Cara Menghantar Resepi ke Echo Show

Amazon Echo Show mungkin merupakan kaedah paling mudah untuk menyediakan makanan sambil mengikuti resipi. Dengan beberapa arahan suara yang mudah, anda boleh memuatkan makanan kegemaran anda dan mengikuti arahan di skrin dengan lancar. Selain itu, ia dilengkapi dengan banyak ciri lain yang akan disukai oleh tukang masak.

Cara Menghantar Resepi ke Echo Show

Tetapi bolehkah anda menghantar resipi ke Echo Show, atau anda hanya boleh menggunakan resipi yang dapat dijumpai oleh peranti dalam talian? Nah, ada cara untuk memaparkan resipi khas menggunakan kemahiran Alexa tertentu. Sekiranya anda ingin belajar bagaimana; teruskan membaca artikel ini.

Sediakan Allrecipes

Kaedah terbaik untuk memaparkan resipi di Amazon Echo Show adalah dengan bantuan kemahiran Allrecipes. Pangkalan data Allrecipes mempunyai lebih daripada 60,000 resipi yang mudah dicuba dan diuji. Lebih-lebih lagi, ini adalah kaedah terbaik untuk menambahkan resipi khas anda ke pangkalan data dan memaparkannya di Echo.

Allrecipes akan mempunyai banyak ciri yang dibuat khas untuk siri Amazon Echo. Sekiranya tidak pasti apa yang harus dibuat untuk makan tengah hari atau makan malam, anda boleh meminta Allrecipes untuk mencadangkan makanan tertentu berdasarkan ramuan yang anda ada di rumah atau masa yang diperlukan untuk membuatnya. Selain itu, ia dapat menghantar senarai ramuan yang diperlukan ke telefon anda sehingga anda tidak perlu mengetiknya.

Ikuti arahan ini untuk menambahkan kemahiran Allrecipes ke sistem Amazon Alexa dan Echo Show:

  1. Dapatkan aplikasi Alexa dari Play Store (Android) atau App Store (iOS)
  2. Lancarkan aplikasi dan log masuk ke akaun anda.
  3. Tekan ikon profil pengguna anda di kiri atas skrin.
  4. Ketik tab ‘Skills’ dari menu sebelah.

    kemahiran

  5. Dayakan ‘Allrecipes’

    mencari kemahiran

  6. Pautkan akaun anda dengan menaip kelayakan anda atau melalui Facebook atau Google Plus. Ini akan menghubungkan Allrecipes anda dengan semua akaun anda, termasuk Echo Show.

Setelah anda menyediakan kemahiran, anda boleh memaparkan resipi apa pun di Amazon Echo anda. Sekiranya anda ingin menghantar resipi anda sendiri, anda perlu menambahkannya ke pangkalan data terlebih dahulu. Anda akan belajar melakukannya di bahagian berikut.

Menambah Resipi Anda Sendiri ke Pangkalan Data Allrecipes

Kaedah paling berkesan untuk menghantar resipi anda sendiri ke Echo Show adalah dengan menambahkannya ke pangkalan data Allrecipes terlebih dahulu. Dengan cara ini anda boleh menambahkan panduan langkah demi langkah yang boleh anda ikuti dengan mudah semasa menyiapkannya dan memasukkan semua bahan yang diperlukan.

Inilah cara anda melakukannya:

  1. Pergi ke Allrecipes
  2. Klik pada ikon profil di kanan atas dan log masuk ke akaun anda. Sekiranya tidak memilikinya, anda boleh membuatnya atau log masuk melalui Google atau Facebook.
  3. Klik pada ikon profil anda sekali lagi.
  4. Pilih tab ‘Resipi Peribadi’ dari skrin profil anda.

    resipi peribadi

  5. Klik ‘Tambah resipi’.

    tambah resipi

  6. Isi semua tempat kosong dengan sewajarnya. Anda perlu menambah tajuk resipi, penerangan ringkas, dan juga masa penyediaan dan foto makanan yang menarik.

    resipi

  7. Pilih sama ada anda mahu resipi anda menjadi peribadi atau umum. Sekiranya anda memilih resipi anda untuk bersifat peribadi, anda masih boleh memaparkannya di Echo Show jika anda tersambung ke akaun anda.
  8. Setelah selesai, terima syarat dan perkhidmatan dan klik butang ‘Simpan’.

Resipi anda akan disimpan dalam pangkalan data dan anda boleh menyaringnya dengan mudah di Echo Show. Pastikan anda menambahkan tajuk yang unik dan tepat untuk resipi anda kerana Alexa akan lebih mudah memaparkannya pada kali pertama anda mencarinya. Kini satu-satunya perkara yang tinggal ialah memaparkan foto.

Memaparkan Resipi Anda di Amazon Echo

Echo Show boleh memaparkan resipi dengan arahan suara Alexa yang sederhana. Itulah sebabnya anda harus berusaha sebisa mungkin jika anda mencari resipi yang telah anda kirimkan.

Contohnya, jika anda mencari resipi mi, cukup katakan: “Alexa, tunjukkan resepi mi”. Selain resipi dari pangkalan data Allrecipes, anda mungkin melihat resipi yang dijumpai Alexa dalam talian. Catatan: mereka dari Allrecipes akan mempunyai ikon Allrecipes di kiri bawah.

pertunjukan gema

Sekiranya anda hanya mahu memaparkan resipi dari Allrecipes, anda harus mengucapkan perintah: “Alexa, minta Allrecipes untuk resipi Taco cepat”. Ini hanya akan memaparkan resipi Allrecipes dari pangkalan data yang memerlukan sedikit masa untuk disiapkan.

Sudah tentu, anda boleh melihat resipi sehingga anda mendapatkan resipi yang sesuai dengan anda atau sehingga anda mendapatkannya sendiri. Sekiranya anda menamakan resipi anda dengan cara tertentu, seperti "Lasagna dengan zaitun dan tomato ceri", anda akan merasa lebih mudah jika anda menyebut nama tajuk penuh dan bukan hanya "Lasagna".

Cara lain yang cepat dan alternatif untuk memaparkan resipi anda di Echo Show adalah dengan mengatakan: "Alexa tunjukkan resipi peribadi Allrecipes saya", dan anda akan mendapat semua resipi yang telah anda kirimkan. Cukup pilih yang anda mahu sediakan, dan anda boleh mula memasak dengan segera.

Rangkaian Makanan

Pelanggan Foodies dan Amazon bergembira ketika Food Network bergabung dengan pasukan. Pada masa penulisan, Food Network menawarkan tahun percuma perkhidmatan langganan Premium yang menawarkan resipi dan kelas memasak.

Sama seperti yang kami lakukan dengan arahan AllRecipes di atas, tambahkan Kemahiran Rangkaian Makanan ke Echo Show anda. Seterusnya, tetapkan aplikasi di telefon anda. Tinjau senarai resipi yang ada dan simpan ke akaun anda.

Tidak seperti AllRecipes, anda belum boleh menambahkan resipi anda sendiri. Tetapi, anda boleh memberitahu Alexa untuk memberi anda "resipi ayam dari aplikasi Rangkaian Makanan." Echo Show anda akan memaparkan resipi, petunjuk berguna, dan bahkan beberapa video yang anda harap dapat menyediakan makanan yang sempurna.

Masak Tanpa Halangan

Terima kasih kepada Echo Show, anda boleh memasak tanpa perlu mengelap atau mencuci tangan. Oleh itu, anda boleh mengubah halaman resipi, atau tatal ke bawah pada paparan skrin sentuh anda. Terima kasih kepada arahan suara, anda dapat melangkah dengan lancar setiap langkah dan hanya memerintahkan Alexa untuk beralih ke langkah seterusnya apabila diperlukan.

Selain itu, anda boleh berkongsi kepakaran anda sendiri dengan puluhan ribu pengguna Echo Show dalam kedudukan yang sama dengan anda.

Sekarang, adakah anda akan menambahkan resipi anda sendiri ke Allrecipes untuk dipaparkan di Echo Show? Kongsi pendapat anda di bahagian komen di bawah.