Cara Menghantar E-mel ke Google Keep

Menghantar e-mel ke Google Keep sangat mudah. Aplikasi nota menakjubkan ini disatukan dengan sempurna ke dalam sebahagian besar ekosistem Google. Ia berfungsi dengan baik dengan Dokumen Google dan Google Drive, serta Gmail. Sekiranya anda ingin menghantar e-mel ke aplikasi Google Keep anda, gunakan Gmail sebaik-baiknya.

Cara Menghantar E-mel ke Google Keep

Yang anda perlukan hanyalah aplikasi Google Keep, yang sudah terpasang pada kebanyakan telefon pintar moden, dan akaun Google, iaitu akaun Gmail. Berdasarkan kelebihannya sendiri, Gmail adalah salah satu pelanggan e-mel terbaik di sekitarnya, tetapi digabungkan dengan aplikasi lain dari Google, ia tidak dapat ditandingi. Baca terus dan ketahui cara menyimpan e-mel anda sebagai nota Google Keep.

Keperluan

Keperluan untuk tugas ini agak mudah dan mudah. Secara logiknya, anda perlu disambungkan ke internet melalui Wi-Fi atau sambungan kabel Ethernet. Kemudian, anda perlu mempunyai Google Keep, yang merupakan aplikasi percuma, yang terpasang pada kebanyakan telefon Android.

Anda harus menggunakan versi terbaru Google Keep, jadi jangan ragu untuk menggunakan pautan rasmi ini untuk memuat turun aplikasi di Android, iOS, pelanjutan Chrome, atau bahkan versi penyemak imbas. Cukup klik Cuba Google Keep di laman web utama.

Perkara terakhir yang anda perlukan adalah akaun Google. Anda disyorkan untuk membuatnya sebelum memasang Keep. Kedua-duanya akan disatukan bersama pada peranti anda. Ikuti pautan untuk membuat Akaun Google jika anda belum memilikinya. Ini juga akan menjadi akaun Gmail anda, dan anda boleh menghantar e-mel langsung dari itu ke Google Keep anda.

Ikuti arahan di skrin dan log masuk ke akaun Gmail anda. Setelah selesai, anda boleh terus menghantar e-mel ke Google Keep.

Cara Menghantar E-mel ke Google Keep

Setakat ini (Januari 2020) satu-satunya cara untuk menghantar e-mel ke Google Keep adalah melalui klien Gmail. Prosesnya sebenarnya sangat senang apabila anda mengetahuinya. Ikut arahan ini:

  1. Log masuk ke akaun Gmail anda.

  2. Klik pada Peti Masuk, Dihantar, Draf mesej atau kategori lain. Masukkan sebarang e-mel yang ingin anda kirimkan ke Google Keep.

  3. Klik pada ikon Keep di bahagian paling kanan skrin e-mel. Bola lampu putih dengan latar belakang kuning.

  4. Klik pada Ambil Nota. Tambahkan tajuk dan teks pilihan pada nota. Nota itu akan mengandungi pautan ke e-mel anda secara automatik.

  5. Ketik Selesai apabila anda sudah bersedia.

  6. E-mel anda akan dihantar ke Google Keep. Sebaik sahaja anda menyambung ke internet, e-mel akan muncul sebagai nota baru di Google Keep.

Perkara Yang Boleh Anda Lakukan dengan E-mel di Google Keep

Dengan andaian bahawa semuanya berjalan lancar, e-mel anda akan menunggu anda pada masa anda memulakan Google Keep pada peranti anda (perhatikan bahawa sambungan internet diperlukan untuk memuatkan e-mel). Ia mesti berada di atas nota anda. Ketuk padanya.

Anda akan melihat tajuk e-mel anda, keterangan yang anda tambahkan dan pautan ke e-mel anda. E-mel ini akan dianggap seperti nota lain di Google Keep. Ketuk tiga titik (Lagi) di bahagian bawah skrin anda untuk menukar nota dengan cara yang anda suka.

Anda boleh menambah warna pada nota ini, melabelkannya, menambahkan Kolaborator (kami akan membincangkannya di bahagian seterusnya), mengirimnya ke Dokumen Google atau aplikasi lain, membuat salinannya, atau menghapusnya sepenuhnya.

Selain itu, anda boleh menyematkan nota e-mel ke bahagian atas Google Keep (ikon ketiga di sudut kanan atas skrin anda). Anda boleh menetapkan peringatan mengenai e-mel (tepat di sebelah ikon Pin), atau anda boleh mengarkibkan nota (sudut kanan atas, ikon paling jauh ke kanan).

Menetapkan peringatan tentang e-mel anda sangat berguna. Anda boleh memilih tarikh dan masa bila anda ingin diingatkan, dan juga membuat peringatan itu berulang setiap hari, mingguan, dll. Pengarkiban juga berguna jika anda ingin menyimpan pautan ke e-mel di arkib Google Keep anda.

Anda boleh mengakses Arkib kapan saja dengan mengetuk menu hamburger (tiga garis mendatar) di sudut kiri atas Google Keep dan memilihnya dari menu lungsur.

Menambah Kolaborator

Selain menghantar e-mel ke Google Keep, anda juga dapat menunjukkan catatan anda kepada rakan atau rakan sekerja anda. Ini sangat mudah:

  1. Lancarkan Google Keep pada peranti anda setelah anda menghantar e-mel anda kepadanya.

  2. Ketik nota e-mel.

  3. Ketik ikon Lagi di sudut kanan bawah.

  4. Ketik Kolaborator.

  5. Pilih salah satu kenalan anda atau masukkan alamat e-mel kolaborator secara manual. Anda boleh menambahkan beberapa orang pada masa yang sama.

  6. Ketuk Simpan dan hanya itu, semua rakan akan ditambahkan.

Kolaborator anda kemudian dapat melihat nota itu, dan menyuntingnya sesuka hati. Ini sangat berguna apabila anda ingin berkongsi nota anda dengan seseorang kerana mereka dapat mengaksesnya dari hampir semua peranti. Anda akan dapat mengawasi pengeditannya pada nota, dan sebaliknya.

Simpan E-mel Anda

Kadang kala, menyimpan e-mel dalam klien e-mel anda tidak mencukupi. Sekiranya anda ingin mengarkibkannya, berkongsi dengan rakan sekerja, atau hanya mencatatnya, ini adalah kaedah terbaik untuk melakukannya. Google Keep adalah bahagian yang tidak terpisahkan dari ekosistem Google, dan menjadikan Gmail lebih baik.

Semua aplikasi Google saling melengkapi dan berfungsi secara serentak. Itulah sebabnya mereka sangat hebat Adakah anda berjaya menyimpan e-mel anda di Google Keep? Antara ciri berikut yang manakah kegemaran anda? Beritahu kami di bahagian komen di bawah.