Cara Menangkap Skrin atau Merakam Kisah Instagram

Terdapat puluhan rangkaian sosial yang tersedia pada tahun 2021, namun Instagram tetap menjadi salah satu kegemaran. Ia mempunyai antara muka yang lebih bersih daripada Facebook atau Snapchat. Cerita Instagram, yang merupakan konsep awal dari Snapchat, membantu mempermudah rakan dan keluarga anda untuk berkongsi apa yang mereka buat dalam hidup mereka, semuanya tanpa perlu menyimpan perkara tersebut secara kekal.

Sudah tentu, jika anda ingin menyimpan sesuatu dari cerita yang disimpan di telefon anda, itu benar-benar mungkin. Mari kita lihat bagaimana untuk menayangkan cerita Instagram, dan sama ada Instagram melaporkan aktiviti anda kepada pengguna yang anda tangkapan skrin.

Adakah Instagram masih memberitahu mengenai Tangkapan Skrin Cerita?

Walaupun dulu Instagram memberi tahu anda jika seseorang mengambil tangkapan skrin Kisah anda, kini tidak. Dikemas kini pada bulan Oktober 2018, versi Instagram yang lebih baru telah menghapus ciri pemberitahuan sama sekali. Itu tidak berfungsi seperti yang dirancang dan dengan mudah dielakkan menggunakan Mod Pesawat atau pelbagai helah lain untuk mengambil tangkapan skrin tanpa memberi amaran kepada pengunggah. Itu idea yang kemas tetapi tidak berjaya.

Kini anda dapat mengambil tangkapan skrin untuk isi hati anda dan tidak akan ada yang lebih bijak!

Cara mengambil tangkapan skrin atau merakam Kisah Instagram

Anda boleh mengambil tangkapan skrin terus dari Instagram atau menggunakan alat pihak ketiga bergantung pada apa yang ingin anda capai. Tangkapan skrin dari dalam Instagram akan merangkumi keseluruhan skrin, bukan hanya Cerita sehingga perlu memotong atau mengedit untuk mendapatkan yang betul. Dengan menggunakan beberapa alat pihak ketiga, anda boleh menangkap Kisah dan tidak lain.

iPhone

Tangkapan Skrin

Buka kisah yang anda mahu tangkapan skrin. Tekan butang Kunci dan butang Naikkan serentak untuk mengambil tangkapan skrin.

Rekod Skrin

Langkah pertama untuk membuat rakaman cerita di Instagram adalah menambahkan fungsi rakaman skrin ke pusat kawalan anda. Untuk melakukannya, ikuti langkah berikut:

  1. Pergi ke tetapan dan pilih "Pusat Kawalan."

  2. Tatal ke bawah dan cari "Rakaman Skrin", dan tambahkan ke pusat kawalan.

Setelah fungsi rakaman skrin ditambahkan ke pusat kawalan, berikut adalah cara menyaring rakaman kisah Instagram:

  1. Pergi ke halaman tempat cerita yang ingin anda rakam.

  2. Leret ke bawah untuk mengakses pusat kawalan. Tekan ikon rakaman skrin (bulatan merah kecil.) Mundur 3 saat akan bermula.

  3. Setelah undur berakhir, skrin anda akan dirakam. Buka kisah yang ingin anda rakam dan biarkan ia dimainkan.

  4. Setelah bahagian yang anda cuba rakam selesai, ketuk butang merah di kiri atas skrin untuk mengakhiri rakaman skrin

  5. Potong video anda untuk menyertakan hanya cerita yang ingin anda rakam.

Android

Tangkapan Skrin

Untuk mengambil tangkapan skrin dari dalam Instagram, buka Story dan tekan Power dan Volume Down untuk Android

Rekod Skrin

  1. Leret ke bawah dari bahagian atas skrin dan cari butang rakaman skrin (mungkin terdapat di halaman kedua.)

  2. Pergi ke kisah yang ingin anda rakam dan tekan Screen Record dan tekan start.

  3. Hentikan rakaman dengan meleret ke bawah sekali lagi dan mengetuk pemberitahuan Rakaman Skrin.

Di manakah tangkapan skrin disimpan di telefon anda?

Sebaik sahaja anda mengambil tangkapan skrin, anda mungkin mahu dapat mengaksesnya lagi pada masa akan datang. Tangkapan skrin akan disimpan di lokasi berikut:

Pada Android, mereka akan muncul di Galeri anda atau dalam folder DCIM dan Tangkapan Skrin anda.

Di iOS, tangkapan skrin dapat diakses melalui aplikasi Album dan memilih Tangkapan Skrin.

Menggunakan Kaedah Pihak Ketiga untuk Merakam Cerita Instagram

Tidak ada alasan untuk menggunakan aplikasi pihak ketiga untuk menangkap gambar atau merakam kisah Instagram pada tahun 2021, tetapi berikut adalah beberapa pilihan.

Penjimat Cerita untuk Instagram untuk Android adalah yang baik. Ia percuma dan mengandungi iklan tetapi berfungsi dengan baik. Ini adalah pemuat turun Instagram yang membolehkan anda menyimpan Cerita ke telefon anda dengan cepat dan mudah. Kemas kini baru-baru ini pada aplikasi telah mengumpulkan beberapa aduan kerana iklan tetapi sebaliknya aplikasi berfungsi dengan baik.

Aplikasi KeepStory untuk iOS melakukan perkara yang serupa. Ini membolehkan anda mengimbas dan mencari Instagram untuk Cerita dan memuat turunnya ke telefon anda. Ia direka untuk pemasaran media sosial dan mempunyai fungsi reposting serta alat tangkapan layar.

Tangkapan Skrin Instagram dengan bijak

Orang cenderung memuat naik berita ke Cerita Instagram yang mereka yakin tidak akan berada di sana dalam satu atau dua hari. Itu bererti mereka boleh menyiarkan perkara yang tidak mereka sangka atau tidak disangka akan ditentang pada masa depan. Sekiranya anda memutuskan untuk membuat tangkapan skrin, jangan menjadi orang itu dan teruskan ketika anda ingin memalukan seseorang atau menahannya. Itu tidak keren dan tidak akan memenangi anda Pengikut baru di Instagram atau rakan di tempat lain.

Ada petua / trik atau pertanyaan yang berkaitan dengan tangkapan skrin Cerita Instagram? Beritahu kami dalam komen di bawah.