Cara Menghantar Mesej di Nintendo Switch

Sudah lebih dari tiga tahun, dan Nintendo Switch masih menguasai dunia konsol mudah alih. Ia selesa, mempunyai perisian yang hebat, mempunyai permainan yang hebat, dan bahkan dapat disambungkan untuk pengalaman permainan yang unggul.

Cara Menghantar Mesej di Nintendo Switch

Namun, dalam dunia komunikasi teks moden, semua orang mahu menghantar teks pada peranti apa pun yang mereka gunakan. Sebilangan besar peranti yang popular mampu menghantar dan menerima mesej dari pelbagai jenis. Tetapi bagaimana anda menghantar mesej di Nintendo Switch? Bolehkah anda melakukannya sama sekali?

Bukan Konsol Teks

Malangnya, jawapannya tidak akan membuat anda bahagia. Tidak ada cara untuk menghantar pesanan teks di Nintendo Switch. Anda boleh bermain permainan dalam talian dengan rakan anda, menjemput mereka ke permainan anda dan menerima jemputan mereka. Tetapi anda tidak dapat menukar pesanan teks.

Switch bukan konsol yang dibuat dengan mempertimbangkan teks. Nintendo ingin memberikan pengalaman permainan klasik dengan sedikit pemodenan, dan mereka melakukan itu. Dengan cara, menghantar teks kepada orang melalui konsol akan merosakkan pengalaman dan mengubahnya menjadi platform media sosial.

cara menghantar mesej pada suis nintendo

Teks bukan pilihan di Switch. Tetapi bolehkah anda berkomunikasi dengan cara lain?

Sembang suara

Cukup menarik, sembang suara tersedia di Switch. Apabila anda memikirkannya, ada baiknya pilihan ini adalah satu-satunya pilihan komunikasi di konsol. Anda tidak boleh menghantar teks dan memandu kerana ini menarik perhatian anda dari jalan raya. Begitu juga, pilihan teks akan merosakkan pengalaman permainan di Nintendo Switch.

Walau bagaimanapun, penggunaan peranti bebas tangan untuk bercakap semasa memandu secara amnya boleh diterima. Dalam permainan, berbual suara telah menjadi perkara selama bertahun-tahun.

Jadi, ya, anda boleh menggunakan sembang suara di Nintendo Switch jika anda ingin bercakap dengan rakan sepasukan anda. Dan inilah cara untuk melakukannya.

Memulakan Sembang Suara di Nintendo Switch

Walaupun permainan Switch tertentu mempunyai ciri sembang suara mereka sendiri, ada yang kehilangannya. Tambahan, anda mungkin mahukan aplikasi yang lebih mantap untuk pekerjaan itu. Anda bernasib baik, kerana aplikasi seperti itu ada.

Tetapi bagaimana anda memasang aplikasi di Nintendo Switch? Adakah mereka akhirnya memperkenalkan aplikasi di konsol? Tiada keberuntungan seperti itu. Tetapi ternyata, anda dapat menggunakan aplikasi telefon untuk bersuara menggunakan akaun Nintendo. Dan, anda selalu mempunyai telefon pintar di sebelah anda, walaupun anda sedang bermain permainan di Suis.

Oleh itu, cari dan muat turun aplikasi yang dipanggil Nintendo Switch Dalam Talian. Jangan risau; ia adalah aplikasi Nintendo rasmi. Lancarkan selepas pemasangan, dan mereka akan meminta anda masuk ke akaun Nintendo anda. Sekiranya anda tidak memilikinya, daftar. Sekiranya anda memilikinya, log masuk.

Mulakan permainan yang ingin anda mainkan di konsol dan hidupkan mod sokongan sembang suara. Pastikan anda menggunakan akaun Nintendo yang sama pada telefon pintar dan Suis anda.

Sekarang, kembali ke telefon pintar atau tablet anda. Ketik Mulakan apabila anda sudah bersedia untuk memulakan sembang suara. Segera, aplikasi akan membuat lobi. Orang lain boleh menyertai lobi ini, dan anda boleh berbual dengan mereka semasa bermain dalam talian. Anda dapat mencari semua perintah, termasuk fungsi kick / block, dalam aplikasi Android / iOS.

Permainan dengan Pilihan Sembang Suara

Beberapa permainan mempunyai ciri sembang suara mereka sendiri. Ini bermakna anda tidak perlu menggunakan aplikasi Nintendo Switch Online. Sebenarnya, dengan permainan seperti itu, disarankan agar anda menggunakan pilihan sembang suara asli mereka.

Pada masa ini, tidak ada banyak permainan ini. Fortnite dan Warframe adalah satu-satunya dua permainan yang menawarkan sembang suara dalam permainan di Switch. Namun, permainan ini cukup popular, dan jika anda peminat, anda harus tahu bahawa mereka mempunyai ciri sembang suara.

hantar mesej pada suis nintendo

Sembang suara dalam kedua-dua permainan ini sangat mudah. Cukup pasangkan alat dengar anda ke bicu audio atau port USB-C pada peranti Tukar, dan itu saja. Perlu diingat bahawa alat dengar anda mesti mempunyai mikrofon.

Sekiranya anda perlu menyesuaikan kelantangan, pergi ke pilihan audio permainan.

Kelemahan Nintendo Switch Online

Seperti disebutkan, jika permainan menawarkan pilihan sembang suara bawaan, Anda harus menggunakannya. Salah satu sebab untuk ini adalah mengelakkan ketinggalan dan pepijat. Namun, ada sebab lain. Sekiranya anda memilih Nintendo Switch Online untuk berbual suara, ucapkan selamat tinggal pada audio permainan. Itu, kecuali jika permainan mempunyai pilihan sembang suara bawaan, anda harus memilih antara bercakap dengan orang dan mendengar suara dalam permainan.

Masalah lain di sini adalah bahawa satu-satunya cara untuk menggunakan sembang suara di Nintendo Switch Online adalah dengan melancarkan permainan. Sebaik sahaja anda mematikannya, sesi berakhir.

Lapisan Perak

Nintendo Switch telah berada di pasaran selama lebih dari tiga tahun. Walaupun begitu, konsol masih menjalani pembaharuan dan penambahbaikan berterusan. Begitu juga dengan aplikasi Nintendo Switch Online.

Semasa pertama kali dilancarkan, anda harus memastikan kunci telefon anda tidak terkunci untuk berkomunikasi dengan orang dalam permainan. Sejak dikemas kini, dan sekarang anda boleh mengunci telefon anda tanpa menghentikan perbualan.

Tambahan lagi, aplikasinya berumur kurang dari dua tahun. Masih banyak ruang untuk diperbaiki, dan pastinya, kemas kini besar seterusnya akan membawa beberapa ciri dan pilihan yang kemas.

Berkomunikasi pada Nintendo Switch

Beberapa pemain hancur kerana Nintendo Switch tidak menyokong pemesejan teks. Namun, mereka tidak menyedari bahawa ini boleh merosakkan pengalaman permainan.

Sebaliknya, pilihan sembang suara ada, tetapi tidak sempurna. Tetapi aplikasi Nintendo Switch Online akan terus bertambah baik seiring berjalannya waktu. Siapa tahu, kita mungkin akan melihat bentuk ciri sembang teks pada masa akan datang.

Adakah anda berfikir bahawa pilihan sembang teks akan menjadi pilihan yang baik di Nintendo Switch? Kami menjemput anda untuk menghuraikan. Silakan tekan bahagian komen di bawah dan tambah dua sen anda.