Cara Melihat Siapa yang Menambah Anda di Snapchat

Snapchat tidak berbeza dengan kebanyakan platform sosial ketika menambah rakan. Anda boleh mencari pengguna lain dengan pilihan "Tambah teman", dan menambahkannya menggunakan maklumat hubungan mereka, nama pengguna, atau pelbagai kaedah lain. Senarai rakan mudah dan senang dilayari. Walau bagaimanapun, aplikasinya agak sukar untuk melihat semua pengguna yang telah menambahkan anda.

Cara Melihat Siapa yang Menambah Anda di Snapchat

Memahami siapa yang mengikuti anda tidak hanya penting untuk privasi dalam talian anda, tetapi juga penting bagi ketenangan fikiran anda mengenai hubungan anda.

Sekiranya anda ingin memastikan bahawa pengguna tertentu memasukkan anda ke dalam senarai rakan mereka, anda harus berusaha untuk mengetahui. Artikel ini akan menerangkan cara melakukannya.

Periksa Permintaan Rakan yang Tertunda

Apabila seseorang menambahkan anda di Snapchat, anda akan melihat permintaan teman yang belum selesai dalam menu ‘Tambahkan rakan’. Ini juga merupakan kaedah termudah untuk melihat siapa yang menambahkan anda ke Snapchat. Anda hanya perlu mengikuti langkah-langkah berikut:

  1. Buka Snapchat.
  2. Ketik gambar profil anda di kiri atas skrin.

  3. Tekan butang Tambah Rakan di bahagian atas menu.

  4. Sekiranya anda melihat bahagian Tambah Saya di atas pilihan Tambah Pantas, ini bermaksud bahawa anda mempunyai permintaan teman yang belum selesai.

Bahagian Tambah Saya memaparkan semua pengguna yang menambahkan anda sehingga anda menambahkannya kembali. Setelah anda menambahkannya, mereka akan berpindah ke bahagian Rakan Saya.

Bagaimana Orang Lain Boleh Menambah Anda?

Di bawah maklumat hubungan di bahagian Tambah Saya, anda akan melihat bagaimana pengguna menemui profil anda. Sekiranya tertera 'Ditambah dengan nama pengguna,' itu bermaksud bahawa pengguna tersebut menaip maklumat anda di bar carian.

menambah anda dengan nama pengguna

Pengguna Snapchat juga dapat menambahkan anda melalui Snapcode anda. Ini adalah corak putus pada latar belakang kuning yang dimiliki setiap pengguna di belakang gambar profil mereka. Pengguna lain boleh mengimbas Kod Snap ini dan menambahkan anda ke senarai rakan mereka. Sekiranya anda telah berkongsi Snapcode dalam talian, ada kemungkinan itulah cara pengguna lain menemui anda.

Orang juga dapat menambahkan anda dari kenalan mereka. Sekiranya mereka mempunyai nombor telefon atau e-mel anda dari sebelumnya, Snapchat secara automatik dapat memberi mereka cadangan untuk menambahkan anda. Pengguna ini akan ditulis ‘Ditambah melalui telefon’ di bawah maklumat profil mereka.

Terakhir, anda mungkin menemui ‘Menambahkan anda dengan Tambah Pantas’ di bawah beberapa pengguna yang belum selesai. Tambah Pantas adalah bahagian khas dalam menu Tambah Rakan yang mencadangkan profil yang mungkin anda kenali atau sukai. Mereka biasanya adalah rakan rakan anda, orang yang anda telah berkawan di rangkaian sosial lain, dll.

Melihat Siapa yang Menambah Anda Kembali

Apabila pengguna Snapchat menambahkan anda kembali, pemberitahuan akan muncul di menu 'Tambah Rakan', di bawah bahagian Tertunda. Tetapi ini tidak selalu berlaku.

Sekiranya anda menambahkan rakan tetapi anda tidak pasti sama ada mereka menambahkan anda kembali, anda boleh memeriksanya dengan menggunakan beberapa kaedah yang tidak konvensional. Langkah-langkah ini berbeza bergantung pada peranti anda.

iPhone

Sekiranya anda menggunakan Snapchat pada iPhone, anda dapat melihat siapa yang menambahkan anda kembali dengan memeriksa tetingkap maklumat hubungan. Ikut langkah-langkah ini:

  1. Buka Snapchat.
  2. Ketik Berbualikon (gelembung ucapan) di sudut kiri bawah skrin.

  3. Tekan ikon Sembang Baru (gelembung ucapan) di sudut kanan atas.

  4. Cari rakan yang ingin anda selidiki.
  5. Tekan dan tahan nama rakan ini selama beberapa saat. Tetingkap baru akan muncul dengan maklumat mereka.

  6. Ketik ‘Urus Persahabatan’
  7. Sekiranya anda melihat pilihan 'Buang [nama]' orang ini telah menambahkan anda.

Android

Untuk mengetahui sama ada seseorang menambahkan anda kembali pada Android, anda perlu terus dan menghantar sekejap. Sekiranya anda baik, ikuti arahan berikut:

  1. Buat sekejap dengan mengetuk bulatan putih pada aplikasi. Oleh kerana anda akan menghantar snap ini kepada pengguna lain, anda harus berusaha membuatnya sesuai, atau anda selalu dapat menutup lensa kamera dan mengambil gambar kosong.

  2. Ketik ikon 'Kirim Ke' di kanan bawah.

  3. Pilih pengguna yang anda ingin tahu.

  4. Tekan butang Kirim di sebelah kanan bawah skrin. Ini akan menghantar snap dan membawa anda ke skrin Friends.

  5. Segarkan skrin dengan menyeret jari ke bawah dan melepaskannya. Ini akan memaparkan hasil terkini.

Sekiranya anda melihat anak panah ‘Tertunda’ berwarna kelabu di bawah nama pengguna, ini bermakna orang itu belum menambahkan anda. Sekiranya anda melihat ikon ‘Dihantar’ berwarna merah, orang tersebut telah menambahkan anda.

Perlu diingat bahawa anda tidak dapat mengambil kembali setelah anda menghantarnya. Sekiranya anda ingin membuatnya halus, anda harus mengelakkan kaedah ini.

Jejaki Siapa yang Menambah Anda

Apabila anda terus mengetahui siapa yang menambahkan anda di bahagian ‘Tambah Rakan’, anda mungkin juga akan menerima maklumat berharga mengenai seberapa umum profil anda.

Sekiranya banyak pengguna menambahkan anda melalui Snapcode, ini mungkin bermaksud seseorang telah membagikannya secara terbuka di internet. Anda juga dapat mengetahui siapa yang mempunyai maklumat hubungan anda, dan siapa yang mencari nama pengguna anda.

Soalan Lazim

Apa yang dapat dilihat oleh seseorang jika mereka menambahkan saya?

Sekiranya seseorang menambahkan anda di Snapchat, ada berbagai tingkat konten yang dapat mereka akses berdasarkan tetapan privasi anda. Sekiranya anda telah menetapkan akaun anda ke Peribadi, dan pengguna lain menambahkan anda tetapi anda tidak menambahkannya kembali, mereka tidak akan dapat melihat banyak mengenai profil anda.u003cbru003eu003cbru003eUntuk menukar, atau periksa tetapan ini buka Snapchat dan arahkan ke halaman Tetapan. Ketik ikon 'Lihat Kisah Saya' dan beralih antara 'Semua Orang', 'Sahabat Sahaja' atau 'Custom.u003cbru003eu003cimg class = u0022wp-image-201101u0022 style = u0022width: 400px; u0022 src = u0022 // www.techjunkie.com /wp-content/uploads/2020/10/265.7.pngu0022 alt = u0022u0022u003eu003cbru003eu003cbru003eAnda juga boleh menukar siapa yang dapat menghubungi anda, melihat anda di bahagian u0022Quick Addu0022, atau siapa yang dapat melihat lokasi anda. Walaupun anda mungkin tidak mengetahui siapa yang baru menambahkan anda, anda dapat mengawal apa yang dilihat oleh orang lain dengan melalui tetapan ini.u003cbru003eu003cimg class = u0022wp-image-201102u0022 style = u0022width: 400px; u0022 src = u0022 // www.techjunkie.com / wp -konten / muat naik / 2020/10 / 265.8.pngu0022 alt = u0022u0022u003e

Saya tidak dapat melihat Snapscore rakan saya lagi. Apa maksudnya?

Lebih kerap daripada tidak, ketidakmampuan untuk melihat skor Snap seseorang bermakna mereka bukan lagi rakan anda di aplikasi. Ini boleh menjadi kesalahan dan anda perlu mengemas kini aplikasi Snapchat atau periksa sambungan internet anda. U003cbru003eu003cbru003eKami mempunyai artikel mengenai u003ca href = u0022 // social.techjunkie.com / hide-snapchat-skor / u0022u003eSnap Skor di sini003c / au003e ikon berangka di bawah gambar profil pengguna Snapchat hanya menunjukkan jika kedua-dua orang itu saling menambah.

Bagaimana saya membuang seseorang jika mereka menambahkan saya?

Mungkin anda tidak terlalu gembira kerana ada yang menambahkan anda, atau mungkin anda sama sekali tidak mengenali orang itu. Anda boleh memadam pengguna atau menyekat pengguna tersebut.u003cbru003eu003cbru003e Dengan andaian bahawa anda sudah lama berkawan dengan orang ini dan anda tidak lagi mahu berinteraksi dengan mereka, pergi ke profil mereka dan ketik ikon tiga titik di sebelah kanan atas sudut. Menu akan muncul, pilih 'Remove Friend' atau 'Block.'u003cbru003eu003cimg class = u0022wp-image-201103u0022 style = u0022width: 400px; u0022 src = u0022 // www.techjunkie.com / wp-content / uploads / 2020 / 10 / 265.9.pngu0022 alt = u0022u0022u003eu003cbru003eJika seseorang mengganggu anda, pilih pilihan untuk 'Laporkan.' Ini akan memberi amaran kepada pemaju Snapchat bahawa ada seseorang yang menggunakan aplikasi dan mungkin melanggar piawaian komuniti aplikasi. Sekiranya yang terakhir berlaku, akaun mereka boleh dibuang sama sekali.u003cbru003eu003cbru003eSekiranya anda belum menambahkan pengguna kembali, cukup ketuk u0022Xu0022 di sebelah permintaan mereka. Ini akan mengeluarkannya dari senarai Tambah anda.

Adakah anda pernah mempunyai pengguna yang mencurigakan menambahkan anda melalui maklumat hubungan anda atau Snapcode? Apa yang awak buat? Beritahu kami mengenainya dalam komen di bawah.