Cara Melihat Siapa Yang Melihat Kisah Instagram Anda

Cerita Instagram menjadi perhatian ramai pengguna di seluruh dunia. Mereka menarik, disesuaikan, dan dijadikan hiburan yang hebat. Kerana sebab ini; mereka sama seronok dilihat seperti yang mereka buat. Sekiranya anda memanfaatkan ciri Cerita Instagram, anda mungkin menyukai maklum balas mengenai siapa yang menonton karya seni anda.

Cara Melihat Siapa Yang Melihat Kisah Instagram Anda

Dalam edisi siri Petua dan Trik ini, kita melihat bagaimana melihat siapa yang melihat kisah Instagram anda.

Cara Melihat Siapa yang Melihat Kisah Instagram Anda

Hampir semua orang suka berkongsi barang, tetapi yang terbaik mengenai keseluruhan proses adalah mengetahui siapa yang melihatnya. Kita semua ingin tahu siapa yang memeriksa kami. Nasib baik, anda dapat melihat setiap orang yang melihat Cerita anda setelah anda menyiarkannya. Ini caranya:

  1. Buka Instagram dan ketik ikon Kisah anda di sudut kiri atas.

  2. Di sudut kiri bawah, anda akan melihat ikon profil pengguna lain. Ini menunjukkan bahawa seseorang telah melihat Kisah anda.

  3. Ketuk ikon untuk melihat semua pengguna yang telah melihat kandungan anda.

  4. Sekiranya anda tidak melihat ikon di kiri bawah, ini bermakna tidak ada yang melihat Kisah anda.

  5. Sekiranya anda ingin memeriksa semula bahawa tidak ada pengguna lain yang menonton Kisah anda, leret ke atas dari bawah. Anda akan melihat bahawa tidak ada nama yang disenaraikan.

Sekarang anda tahu bagaimana melihat siapa yang melihat Kisah anda, masih banyak yang perlu dipelajari.

Lebih banyak orang melihat kisah pertama anda daripada yang terakhir anda kerana dua sebab: Apabila seseorang meleret ke kanan, mereka akan selalu melihat kisah pertama anda, dan anda boleh melangkau kisah orang lain dengan meleret ke kanan, bukan menyentuh atau mengklik kanan. Sekiranya anda ingin melihat siapa yang melihat semua cerita anda, termasuk yang pertama di skrin anda, klik "Dilihat oleh ..." di sudut kiri bawah.

Cara Periksa Analisis Kisah Instagram Anda

Analitis sedikit berbeza dengan pandangan yang telah kita bicarakan di atas. Walaupun Analitis tidak memberitahu anda siapa yang melihat kandungan anda, mereka akan memberi anda banyak gambaran mengenai prestasi Cerita anda. Dari berapa banyak pengguna lain yang mereka capai hingga berapa banyak tontonan yang anda perolehi, Analitis adalah alat yang tepat untuk pemasar dan juga yang berpengaruh.

Langkah seterusnya adalah memeriksa analitik anda.

Sekiranya anda mempunyai akaun perniagaan, senarai ini akan muncul sehingga anda dapat melakukan perkara berikut:

  • Jejaki bilangan orang yang melihat kisah anda
  • Tekan seterusnya
  • Keluar dari kisah anda
  • Ikuti orang itu kerana mereka melihat kisah anda

Ciri-ciri di atas sangat berguna jika anda ingin mendapatkan pengikut yang baik di akaun Instagram anda.

Untuk melihat analisis anda, klik atau tekan ikon grafik (ditandai dengan kotak merah di layar) untuk melihat halaman. Sekiranya anda tidak bimbang untuk mengembangkan saluran, statistik ini tidak akan memberi banyak makna kepada anda, tetapi senang dilihat.

Untuk keluar dari skrin ini, klik kembali pada telefon anda, dan anda akan kembali ke skrin utama.

Dalam soal privasi, hanya anda yang dapat melihat siapa yang telah mengunjungi kisah anda dan berapa banyak kunjungan yang dilakukannya. Sekiranya ia benar-benar gagal, anda akan berterima kasih atas sedikit maklumat ini.

Seperti yang anda lihat, melihat siapa yang melihat Cerita Instagram anda tidak begitu rumit. Cukup ikuti panduan di atas, dan anda boleh pergi!

Sekiranya Anda Bimbang Tentang Seseorang Yang Melihat Cerita Anda?

Sehubungan dengan internet dan media sosial, khususnya, banyak pengguna yang tertanya-tanya, "Bilakah anda harus prihatin dengan privasi anda?" Tidak ada jawapan tepat untuk pemotong kue di sini. Terdapat beberapa sebab anda mungkin ingin melihat siapa yang memeriksa kandungan anda.

Adakah anda cuba menarik perhatian satu orang, dan anda berharap mereka tidak menyedarinya? Adakah anda cuba menjejaki jalan ke kemasyhuran Instagram? Atau, adakah anda bimbang seseorang melihat kandungan anda untuk tujuan jahat?

Sekiranya anda tertanya-tanya sama ada seorang penyerang atau penceroboh memerhatikan Cerita anda, mungkin lebih mudah untuk bertanya kepada mereka jika mereka melihatnya, mempunyai petua atau menyukainya kerana anda tidak dapat melihat berapa kali mereka melihatnya .

Dengan andaian anda ingin melacak jalan menuju kemasyhuran, alihkan akaun Instagram anda ke Akaun Profesional di mana anda boleh mendapatkan kemas kini dan analitik masa nyata.

Terakhir, jika seseorang mengejar atau mengganggu anda, halang mereka. Itu semudah itu, jujur. Anda juga boleh melaporkan pengguna yang kasar dan mereka yang menggunakan cerita Instagram anda dengan alasan yang bertentangan dengan Garis Panduan Komuniti.

Adakah Kemungkinan Melihat Cerita Tanpa diketahui oleh Pencipta?

Sekiranya anda prihatin dengan keselamatan anda atau penguntit Instagram, anda mungkin ingin tahu jika seseorang dapat melihat Kisah anda tanpa pengesanan. Walaupun beberapa aplikasi dan laman web pihak ketiga mengaku melakukan ini, kebanyakan tidak membenarkan sesiapa melihat kandungan anda jika bersifat peribadi dan mereka bukan rakan anda.

Terdapat satu jalan penyelesaian yang disumpah oleh banyak pengguna Instagram, tetapi sedikit sukar dan hanya menunjukkan pratonton cerita. Sekiranya anda tidak biasa dengan setiap fungsi Cerita Instagram, adalah mungkin untuk menjeda dan melihat pratonton yang berikutnya tanpa dikesan.

Dengan memilih Cerita di sebelah kanan anda, pengguna dapat menekan lama Kisah semasa dan perlahan-lahan menyeret skrin ke kanan di mana mereka dapat melihat Kisah anda. Oleh kerana pengguna tidak pernah benar-benar membuka Kisah anda, anda tidak akan tahu bahawa mereka berminat.

Namun, sekiranya mereka menatal hingga ke kanan, Instagram akan menyedari bahawa mereka membuka Kisah anda dan anda akan mendapat pemberitahuan. Jadi seperti yang kita katakan, ia boleh menjadi sukar.

Soalan Lazim

Sekiranya artikel kami tidak menjawab semua soalan anda, kami telah memasukkan lebih banyak maklumat di sini.

Bolehkah seseorang memberitahu berapa kali anda melihat kisah mereka?

Tidak, walaupun itu adalah beberapa teori yang sangat berat bahawa mereka yang paling banyak melihat cerita akan muncul di bahagian atas, ini masih belum dapat dibuktikan. Sekiranya anda mengesyaki bahawa seseorang melihat Kisah anda berkali-kali dan anda tidak menginginkannya, mungkin ada baiknya anda menyembunyikan Kisah anda dari mereka sama sekali. Anda boleh melakukan ini semasa mengepos, memilih pilihan untuk berkongsi Cerita anda dengan siapa, dan mengecualikan orang itu jika ada masalah.

Bolehkah seseorang memberitahu jika saya menayangkan cerita?

Instagram cenderung berulang-ulang mengenai perkara ini, tetapi pada masa ini, tidak. Hanya Mesej Langsung dengan foto di Instagram yang menghantar amaran tangkapan skrin. Sebaiknya elakkan meletakkan apa-apa dalam talian yang anda tidak mahu seseorang simpan kemudian.

Bolehkah saya memberitahu siapa yang melihat profil saya?

Tidak, satu-satunya petunjuk bahawa seseorang mengintip adalah jika mereka berinteraksi dengan profil anda. Contohnya, klik pada Kisah anda, komen, suka, kongsi, dll.

Bolehkah saya melihat siapa yang melihat Kisah Instagram saya selepas 24 jam?

Hanya jika anda telah menetapkan tetapan akaun Instagram anda untuk mengarkibkan cerita anda, kunjungi ikon tiga titik mendatar dari halaman Profil anda untuk mengakses Arkib anda. Menurut Instagram, Cerita dalam folder arkib anda hanya akan menunjukkan penonton anda selama 48 jam, jadi jika anda ingin menyiasat siapa yang melihat Cerita anda, anda perlu bertindak pantas.