Cara Menghantar atau Meneruskan Mesej Facebook ke E-mel

Bolehkah anda meneruskan pesanan ke akaun e-mel perniagaan anda dan mengikutinya di luar Facebook? Bolehkah anda menyandarkan mesej Facebook?

Cara Menghantar atau Meneruskan Mesej Facebook ke E-mel

Sekiranya anda pemilik perniagaan kecil, Facebook boleh menjadi alat pemasaran yang hebat. Ia juga dapat menghalangi sebanyak yang diperlukan dan menuntut dedikasi dan masa untuk menggunakannya dengan baik. Keupayaan untuk menyandarkan perbualan ke e-mel untuk keturunan atau bukti adalah ciri Facebook yang sedikit diketahui tetapi anda boleh menggunakannya untuk keuntungan anda sekiranya anda memerlukannya.

Mesej Facebook disimpan di akaun anda sehingga anda menghapusnya atau hanya akan habis. Bagi kebanyakan perbualan, ini baik-baik saja. Untuk apa-apa kaitan dengan kontrak, pesanan atau permintaan, anda mungkin mempunyai cadangan perbualan untuk merujuk dengan cepat atau untuk bukti. Beberapa perniagaan mungkin memerlukan rekod seperti itu untuk dipatuhi.

Oleh itu, bolehkah anda menghantar mesej Facebook ke akaun e-mel perniagaan anda?

Hantar mesej Facebook ke e-mel?

Sejauh yang saya tahu, anda tidak boleh lagi menghantar mesej Facebook ke akaun e-mel anda. Di bawah sistem e-mel lama, anda dapat memilih pesan dan kemudian memilih untuk meneruskan mesej ke alamat e-mel yang anda pilih. Ini memudahkan anda membuat sandaran perbualan tertentu sehingga anda mempunyai salinan di bawah kawalan anda.

Malangnya, sejak sistem ditingkatkan, ini tidak lagi berlaku. Tidak ada pilihan untuk Meneruskan mesej dengan cara itu lagi. Anda masih boleh menyandarkan mesej tetapi memerlukan sedikit kerja lagi.

Proses sandaran dan pemberitahuan cukup mudah dan memakan masa kurang dari satu minit. Selepas itu anda akan melihat lebih banyak pemberitahuan Facebook di peti masuk e-mel anda. Selagi anda menambah pelanggan atau kenalan sebagai Rakan Facebook, anda harus melihat pemberitahuan mereka dan sebarang nota yang mereka kirimkan dalam e-mel anda.

Untuk menghantar komen dan nota dari Rakan ke peti masuk anda, lakukan ini:

  1. Log masuk ke Facebook dan pilih ikon menu anak panah ke bawah di kanan atas.

  2. Pilih Tetapan dan kemudian Pemberitahuan.

  3. Pilih E-mel dan kemudian hidupkan pilihan untuk Catatan terkini dan komen Terkini.

Sebagai alternatif untuk dapat meneruskan pesanan Facebook ke akaun e-mel perniagaan anda, anda boleh memuat turunnya sebagai gantinya. Anda selalu dapat mengarangnya dalam e-mel dan selamat sebagai draf jika anda ingin menggunakan e-mel atau menyimpannya di tempat yang selamat sekiranya anda perlu menggunakannya.

Sandarkan mesej Facebook

Walaupun anda tidak lagi dapat meneruskan sembang dan mesej ke e-mel perniagaan anda dari Facebook, anda boleh memuat turun salinan semua sembang anda. Ia sangat mudah dan hanya memerlukan beberapa minit untuk dilakukan. Saya merasa lebih mudah dilakukan dari desktop daripada telefon tetapi prosesnya hampir sama.

  1. Log masuk ke Facebook dan pilih ikon menu anak panah ke bawah di bahagian atas.

  2. Pilih Tetapan dan kemudian Maklumat Facebook anda dari kiri.

  3. Pilih Muat turun maklumat anda dari panel tengah.

  4. Tandakan atau hapus centang pilihan bergantung pada keperluan anda.

  5. Pilih Buat Fail di bahagian atas.

Muat turun mungkin memerlukan sedikit masa dan akan dimuat turun dalam format HTML atau JSON. Untuk mesej anda, anda boleh mencentang semua kecuali Mesej di halaman ini. Ia kemudian akan memuat turun semua mesej anda untuk anda simpan dengan selamat. Sekiranya ia adalah sesuatu yang spesifik yang anda mahukan, anda boleh memilih julat tarikh di bahagian atas skrin muat turun daripada memuat turun semuanya.

Setelah dimuat turun, buka ‘index.html’ atau ‘index.json’ dari fail dan tatal ke Mesej. Pilih pautan teks dan kemudian anda akan melihat salinan semua mesej dalam julat tarikh yang anda pilih. Anda boleh menyimpannya dalam format aslinya atau menyalin dan menampalnya ke program lain jika perlu.

Sandarkan mesej Facebook secara manual

Anda tentu saja boleh menyandarkan mesej Facebook anda secara manual. Cukup buka perbualan, tatal ke atas untuk memuat semuanya ke titik di mana anda perlu memulakannya dengan selamat dan Control A and Control C (Windows) atau Cmd A dan Cmd C (Mac). Anda kemudian boleh menampalnya di tempat yang selamat dan menyimpannya.

Sekiranya anda menyimpan apa-apa kontrak, ini tidak mencukupi untuk kebanyakan kegunaan. Anda juga harus menyimpan tangkapan skrin kandungan di tetingkap sembang. Untuk mendapatkan salinan semua perbualan yang baik, gunakan penyemak imbas desktop dan gunakan //www.facebook.com/messages. Ini memunculkan perbualan dalam skrin penuh untuk tangkapan skrin yang lebih baik.

Sayang sekali anda tidak dapat lagi menghantar mesej Facebook ke akaun e-mel perniagaan anda. Ini adalah cara cepat dan mudah untuk menyimpan perbualan sambil mengekalkan konteks. Anda masih boleh menyandarkannya tetapi memerlukan sedikit kerja lagi.

Tahu ada cara untuk menghantar mesej Facebook ke akaun e-mel perniagaan anda? Beritahu kami tentang mereka di bawah jika anda melakukannya!