Cara Melihat Aplikasi yang Baru Dihapus di iPhone

Memadamkan aplikasi di iPhone adalah berjalan-jalan di taman. Anda dengan ringan menekan aplikasi yang ingin anda hilangkan. Semua aplikasi mula goyah, anda mengetuk ikon "x", dan aplikasi yang tidak diingini hilang.

Cara Melihat Aplikasi yang Baru Dihapus di iPhone

Tetapi adakah cara untuk melacak semua aplikasi yang anda alih keluar?

Ya, ada, dan sangat mudah untuk melakukannya. Bahagian berikut akan menunjukkan kepada anda cara melihat aplikasi yang dipadam dan juga memulihkannya jika anda mahu. Tanpa basa-basi lagi, mari kita selami.

lihat aplikasi yang dipadamkan baru-baru ini di iphone

Pratonton Aplikasi yang Dihapus

Setelah anda menekan ikon "x" dan mengesahkan dengan mengetuk Hapus, aplikasi beserta datanya akan hilang. Namun, itu tidak baik. Ingat bahawa semua aplikasi anda (dihapus atau dipasang) berada di dalam App Store. Anda hanya berjarak beberapa langkah dari mengaksesnya pada titik tertentu.

Lancarkan App Store, ketuk ikon profil anda di kanan atas, dan pilih Dibeli.

cara melihat aplikasi yang baru dipadam

Sekiranya anda memilih tab "Semua", anda dapat melihat setiap aplikasi di akaun anda. Yang dipasang mempunyai butang Buka di sebelah kanan dan yang anda hapus mempunyai ikon awan kecil.

Untuk melihat pratonton hanya aplikasi yang dihapus, ketuk pada tab "Tidak pada iPhone ini". Ia menyenaraikan semua aplikasi yang pernah anda hapus dari akaun anda.

Cara Memulihkan Aplikasi

Selepas beberapa ketika, anda mungkin mengetahui bahawa anda ingin kembali ke beberapa aplikasi yang telah anda hapus. Tidak menghairankan, terdapat beberapa cara untuk memulihkan aplikasi ke iPhone, dan semuanya mudah.

Stor aplikasi

Anda sudah tahu cara menuju ke tab "Tidak di iPhone ini", jadi tidak perlu mengulangi langkahnya. Sebaik sahaja anda mencapai tab, semak senarai aplikasi yang dipadam dan ketik ikon awan untuk memasangnya semula. Anda perlu memasukkan kata laluan Apple ID untuk mengesahkan dan memuat turun aplikasinya.

Bulatan biru kecil menunjukkan status muat turun. Setelah selesai, anda akan melihat butang Buka di sebelah aplikasi. Perkara yang menarik mengenai ciri ini ialah anda tidak perlu membayar dua kali untuk aplikasi yang anda beli. Memulihkan aplikasi sudah cukup.

Carian Nama

Mungkin lebih cepat untuk hanya menaip nama aplikasi di bar carian App Store dan mencari aplikasinya dengan cara ini. Kedai, tentu saja, mengingati pembelian anda dan prosesnya hampir sama dengan yang dijelaskan di atas. Tekan ikon pembesar di kanan bawah di App Store, taipkan nama, dan pilih aplikasi dari hasilnya.

lihat aplikasi yang dipadamkan baru-baru ini

Ikon awan muncul di bawah nama aplikasi, ketuk saja untuk memasang semula aplikasi.

Bolehkah Anda Melakukannya melalui iTunes?

Malangnya, anda tidak boleh. Atas sebab tertentu, Apple memutuskan untuk membuang tab / ikon Aplikasi dari iTunes 12.7 dan seterusnya. Tetapi jika anda belum mengemas kini iTunes untuk sementara waktu, anda mungkin masih dapat memulihkan aplikasinya. Sekiranya demikian, klik pada iPhone anda, pilih Aplikasi, dan klik Pasang di sebelah yang anda mahu gunakan lagi.

Sebaliknya, anda boleh menggunakan ciri Pulihkan dari Sandaran pada mana-mana versi iTunes. Walau bagaimanapun, ini mungkin terlalu banyak untuk mendapatkan beberapa aplikasi. Anda perlu memastikan untuk mengemas kini iPhone tepat pada masanya dan selalu ada risiko kehilangan beberapa data anda. Oleh itu, lebih baik berpegang pada kaedah yang telah dijelaskan sebelumnya.

Apl Hilang

Anda mungkin menyedari bahawa beberapa aplikasi anda tidak dapat dijumpai walaupun anda belum menghapusnya. Tetapi tidak perlu risau - aplikasi ini tidak digunakan dengan baik. Mulai iOS 11.0, Apple memperkenalkan fitur Offload Unused Apps yang membuang aplikasi yang tidak anda gunakan.

Semua aplikasi yang dimuat turun dapat dipasang kembali melalui App Store. Sekiranya anda tidak menyukai ciri automatik ini, mudah dimatikan. Pergi ke Tetapan, geser ke bawah dan pilih iTunes & App Store, arahkan ke Memunggah Aplikasi yang Tidak Digunakan, dan ketuk butang untuk menukarnya.

cara melihat aplikasi iphone yang baru dipadam

Petua: Gunakan Pencarian Spotlight untuk mencari aplikasi yang hilang atau dihapus. Ketik nama aplikasi dan pilih ikon App Store jika aplikasi telah dimuat turun atau dimuat turun.

Soalan Lazim

Sekiranya saya memadam aplikasi dari telefon yang saya bayar, adakah saya perlu membayar untuk memuat turunnya lagi?

Selagi anda menggunakan ID dan kata laluan Apple yang sama, anda tidak perlu membayar untuk memuat turun aplikasinya lagi. Cukup kunjungi App Store di telefon anda, klik pada ikon awan, dan muat turun kandungannya. u003cbru003eu003cbru003eAnda mungkin melihat butang yang bertuliskan 'Beli' dan bukannya awan. Sekiranya anda menggunakan ID dan kata laluan Apple yang sama, anda tidak perlu membayar untuk aplikasinya. Sekiranya ia adalah aplikasi dengan kos lebih rendah dan anda tidak keberatan, teruskan dan muat turun kerana sering kali anda akan mendapat pop timbul yang menyatakan u0022Anda sudah membeli aplikasi ini.u0022 Sayangnya, itu bukan jaminan jadi anda mungkin perlu menghubungi Apple.

Sekiranya saya menukar ID Apple saya, adakah saya masih dapat memulihkan Apl saya?

Malangnya tidak. Sekiranya anda menghapus atau kehilangan akses ke ID Apple anda, anda juga akan kehilangan akses ke semua maklumat yang tersimpan dan pembelian anda. Satu-satunya jalan keluar adalah jika anda telah menyediakan Family Sharing.u003cbru003eu003cbru003eAktifkan semula Family Sharing dengan Apple ID baru anda dan lihat apakah pembelian anda sudah tersedia. Sekiranya anda memadamkan ID Apple anda, ini mungkin tidak berfungsi kerana anda juga menghapus semua pembelian. Sebagai alternatif, jika anda atau seseorang dalam keluarga anda membuat pembelian dan akaun anda masih aktif, ia pasti bernilai.

Aplikasi sentiasa ada di luar sana

Ringkasnya, cara termudah untuk melihat aplikasi yang dihapus adalah melalui tab App Store Purchases. Dari sana, anda dapat memulihkan beberapa aplikasi dengan cepat dengan mengetuk ikon awan. Takeaway penting lain adalah bahawa ciri Offload Unused Apps secara automatik menghapus aplikasi. Matikannya untuk mengelakkan kehilangan sebahagian aplikasi anda buat sementara waktu.