Cara Menghantar Mesej di Turo

Turo telah menjadi alternatif yang sangat popular untuk kaedah tradisional untuk menyewa kereta. Semasa mengemukakan permintaan tempahan, Turo akan memberitahu tuan rumah dan para tamu tentang hal itu, serta perubahan yang telah diminta. Ini sangat berguna, tetapi hanya tersedia setelah mengemukakan permintaan tempahan. Turo tidak membenarkan tetamu dan tuan rumah berkomunikasi sebelum permintaan tempahan dihantar. Ini boleh menjadi agak bermasalah bagi sesiapa yang mencari maklumat tambahan mengenai potensi penyewaan kereta.

Nasib baik, ada beberapa penyelesaian mengenai masalah ini. Paling tidak, Turo agak memaafkan mereka yang membuat permintaan tetapi belum mengemukakan pertanyaan mereka oleh tuan rumah. Terdapat juga peringatan bahawa semua komunikasi antara tetamu dan tuan rumah dilakukan dalam ciri pesanan asli Turo App. Ini memastikan bahawa semua perbualan berlaku di platform sekiranya berlaku perselisihan.

Artikel ini akan menyelidiki bagaimana anda dapat membuat pertanyaan dengan host di Turo, dan juga bagaimana mengoperasikan fungsi pesanan Turo untuk keperluan komunikasi anda.

Permesejan dan Komunikasi Turo

Setelah membuat permintaan tempahan, Turo akan mengirimkan maklumat tersebut kepada tuan rumah dan akan memberitahu anda mengenai sebarang tanggapan yang mungkin mereka berikan. Kedua-dua pihak juga akan menerima pemberitahuan di tab "Perjalanan" mereka yang berkaitan dengan permintaan tempahan dan juga aktiviti akaun lain. Aktiviti ini merangkumi peringatan, tarikh mula dan akhir, pembatalan dan pelanjutan, dan juga peringatan untuk membersihkan dan mengisi minyak kenderaan sebelum menurunkannya.

Menghubungi Hos Mengenai Tempahan

Seperti yang dinyatakan sebelum ini, Turo belum menawarkan sistem di mana tetamu dan tuan rumah dapat berkomunikasi sebelum menempah perjalanan. Tetamu mesti membuat permintaan perjalanan yang komited sebelum komunikasi dapat dimulakan. Walau bagaimanapun, jika anda benar-benar memerlukan tuan rumah untuk menjawab soalan tertentu sebelum anda ingin memberikan komitmen sepenuhnya, terdapat beberapa perkara yang boleh anda lakukan:

  1. Klik pada Tempah perjalanan ini butang untuk meminta agar kereta ditempah. Anda akan diminta untuk mengisi semua maklumat seperti biasa: tarikh perjalanan, rancangan perlindungan, dan perjanjian kos perjalanan. Setelah mengemukakan permintaan, tuan rumah kemudian dapat menerimanya dan anda akan dikenakan bayaran.

  2. Sebelum tuan rumah mengenakan bayaran untuk tempahan, anda boleh menghubungi mereka melalui pesanan Turo dengan sebarang pertanyaan yang mungkin anda ada. Juga bermanfaat bagi anda untuk meminta mereka tidak menerima permintaan tersebut sampai semua pertanyaan dijawab.
  3. Elakkan menggunakan "Tempah Seketika ” ciri jika anda ingin bertanya kepada tuan rumah sebarang pertanyaan. Ini akan mengelakkan tuan rumah melakukannya dan secara automatik mengenakan bayaran untuk tempahan anda.
  4. Sekiranya permintaan anda dipenuhi dengan senyap atau tuan rumah enggan menjawab soalan anda, anda boleh membatalkan perjalanan dan menerima bayaran balik sepenuhnya. Anda, sebagai tetamu, perlu membatalkan perjalanan secara manual dan kemudian menghubungi sokongan pelanggan untuk mendapatkan bantuan agar tempahan anda dikembalikan.

Menggunakan Pemesejan Turo

Terdapat beberapa sebab mengapa tetamu ingin menghubungi hos dan Turo menyediakan perkhidmatan pesanan di platform untuk membantu. Sekiranya anda mempunyai pertanyaan mengenai perincian perjalanan, arahan, ciri-ciri kereta, masalah pick-up dan drop-off, atau arahan, pesanan Turo membolehkan anda berkomunikasi dengan tuan rumah lebih awal.

Semasa pertama kali menempah perjalanan, anda mempunyai pilihan untuk menghantar mesej bersamanya. Di sinilah anda harus meminta tuan rumah untuk tidak menerima sebelum soalan anda dijawab. Anda bahkan boleh menambahkan beberapa (atau semua) soalan yang ada di kotak mesej awal.

Anda boleh mengetahui penggunaan Turo Messaging untuk beberapa perkara sekiranya tuan rumah bersedia memberikan kaedah komunikasi alternatif. Namun, jika anda memilih untuk tidak menggunakan pemesejan Turo, tidak akan ada catatan perubahan dalam sistem dan Turo mungkin akan mengenakan biaya tambahan kepada anda. Ini juga bermaksud bahawa jika ada yang tidak kena, tidak ada bukti mengenai masalah di mana Turo dapat membantu anda secara sah.

Tetap menjadi kepentingan terbaik anda agar semua komunikasi antara anda dan tuan rumah berlaku pada pesanan Turo. Pastikan semua perbualan dihormati agar tidak melanggar garis panduan komuniti Turo dan kemungkinan penghapusan dari Turo sama sekali.

Pembatalan Host & Perjalanan yang Tidak Responsif

Semasa cuba menghubungi hos, ada kemungkinan mereka tidak segera bertindak balas. Mungkin diperlukan beberapa hari sebelum mereka tersedia. Apabila anda bertanya mengenai perjalanan, pastikan sekali lagi bahawa anda melakukannya menggunakan pesanan Turo. Sekiranya tuan rumah menjawab soalan anda melalui perkhidmatan pesanan tetapi anda akhirnya beralih ke komunikasi di luar platform, sebarang pertanyaan yang ditanyakan yang tidak dijawab bukanlah alasan untuk pengembalian dana.

Sekiranya tuan rumah belum memberi respons melalui pemesejan Turo setelah tiga hari, anda dapat menggunakan nombor telefon atau e-mel host yang mereka berikan ke laman web ini. Anda boleh mendapatkan maklumat ini dari bahagian "Butiran Perjalanan" setelah perjalanan ditempah. Sekiranya diberikan banyak masa untuk respons tuan rumah, maka anda boleh membatalkan perjalanan melalui sokongan pelanggan Turo.

Ejen sokongan akan berusaha untuk menghubungi pihak tuan rumah sebelum tindakan lain diambil. Sekiranya tuan rumah tidak memberi respons kepada ejen tepat pada masanya, Turo akan membatalkan denda perjalanan yang ditempah secara percuma. Sekiranya anda tidak sabar menunggu sokongan untuk membatalkan perjalanan, anda boleh melakukannya secara manual. Ini akan membatalkan perjalanan dengan lebih cepat, tetapi bayaran balik anda akan memakan masa lebih lama untuk diterima.