasi terbaik yang tersedia secara percuma di Google Play Store dan patut digunakan walaupun telefon anda mempunyai ciri penjadualan asli. Yang sangat kami gemari mengenai aplikasi ini ialah anda tidak perlu menetapkannya sebagai aplikasi pesanan lalai anda seperti dengan Textra dan perkhidmatan pesanan pihak ketiga yang lain.

Bukan itu sahaja, tetapi anda juga boleh menjadualkan e-mel dan bentuk komunikasi lain yang memberi anda pengalaman aplikasi all-in-one.

Untuk menjadwalkan pesan, unduh aplikasi, buka, dan ketuk ikon tambah "+" di sudut kanan bawah. Seterusnya, ketik nama kenalan, mesej yang anda kirimkan, dan pilih waktu yang anda mahu hantar.

Lakukan Ia Kemudian mempunyai beberapa iklan tetapi tidak banyak sehingga anda tidak dapat mengendalikan aplikasi dengan mahir. Aplikasi ini juga memerlukan akses ke aplikasi pesanan teks, kenalan, dan aplikasi panggilan anda.

Ciri-ciri kemas lain termasuk pilihan untuk menyetujui mesej sebelum aplikasi menghantar teks anda (yang bagus jika anda mempunyai sesuatu di fikiran anda tetapi ingin memikirkannya sebelum menghantar) dan pemberitahuan yang dihantar. Secara keseluruhan, ini adalah penyelesaian yang cukup baik untuk menjadualkan teks jika anda tidak keberatan dengan beberapa iklan.

Cara menjadualkan pesanan teks dengan telefon Samsung

Sekiranya anda menggunakan telefon Samsung Galaxy baru-baru ini, TouchWiz UI yang dipasang mempunyai kemampuan untuk menjadualkan SMS terbina dalam. Ini adalah alat kecil yang kemas yang membolehkan anda menjadualkan pesanan teks yang akan dihantar secara automatik kemudian dari dalam aplikasi pesanan teks.

Biasanya, pelapis bloatware dan overlay adalah kesakitan dan cepat diserahkan ke tong sampah. Samsung TouchWiz sebenarnya cukup bagus. Menjadualkan pesanan teks adalah salah satu fungsi yang lebih berguna yang dimiliki oleh tindanan ini.

Banyak pengguna mengadu bahawa mereka tidak lagi melihat pilihan untuk menjadwalkan teks dengan kemas kini Android yang lebih baru. Bekas kemas kini menyimpan fungsi dalam menu tiga titik di sebelah kotak teks. Pengguna hari ini dengan senang hati mengetahui bahawa ia masih ada.

Untuk menjadualkan pesanan teks dengan telefon Samsung, buka aplikasi pesanan teks dan pilih kenalan, kemudian ikuti arahan berikut:

Ketuk ikon tambah "+" di sebelah kotak teks.

Pilih ‘Jadualkan Mesej’ dari menu yang muncul.

Pilih masa dan tarikh dan pilih Selesai.

Seterusnya, klik "Selesai" dan mesej anda akan dihantar secara automatik pada tarikh dan waktu tersebut. Android 10 menjadikannya sangat mudah untuk mengedit dan menghapus mesej berjadual anda juga. Ini caranya:

Pilih ikon jam di sebelah teks yang telah anda tetapkan.

Pilih 'Edit' untuk membuat perubahan. Anda juga dapat memilih ‘Kirim Sekarang’ untuk melewati waktu yang dijadwalkan dan segera mengirim teks atau ketuk ‘Hapus’ untuk menghapus pesan sama sekali.

Setelah anda membuat pengeditan yang sesuai (sama ada teks atau masa), klik ikon kapal terbang kertas untuk menjadualkan teks lagi.

Tahu ada aplikasi lain yang baik untuk menjadualkan pesanan teks yang akan dihantar kemudian? Tahu jalan penyelesaian yang tidak memerlukan aplikasi? Beritahu kami di bawah jika anda melakukannya!