Antivirus percuma terbaik 2018: Perlindungan antivirus terbaik tanpa mengeluarkan wang

Memastikan anda sentiasa mempunyai antivirus terbaik adalah mustahak dalam masa pelanggaran data dan peretasan yang diaktifkan oleh perisian hasad ini. Internet pada tahun 2018 bukan tempat yang selamat, dan melindungi diri anda dalam talian lebih penting daripada sebelumnya.

Antivirus percuma terbaik 2018: Perlindungan antivirus terbaik tanpa mengeluarkan wang

Walau bagaimanapun, program antivirus berharga, itulah sebabnya anda ingin mengetahui apa pakej antivirus percuma terbaik pada tahun 2018. Sekiranya anda dapat menjaga keselamatan diri tanpa mengeluarkan wang, mengapa tidak?

Lihat yang berkaitan Apa itu VPN dan Mengapa Sangat kontroversial? Evolusi keselamatan yang dapat membunuh antivirus

Itulah sebabnya ada begitu banyak penyelesaian perisian antivirus percuma untuk memastikan pengguna dilindungi dalam talian, walaupun mereka tidak mampu mendapatkan perlindungan berbayar. Perkhidmatan percuma ini tentunya tidak dapat mengikuti rentak perkhidmatan berbayar, tetapi mereka menawarkan ketenangan yang cukup untuk banyak pengguna yang hanya ingin melayari web dengan selamat.

Satu nasihat walaupun: jangan tergoda untuk mencuba memasang banyak pakej pada masa yang sama. Sering kali, anda akan mendapat pertembungan yang dapat menjadikan anda kurang selamat - jadi pastikan jika anda menukar pakej, anda menyahpasang perisian lunak lama terlebih dahulu. Dalam artikel ini, kami akan membawakan anda pakej antivirus percuma terbaik tahun 2017 untuk membantu anda menjaga keselamatan komputer anda.

BACA SETERUSNYA: Adakah anda benar-benar memerlukan antivirus Android?

Apa itu antivirus?

Antivirus, juga dikenal sebagai anti-virus atau perisian AV, dirancang untuk melindungi komputer dan penggunanya dari penggodam. Secara khusus, ini bertujuan untuk menghentikan malware, virus, worm, dan Trojan horse dari mengakses komputer untuk mencuri maklumat peribadi, menguras akaun bank atau menyambung ke botnet. Perisian antivirus juga dapat menghapus atau mencegah spyware dan adware. Biasanya, perisian antivirus percuma menghadkan cariannya ke corak data atau aktiviti yang menunjukkan bahawa komputer dikendalikan dari jarak jauh. Sebagai perbandingan, perisian antivirus berbayar merangkumi pelbagai ancaman dan dapat menunjukkan kelemahan dalam aplikasi, misalnya.

Sebaik sahaja penyelidik keselamatan merancang perisian antivirus, penggodam mengembangkan perisian hasad untuk mengelakkannya. Selain memasang perisian antivirus, anda juga harus memperbaharui penyemak imbas dan aplikasi anda dan jangan sekali-kali mengklik pautan atau membuka fail dari sumber yang mencurigakan.

Bolehkah saya mempercayai antivirus percuma?

Alat antivirus percuma berasal dari nama yang dihormati dalam industri keselamatan dan lebih dari sekadar dipercayai. Alat percuma ini menggunakan enjin pengesanan yang sama dengan penawaran premium dan berbayar dan anda dapat melihat perbandingan oleh pakar industri AV-Test.org.

Idea antivirus percuma adalah bahawa penerbit ini berharap anda akan sangat senang dengan perisian sehingga anda akan menaik taraf menjadi tawaran berbayar untuk mendapatkan akses ke rangkaian fitur yang lebih kaya. Anda tidak berkewajiban untuk melakukannya, jadi anda boleh mengikuti edisi percuma ini selama yang anda mahukan.

BACA SETERUSNYA: Bolehkah kita mempercayai syarikat antivirus lagi?

Tidak bolehkah saya bergantung pada antivirus Windows sendiri?

Bagi sesiapa yang menjalankan Windows 7, 8 atau 10, pilihan lalai adalah perisian antivirus Microsoft sendiri. Untuk pengguna Windows 7, itu bermaksud Keperluan Keselamatan; jika anda menggunakan Windows 8 atau yang lebih baru, ia disebut Windows Defender, tetapi walaupun dengan nama yang berlainan, mereka adalah perkara yang sama.

Dan anda akan dimaafkan kerana memikirkan bahawa ini adalah semua yang anda perlukan. Bagaimanapun, Windows Security Essentials / Defender adalah mengenai aplikasi antivirus yang paling mudah digunakan dan dikendalikan, dan kebanyakannya tidak dapat dilihat dalam cara pengoperasiannya.

Sekiranya anda mahukan perlindungan terbaik, anda harus melihat lebih jauh. Kerana walaupun ringan dan bebas dari kerengsaan, keselamatan bawaan Windows tidak secara historis merupakan paket yang paling efisien ketika menjalankan tugas melindungi PC anda dari jangkitan.

Sejak dua tahun kebelakangan ini, secara konsisten ia membenarkan lebih banyak perisian hasad melayari jaringnya daripada pakej antivirus percuma utama yang menyainginya. Walaupun terdapat sedikit prestasi dalam beberapa tahun kebelakangan ini, prestasi ini masih jauh di belakang persaingan.

Dengan kata lain, walaupun anda dapat memilih perlindungan antivirus standard yang ditawarkan bersama dengan Windows, anda akan lebih baik dalam jangka masa panjang dengan sesuatu yang tambahan. Persoalannya, pakej mana yang harus anda pilih? Teruskan membaca untuk mengetahui mana yang terbaik.

BACA SETERUSNYA: Evolusi keselamatan yang dapat membunuh antivirus

Antivirus percuma terbaik 2018

1. Bitdefender Antivirus Percuma: Perlindungan langsung terbaik

best_free_antivirus_bitdefender

Antivirus percuma Bitdefender ada di sini untuk mereka yang gemar membuat perkara mudah. Pengimbas antivirus percuma hanya tertumpu pada pengesanan dan penyekat virus, tanpa tambahan atau ciri tambahan. Pada pusingan terakhir pengujian AV-Test, mesin Bitdefender memperoleh skor yang sempurna, menyekat 100% eksploitasi yang diketahui ditambah 100% serangan "sifar-hari" yang tidak pernah dilihat sebelumnya.

Apa yang lebih baik lagi mengenai Bitdefender adalah bagaimana ia hampir tidak memberi kesan pada sistem anda, dan ia tidak akan mengganggu anda melainkan ia menemui virus. Kadang-kadang akan muncul iklan untuk suite Bitdefender penuh, tetapi anda sebenarnya boleh mematikannya dalam tetapan.

Sekiranya anda suka bermain-main dengan tetapan, Bitdefender mungkin bukan program untuk anda kerana sebenarnya tidak ada apa-apa konfigurasi di sini. Walau bagaimanapun, anda boleh mengeluarkan imbasan segera pada fail dan folder individu dengan klik kanan.

Muat turun Bitdefender Antivirus Percuma Sekarang

2. AVG AntiVirus Percuma: Berkesan dan dengan perlindungan web dan e-mel

best_free_antivirus_avg

Di samping mengimbas aktiviti yang mencurigakan di komputer anda, AVG AntiVirus juga mengimbas tambahan penyemak imbas yang tidak kemas dan lampiran e-mel. Dalam laporan terbaru AV-Test, AVG memperoleh skor 100% yang sempurna terhadap ancaman yang diketahui dan tidak ada hari. Ini juga jenis perisian yang menarik bagi jenis teknikal yang suka mengubah tetapan kerana terdapat banyak pilihan yang ditawarkan di sini.

Masalah sebenarnya dengan AVG AntiVirus adalah bahawa sangat memaksa dengan peningkatan ke rangkaian keselamatan penuh lemak AVG. Anda akan mendapat pop timbul sesekali yang mendorong anda ke arah produk AVG lain dan di antara muka utama terdapat banyak pautan dan butang yang membawa anda membeli halaman. Setelah anda siap, semuanya boleh dilumpuhkan dan anda dapat membiarkannya berjalan di latar belakang.

Muat turun AVG AntiVirus Percuma Sekarang

3. Avast Free Antivirus: Keselamatan menyeluruh yang sangat baik

best_free_antivirus_2018_avast

Di samping pengesanan antivirus biasa, perlindungan antivirus percuma Avast termasuk pengemas kini yang memastikan anda tidak pernah menjalankan versi lama aplikasinya. Ini juga termasuk pemeriksa Wi-Fi untuk memberi amaran jika rangkaian anda tidak aman dan penyemak imbas web yang diperkuat untuk perbankan dan membeli-belah dalam talian. Terdapat juga pengurus kata laluan percuma dan percubaan 30 hari perkhidmatan VPN Avast.

Dalam laporan terbaru AV-Test, Avast tidak mencapai tahap 100%, memperoleh 99.4%. Namun, ia mencapai skor yang sempurna terhadap malware yang diketahui tetapi dikecewakan oleh pencegahan serangan "zero-day". Perlu juga diperhatikan bahawa Avast dipenuhi dengan pautan untuk membeli versi premium, termasuk pop timbul untuk membeli produk. Syukurlah, ia sedikit lebih berguna dengan menunjukkan dengan jelas ciri apa yang sebenarnya disertakan dengan pakej percuma, tidak seperti AVG.

Muat turun Avast Antivirus Percuma Sekarang

4. Avira Antivirus Percuma: Ringan tetapi sangat boleh dikonfigurasi

best_free_antivirus_avira

Sekiranya anda suka bermain dengan tetapan, Avira sesuai untuk anda. Ini ringan pada fitur, tetapi ada Suite Keselamatan Percuma yang lengkap yang boleh anda muat turun dari Avira untuk meningkatkan pertahanan komputer anda dengan perlindungan web, pengurus kata laluan dan pengemas kini perisian. Menggunakan pilihan ini menghasilkan iklan dalam antara muka dan meningkatkan pop timbul.

AV-Test mendapati bahawa Avira kurang dari kadar perlindungan 100%, dengan rata-rata 99.9% terhadap perisian hasad dan 99.4% pada ujian sifar-hari. Itu tidak sempurna, tetapi tidak cukup untuk tidak mempercayai tawaran Avira dengan data penting anda.

Muat turun Avira Antivirus Percuma sekarang

5. Antivirus Percuma Panda: Bergaya dan dengan pencipta cakera penyelamat USB

best_free_antivirus_2018_panda

Panda Free Antivirus adalah alat keselamatan ringan dengan antara muka gaya Windows 10 yang rata. Ia tidak semudah seperti Bitdefender, ia menawarkan tahap kemampuan asas yang serupa tanpa mengganggu anda tentang keberadaannya.

Anda akan mendapat pengesanan antivirus masa nyata dan perlindungan laman web untuk memberitahu anda sekiranya anda mengunjungi laman web yang tidak kemas. Perhatikan ketika memasang kerana, secara lalai, ia akan mengalihkan anda ke penyedia carian Web Selamat Panda dan bukannya lalai standard anda. Ia juga dilengkapi alat bawaan untuk membuat cakera penyelamat USB yang dapat di-boot untuk mengesan dan membuang malware yang tersekat di kedalaman Windows.

Dalam ujian AV-Test, Panda menangkap 99.8% perisian hasad dan jangkitan dan 99.5% perisian hasad sifar. Agak boleh dipercayai apabila percuma dan sebahagian besarnya tidak mengganggu.

Muat turun Antivirus Percuma Panda sekarang