Cara Menetapkan Foto Latar Belakang LinkedIn

Kad Pengenalan pada profil LinkedIn anda mengandungi semua maklumat mengenai status profesional dan peribadi anda sekarang. Apabila seseorang mengunjungi profil anda, Kad Maklumat ini adalah perkara pertama yang akan mereka lihat.

Cara Menetapkan Foto Latar Belakang LinkedIn

Di sinilah anda akan dapat menunjukkan kebolehan anda, pengalaman kerja sebelumnya, minat, dll. Orang lain akan menggunakan maklumat tersebut untuk mengenali anda dengan lebih baik. Tetapi adakah anda tahu apa perkara pertama yang menarik perhatian orang ketika mereka melihat Kad Pengenalan anda untuk pertama kalinya?

Ini adalah gambar latar anda. Sekiranya anda memilih foto latar belakang yang baik yang sesuai dengan keperibadian dan profil anda, ia pasti akan menjadikan anda kelihatan lebih baik di LinkedIn. Persoalannya ialah bagaimana mengatur atau mengubah foto latar belakang anda.

Artikel ini akan memberi anda panduan yang mudah diikuti supaya anda dapat mengatur foto latar LinkedIn anda tanpa masalah.

Menukar atau Menetapkan Foto Latar Belakang LinkedIn Anda

Sebelum kita memulakan tutorial ini, penting untuk mengetahui bahawa anda tidak dapat mengedit foto latar belakang LinkedIn anda dari peranti mudah alih anda. Sebaliknya, anda hanya boleh melakukannya dengan mengunjungi laman web versi desktop. Oleh itu, hidupkan komputer anda dan ikuti tutorialnya.

Cara Menambah Foto Latar Belakang ke LinkedIn

Inilah cara menetapkan foto latar baru anda di LinkedIn:

  1. Klik pada ikon Me, yang terletak di bahagian atas laman utama anda di LinkedIn, di sebelah ikon pemberitahuan (loceng).
  2. Pilih pilihan Lihat Profil.
  3. Klik pada butang Edit pada Kad Pengenalan anda.
  4. Selepas itu, tetingkap pop timbul akan muncul di mana anda perlu memilih pilihan Edit. Itulah ikon pensel di sudut kanan atas skrin anda.

    Tetapkan Foto Latar Belakang Linkedin

Setelah anda mengklik butang Edit, anda akan dapat memilih gambar yang ingin anda tetapkan sebagai latar belakang LinkedIn anda. Cukup semak fail dan folder di komputer anda dan pilih gambar yang ingin anda gunakan pada profil anda.

Cara Menetapkan Foto Latar Belakang Linkedin

Ukuran gambar yang disyorkan ialah 1584x396px, jadi cuba cari gambar yang sesuai dengan ukuran. Sekiranya gambar terlalu besar, anda boleh menggunakan alat penyuntingan foto untuk mengubah ukuran atau memotongnya. Sebaliknya, jika gambar terlalu kecil, anda boleh menggunakan alat yang sama untuk memperbesarnya, tetapi ingat bahawa ia mungkin kelihatan kabur dan / atau sangat piksel.

Untuk menyimpan perubahan pada profil LinkedIn anda, klik Terapkan dan kemudian pilih Simpan.

Bagaimana Sekiranya Foto Saya Tidak Memuat Naik?

Situasi yang sangat biasa apabila foto orang tidak dimuat naik ke profil LinkedIn mereka. Terdapat beberapa sebab untuk itu.

  1. Ukuran gambar anda melebihi had

    LinkedIn hanya membolehkan anda memuat naik fail yang tidak melebihi had ukuran 8MB. PNG cenderung menjadi format "paling berat", jadi jika gambar latar PNG anda melebihi 8MB, gunakan alat seperti TinyPNG untuk mengurangkan ukurannya secara drastik tanpa kehilangan maklumat visual.

  2. Dimensi gambar anda melebihi had

    Untuk gambar profil, ukuran piksel foto yang dapat anda pilih adalah dari 400 (w) x 400 (h) hingga 7680 (w) x 4320 (h) piksel. Seperti yang telah disebutkan, dimensi piksel foto latar belakang seharusnya kira-kira 1584 (w) x 396 (h) piksel. Syukurlah, kebanyakan alat penyuntingan foto membolehkan anda mengubah saiz gambar anda agar sesuai dengan dimensi ini.

  3. Anda telah memilih jenis fail yang tidak disokong

    LinkedIn hanya menerima fail PNG, GIF, dan JPG. Oleh itu, alasan mengapa anda tidak dapat memuat naik foto mungkin kerana anda telah memilih jenis yang tidak disokong oleh LinkedIn.

  4. Memori cache penyemak imbas anda menimbulkan kesukaran

    Sekiranya tidak ada tiga pilihan sebelumnya yang menjadi masalah, masalahnya mungkin terdapat pada penyemak imbas anda. Cuba ubah penyemak imbas anda dan muat naik gambar menggunakan penyemak imbas lain. Sekiranya berjaya, cuba hapus memori cache penyemak imbas lalai anda kerana mungkin sebab mengapa memuat naik tidak mungkin.

Bagaimana Memadamkan Gambar Latar Saya di LinkedIn?

Anda boleh menghapus foto latar belakang anda hanya dalam beberapa langkah. Langkahnya hampir sama seperti ketika anda ingin menambahkan foto:

  1. Klik pada ikon Me di laman utama LinkedIn anda.
  2. Klik pada pilihan Lihat Profil.
  3. Pilih ikon Edit di Kad Pengenalan anda.
  4. Pilih ikon Edit dari tetingkap pop timbul Edit Pengenalan

Dari sana, anda akan dapat memilih antara tiga pilihan, termasuk Delete Photo, Change Photo, and Reposition.

Seperti namanya, pilihan Reposisi membolehkan anda memposisikan semula gambar anda dengan menyeretnya, Tukar Foto membolehkan anda menukar penutup anda, dan pilihan Hapus Foto membolehkan anda menanggalkan penutup anda sepenuhnya.

Jadikan Profil LinkedIn Anda Menakjubkan

Apa yang pertama kali anda lihat semasa anda melayari profil LinkedIn seseorang? Ini gambar profil dan latar belakang, bukan?

Walaupun maklumat peribadi dan profesional anda berada di tengah-tengah profil LinkedIn anda, gambar-gambar yang dapat dilihat oleh orang lain juga sangat penting.

Oleh itu, perhatikan kualiti gambar yang anda muat naik dan pastikan untuk membuat profil yang menakjubkan.