Cara Melihat Siapa yang Melihat Halaman Facebook Anda

Tidak kira sama ada profil Facebook anda terkunci sepenuhnya atau tidak, pengguna lain dapat dengan mudah mencari dan melihat halaman Facebook anda. Keadaan ini malah merangkumi orang yang tidak ada dalam senarai Rakan anda. Bergantung pada keterlihatan akaun anda, mereka akan melihat pelbagai maklumat mengenai anda.

Cara Melihat Siapa yang Melihat Halaman Facebook Anda

Tetapi adakah anda dapat melihat siapa yang melihat halaman Facebook anda? Atau lebih baik lagi, bolehkah anda melihat siapa yang memeriksanya paling banyak?

Jawapan yang menyedihkan adalah tidak. Anda tidak dapat melihat secara rasmi siapa yang telah mengunjungi halaman / profil Facebook anda. Facebook mendakwa bahawa tidak ada cara untuk melihat nama pelawat ke profil anda, dan mereka tidak berhasrat untuk membuatnya dimasa akan datang. Mereka juga menyatakan bahawa tidak ada pihak ketiga yang dapat mengakses maklumat tersebut dan melaporkannya jika anda menjumpai pihak yang menuntut pernyataan tersebut. Walau apa pun, keputusan Facebook mengenai perkara ini terutama disebabkan oleh kebimbangan dan dasar privasi.

Sekiranya anda mempunyai keraguan berdasarkan apa yang telah anda lihat di internet, baca artikel ini dan dapatkan kebenaran!

Kaedah yang Dituntut untuk Melihat Siapa yang Melihat Profil Facebook Anda

Pasti, beberapa laman web menjelaskan cara menggunakan sumber halaman halaman profil Facebook anda, tetapi dua proses berbeza yang tersebar di seluruh internet tidak betul. Yang lain mendakwa bahawa iPhone mempunyai pilihan dalam "Tetapan Privasi" yang mengatakan "Lihat siapa yang telah melihat Anda," yang juga akan dijelaskan. Terakhir, banyak pelanjutan atau aplikasi pihak ketiga mengaku mendedahkan siapa yang telah melihat profil Facebook anda, tetapi itu juga tidak benar. Berikut adalah perincian yang menarik bagi semua senario tersebut.

Melihat Siapa yang Melihat Profil Facebook Anda menggunakan Lihat Halaman Sumber

Semasa mencari di internet, anda mungkin menemui dua cara yang berbeda untuk menunjukkan kepada anda siapa yang telah mengunjungi profil Facebook anda dengan menggunakan pilihan "Lihat Sumber Halaman".

Salah satu kaedahnya ialah mencari "Senarai teman awal."

Secara teknikal, Senarai Rakan Sembang Awal adalah urutan senarai rakan yang dipaparkan di bar sembang anda di sebelah kanan halaman Facebook anda. Banyak faktor menentukan pesanan, tetapi secara rasmi adalah senarai pengguna yang disusun oleh Facebook yang difikirkan kemungkinan besar anda akan berbual berdasarkan banyak algoritma. Fitur ini sudah tersedia di profil anda, jadi tidak perlu menyembunyikannya, bahkan di Sumber Halaman.

Kaedah kedua melibatkan pencarian "BUDDY_ID" untuk mencari penguntit dan rakan yang baru-baru ini melihat profil Facebook anda.

Pertama, anda tidak akan melihat sesiapa dalam senarai yang BUKAN rakan anda. Kedua, Senarai Rakan hanya orang yang anda hubungi baru-baru ini dengan satu cara atau cara lain.

Lihat Siapa yang Melihat Profil Facebook Anda menggunakan iPhone

Penyelesaian lain di seluruh web untuk melihat siapa yang melihat Profil Facebook anda menyatakan bahawa anda boleh menggunakan iPhone anda untuk melihat penonton Profil tersebut. Anda menavigasi ke menu "Keselamatan dan Privasi" di Facebook dan klik pada "Siapa yang melihat profil saya?" pautan.

Pertama, senario ini bertentangan dengan dasar Facebook, walaupun seseorang menyatakan bahawa Facebook membuat perjanjian dengan Apple.

Kedua, pilihan ini dilaporkan telah tersedia pada bulan April 2020, tetapi tidak ada kata-kata lagi. Beberapa laporan menyatakan bahawa ia tersedia pada 1 April 2020. Mungkin ini adalah kesilapan atau peluang sementara? Mungkin itu adalah jenaka April Mop? Kami tidak akan benar-benar tahu, dan tidak, senario ini bukan ujian, dan juga tidak akan dilancarkan ke Android.

Lihat Pemapar Profil Facebook Anda menggunakan Aplikasi Pihak Ketiga

Anda mungkin menemui pelanjutan penyemak imbas atau bahkan aplikasi yang mendakwa mereka dapat menunjukkan kepada anda yang melihat profil Facebook anda.

Sebagai permulaan, Facebook menyatakan bahawa tidak ada cara untuk melihat siapa yang telah melihat profil anda kerana itu merupakan pelanggaran privasi. Seperti yang telah disebutkan sebelumnya, Facebook mengatakan untuk melaporkan pihak ketiga kepada mereka yang membuat tuntutan tersebut.

Sebarang aplikasi yang mengaku menunjukkan kepada anda penonton profil anda memberikan hasil yang salah kerana mereka tidak memiliki akses ke data penggunaan profil Facebook.

Selain itu, kebanyakan aplikasi peninjau profil Facebook pihak ketiga dirancang untuk mencuri maklumat dan bukti peribadi anda, atau mereka menjangkiti peranti anda dengan perisian hasad. Mencari penonton Profil FB adalah topik hangat, jadi ia menjadi sasaran penggodam dan pencuri.

Lindungi Profil Facebook Anda

Cara terbaik untuk memastikan profil Facebook anda selamat adalah dengan menghadkan jumlah maklumat yang dapat dilihat oleh "orang luar" ketika mereka melihat profil anda. Dengan "orang luar", kami bermaksud orang yang bukan rakan Facebook anda dan yang anda sendiri tidak kenal.

Maklumat yang harus anda sembunyikan dari orang lain jika anda ingin seaman mungkin merangkumi yang berikut:

a) alamat e-mel

b) tarikh lahir

c) nombor telefon

d) status hubungan

Untuk melakukannya, log masuk ke akaun Facebook anda dan ikuti langkah-langkah di bawah. Tutorial ini merangkumi versi Desktop Facebook, tetapi anda juga dapat mengikutinya di telefon pintar anda kerana pilihannya sama.

  1. Navigasi ke Tetapan akaun anda.
  2. Klik pada pilihan Privasi. Itu akan menghantar anda ke halaman di mana anda dapat menyesuaikan tetapan privasi profil anda.
  3. Klik pada Siapa yang boleh mencari anda menggunakan alamat e-mel yang anda berikan dan tetapkan ke Only Me.
  4. Kemudian pilih Siapa yang dapat mencari anda menggunakan nombor telefon yang anda berikan dan tetapkan juga kepada Hanya Saya.
  5. Navigasi kembali ke halaman Profil Facebook anda.
  6. Klik pada Edit Profil.
  7. Cari maklumat yang anda masukkan (tarikh lahir, status hubungan, dll.) Dan hapus maklumat tersebut.