Cara Cari Gambar di DuckDuckGo

Adakah anda pernah mendengar mengenai DuckDuckGo? Ini adalah mesin pencari alternatif yang bertujuan untuk meletakkan privasi kembali ke carian internet. Ia kelihatan, terasa dan berfungsi seperti Google tetapi tidak mengumpulkan maklumat atau menjual data anda kepada penawar tertinggi. Pencarian biasa adalah intuitif tetapi carian gambar nampaknya menimbulkan lebih banyak masalah. Itulah sebabnya tutorial ini mengenai cara mencari gambar di DuckDuckGo.

Google mungkin menjadi raja carian semasa tetapi masa takhta mungkin terhad. Tidak ada keraguan bahawa ia adalah enjin carian terbaik yang ada sekarang tetapi syarikat itu sendiri tidak begitu popular seperti dulu. Kebimbangan mengenai privasi, pengumpulan data dan monopoli syarikat tunggal melalui internet menyebabkan orang ramai menyemak semula pendapat mereka mengenai organisasi dan perkhidmatannya.

Terdapat alternatif seperti Bing atau Yahoo tetapi ia juga dimiliki oleh syarikat yang menghasilkan wang dari data anda. Itu DuckDuckGo dan yang lain suka masuk.

Carian gambar dengan DuckDuckGo

DuckDuckGo adalah mesin pencari alternatif yang berupaya memberikan tahap dan kelajuan carian yang sama seperti yang dilakukan Google tanpa mengumpulkan setiap data anda semasa anda melakukannya. Saya menggunakannya sepanjang masa dan walaupun tidak lengkap seperti Google, untuk sebahagian besar carian saya, ia memberikan apa yang saya cari.

Saya akan membahas lebih lanjut mengenai DuckDuckGo dalam satu minit. Pertama, jangan sampai menguburkan tajuk utama. Bagaimana anda mencari gambar di DuckDuckGo?

Ia berfungsi sama seperti Google.

  1. Navigasi ke laman utama DuckDuckGo.

  2. Masukkan istilah carian dan lakukan carian anda.

  3. Pilih Imej dari menu atas untuk beralih dari Web ke gambar.

Satu-satunya kelemahan adalah bahawa DuckDuckGo tidak mempunyai URL carian gambar langsung seperti Google. Di mana anda memasukkan //images.google.com untuk mengakses carian gambar secara langsung, tidak ada versi DuckDuckGo yang saya tahu. Anda boleh menggunakan URL yang lebih pendek untuk mengakses DuckDuckGo, masukkan saja ddg.gg ke dalam penyemak imbas anda untuk dibawa terus ke mesin pencari.

Di mana DuckDuckGo melakukan lebih baik dalam carian imej dengan! Bangs. Ini adalah ciri kemas dalam DuckDuckGo yang membolehkan anda mencari laman web lain dari dalam mesin dengan jalan pintas. Sebagai contoh, untuk mencari gambar Flickr, anda hanya memasukkan '! F' ke dalam kotak carian DuckDuckGo dan istilah carian anda. Contohnya, masukkan ‘! F Ferrari’ ke dalam kotak carian untuk mencari gambar Ferraris di Flickr.

Terdapat banyak poni dan mereka dijelaskan lebih baik di sini.

Ironinya, anda boleh menggunakan bang untuk mencari Imej Google. Taip ‘! Gi SUBJECT’ ke dalam kotak carian DuckDuckGo untuk mengembalikan Imej Google mengenai perkara itu. Anda beralih dari DDG ke Google dalam masa kurang dari satu saat untuk melihat hasil anda. Oleh kerana DuckDuckGo memuatkan gambar dengan lebih pantas dan lancar daripada Google, saya menggunakannya sepanjang masa ketika cuba mencari gambar.

Pencarian gambar terperinci dengan DuckDuckGo

Seperti Google, DuckDuckGo membolehkan anda memperhalusi carian gambar dengan penapis. Tidak seperti Google, anda boleh menentukan tempat di mana anda mahu mencari. Setelah anda melakukan carian gambar seperti di atas, anda akan melihat menu lain muncul di bawah kotak carian.

Anda boleh memilih negara carian anda secara manual, mengawal carian yang selamat, mencari gambar mengikut ukuran, jenis, susun atur dan warna yang dominan.

Adakah masa untuk beralih ke DuckDuckGo?

Chrome dan Google hebat dalam apa yang mereka lakukan dan membolehkan kami mencapai begitu banyak di internet. Tetapi itu memerlukan kos. Gigabyte data dikumpulkan setiap hari pada setiap kita setiap kali kita menggunakan produk atau aplikasi Google. Sekiranya anda baik-baik saja dengan banyak data dikumpulkan kepada anda, maka Google memberikan semua yang anda perlukan. Sekiranya anda tidak baik untuk diperlakukan sebagai komoditi maka ada alternatif.

DuckDuckGo adalah salah satu daripada beberapa entiti yang berusaha melakukan sesuatu yang berbeza. Seperti Firefox ke Chrome, DuckDuckGo adalah untuk carian Google. Alternatif yang tidak mengumpulkan dan menjual data anda.

Saya mula-mula mula menggunakan DuckDuckGo lima atau enam tahun yang lalu. Waktu itu lebih perlahan daripada Google dan tidak mempunyai jangkauan atau kedalaman hasil carian yang dimiliki Google. Sekarang jauh lebih baik. Ini nampaknya lebih pantas daripada carian Google dan pastinya lebih pantas untuk carian gambar berdasarkan pengalaman saya. Anda juga boleh menyesuaikan penampilan dan fungsi, menggunakan pelanjutan penyemak imbas DuckDuckGo Privacy Essentials dan mengikuti banyak petua privasi dan semua perkara yang baik.

Pencarian gambar di DuckDuckGo cepat, lancar dan boleh disesuaikan serta layak untuk diperiksa. Adakah anda sudah mencubanya? Suka? Tidak suka? Ada petua atau cadangan untuk menggunakannya? Beritahu kami di bawah jika anda melakukannya!