Cara Melihat Apa Yang Suka Orang Lain di Instagram

Bolehkah anda memeriksa suka Instagram orang lain? Bolehkah saya melihat apa yang saya suka pada masa lalu? Bolehkah anda diberitahu ketika seseorang menyiarkan kemas kini? Bolehkah saya berkongsi kandungan mereka di Instagram saya sendiri? Ini adalah antara banyak soalan yang kami terima di TechJunkie dan salah satu peranan saya di sini adalah untuk menjawab seberapa banyak yang saya dapat.

Cara Melihat Apa Yang Suka Orang Lain di Instagram

Hari ini adalah Instagram dan saya akan menjawab empat soalan ini dan mungkin juga beberapa soalan lagi.

Walaupun anda sudah lama menggunakan Instagram, masih ada perkara baru untuk dipelajari. Ini adalah platform mudah pada pandangan pertama. Hanya apabila anda mula menjelajah di bawah kulit, anda menyedari betapa banyaknya.

Bolehkah anda menyemak suka Instagram orang lain?

Mulai Oktober 2019, anda tidak lagi dapat melihat aktiviti orang lain dari dalam aplikasi Instagram.

Dulu mudah untuk melakukan ini. Yang harus anda lakukan hanyalah memilih suka, pilih tab Berikut, dan anda akan melihat aktiviti orang-orang baru-baru ini. Tetapi Instagram akhirnya melihat ini sebagai pelanggaran maklumat peribadi seseorang, oleh itu mereka membuang ciri tersebut sepenuhnya.

Anda masih dapat melihat suka Instagram orang lain, tetapi ini sangat menyusahkan.

Sekiranya anda tertanya-tanya adakah orang ini menyukai sesuatu dari profil orang tertentu:

  1. Klik pada profil orang ini
  2. Pilih "Mengikuti" untuk melihat semua profil yang mereka ikuti

  3. Klik profil yang mereka ikuti

  4. Lihat suka siaran profil itu untuk melihat apakah orang itu menyukai salah satu daripada mereka

Perhatikan satu fakta ini: orang ini dapat menyembunyikan aktiviti mereka dan menjadikannya mustahil untuk melihat apa yang mereka lakukan. Mereka dapat melakukan ini dengan mematikan "tunjukkan status aktiviti" dari tetapan. Ini akan menghalang sesiapa sahaja untuk melihat apa yang mereka lakukan di Instagram.

Beberapa aplikasi di Google Play Store dan App Store memungkinkan anda melacak aktiviti seseorang. Walau bagaimanapun, banyak aplikasi ini mungkin memerlukan pembayaran. Tidak semua aplikasi ini sah.

Bolehkah saya melihat apa yang saya suka pada masa lalu?

Sekiranya anda menyukai sesuatu baru-baru ini dan bermaksud untuk kembali mempelajarinya tetapi terlupa, terdapat keseluruhan senarai kesukaan anda yang boleh anda rujuk sekiranya tidak dilihat dengan jelas. Ini adalah ciri berguna yang dapat membawa anda kembali ke siaran dengan cepat.

  1. Pilih profil Instagram anda dari dalam aplikasi.

  2. Pilih ikon menu dan pilih Tetapan.

  3. Klik "Akaun"

  4. Tatal ke bawah sehingga anda melihat "Catatan yang Anda Suka", kemudian klik

Anda mesti melihat senarai siaran yang anda sukai sejak kebelakangan ini. Anda boleh melihatnya mengikut keperluan atau tidak seperti mereka jika anda mahu.

Bolehkah anda diberitahu ketika seseorang menyiarkan kemas kini?

Sekiranya anda mengikuti seseorang yang anda mempunyai perkaitan tertentu atau menganggap perkara yang mereka hantar itu keren, anda boleh menyiapkan pemberitahuan untuk memberi amaran kepada anda ketika mereka menghantar. Ini adalah kaedah mudah untuk memanfaatkan Instagram dengan sebaik mungkin dan memastikan anda sentiasa mengetahui apa yang sedang berlaku.

  1. Buka Instagram dan pilih profil pengguna itu.
  2. Pilih loceng di sebelah ikon menu tiga titik di kanan atas skrin.

  3. Pilih pemberitahuan yang ingin anda terima: siaran, cerita, IGTV, Reels, dan / atau video langsung.

Sekarang setiap kali orang itu membuat siaran, anda akan melihat pemberitahuan tolak. Anda boleh mematikannya bila-bila masa dengan mengulangi proses di atas dan mematikan pemberitahuan pos. Anda juga boleh melakukan ini untuk beberapa orang walaupun semua pemberitahuan itu mungkin menjengkelkan!

Bolehkah saya berkongsi kandungan mereka di Instagram saya sendiri?

Ini adalah satu lagi ciri rangkaian rangkaian sosial. Keupayaan untuk menyiarkan catatan orang lain pada suapan anda sendiri. Sama ada anda tidak dapat memikirkan apa-apa untuk menghantar diri anda atau anda menjumpai catatan yang sangat menarik, anda boleh menyiarkannya semula ke suapan anda sendiri.

  1. Pilih siaran yang ingin anda kongsi di Instagram.
  2. Pilih ikon kapal terbang kertas di bawahnya.

  3. Pilih Tambah Pos ke Kisah Anda di menu pop timbul.

Siaran sekarang akan beralih ke Kisah pada suapan anda dan anda boleh menyiarkannya dengan cara yang sama seperti jika Kisah anda.

Perlu diingat bahawa ini hanya berfungsi pada akaun awam. Anda tidak akan dapat melakukan ini dengan akaun yang ditetapkan kepada peribadi.

Kosongkan sejarah carian anda di Instagram

Saya tidak pasti bahawa mengosongkan sejarah carian Instagram anda sama berkesannya ketika anda melakukannya di Netflix tetapi anda boleh melakukannya untuk membersihkan akaun anda jika anda mahu. Sama ada anda ingin menyembunyikan carian yang bersalah atau ingin melihat apakah kandungan disaring mengikut citarasa anda, membersihkan sejarah carian anda adalah mudah.

  1. Buka Instagram dan pilih ikon carian.

  2. Pilih Lihat Semua

  3. Pilih Hapus Semua di bahagian kanan atas halaman.

Kini sejarah carian anda jelas dan anda bebas untuk menikmati apa sahaja yang anda suka lakukan di Instagram.

Ada soalan Instagram lain yang anda mahu kami jawab? Sesuatu yang anda tidak dapat mengetahui tentang ini atau aplikasi lain? Beritahu kami di bawah jika anda melakukannya!