Cara Membuat Kolaj Foto di iPhone

Mereka mengatakan bahawa gambar bernilai seribu perkataan. Nah, kolaj foto bernilai sepuluh ribu perkataan! Dan, ya, anda boleh membuat kolaj foto tepat di iPhone anda, yang keren.

Kolaj foto adalah kaedah yang hebat untuk berkongsi lebih daripada satu foto dalam satu siaran atau berkongsi cerita. Terdapat beratus kemungkinan situasi atau senario di mana anda ingin membuat dan berkongsi kolaj.

Mungkin anda baru sahaja mendapat anak anjing baru, atau mendapat sejumlah pakaian baru yang ingin anda pamerkan kepada rakan anda, atau mungkin itu adalah hari lahir anak anda. Kolaj foto adalah kaedah yang bagus untuk menunjukkan kepada anda perkara yang anda gemari sekarang.

Walaupun iPhone tidak mempunyai ciri bawaan yang memungkinkan anda membuat kolaj foto, tentu ada aplikasi untuk itu. Oleh itu, terdapat puluhan aplikasi untuk itu.

Apakah Aplikasi Kolaj Foto Terbaik untuk iPhone?

Dengan puluhan aplikasi untuk membuat kolaj foto dengan iPhone anda, sukar untuk memilih mana yang akan digunakan.

Kami di TechJunkie di sini dapat membantu dengan menyempitkan pilihan kami kepada empat perkara di bawah ini, dengan mengambil kira ciri-ciri berikut yang kami rasa penting:

  • Kemas kini terkini untuk aplikasi: Banyak aplikasi kolaj foto telah ditinggalkan, dan tidak berfungsi dengan baik dengan gambar yang diambil pada iPhone 7 atau yang lebih baru.
  • Penilaian bintang tinggi: Aplikasi yang disenaraikan di bawah ini mempunyai rating bintang rata-rata di app store 4+.
  • Sebilangan besar penilaian bintang: Aplikasi terbaik mempunyai banyak pengguna, jadi kami memberi peringkat berdasarkan jumlah penilaian bintang yang diterima oleh setiap aplikasi ini, yang bermaksud bahawa banyak orang telah menggunakan dan menilai ketiga-tiga aplikasi ini.
  • Fungsi aplikasi percuma: Aplikasi kolaj foto untuk iPhone boleh menjadi mahal, baik untuk membeli dan, setelah Anda membelinya, untuk membeli fungsi tambahan melalui pembelian dalam aplikasi.
  • Pelbagai susun atur kolaj foto: Aplikasi kolaj foto iPhone yang disenaraikan di bawah ini dilengkapi dengan puluhan atau beratus-ratus pilihan yang menggembirakan untuk meletakkan gambar anda, memastikan anda dapat mencari yang sesuai dengan tujuan gambar anda.

Pembuat Foto & Kolaj PhotoGrid

PhotoGrid adalah pencipta kolaj video dan gambar, dan penyunting foto. Dengan puluhan juta pengguna, PhotoGrid adalah salah satu pilihan terbaik jika anda ingin membuat kolaj foto di iPhone.

Aplikasi PhotoGrid dilengkapi dengan lebih dari 300 susun atur yang berbeza, jadi anda tidak akan kehabisan cara untuk menggabungkan gambar anda dengan cara yang hebat yang akan menarik perhatian penonton anda.

Terdapat juga beberapa alat penyuntingan yang berbeza dalam aplikasi yang dapat menjadikan foto di kolaj anda menjadi lebih baik. Aplikasi ini juga mempunyai sejumlah stiker, latar belakang, dan fon untuk menghiasi kolaj anda.

Akhirnya, aplikasi popular ini adalah percuma!

Sekiranya anda seorang Instajunkie, PhotoGrid adalah aplikasi untuk anda. Ia dilengkapi dengan templat kolaj foto untuk nisbah Instagram 1: 1 yang terkenal, serta 16: 9 untuk membuat kolaj Cerita Instagram yang sempurna.

Kolaj Pic

Sekiranya anda menginginkan salah satu aplikasi pembuat kolaj foto yang paling berfungsi sepenuhnya untuk iPhone, maka Pic Collage adalah aplikasi untuk anda. Lebih 190 juta orang telah menggunakan aplikasi kolaj gambar ini untuk membuat pengelompokan foto kegemaran mereka yang menakjubkan.

Pic Collage merangkumi sejumlah templat, cara menghias kolaj anda, menambahkan teks, isyarat sentuhan, dan banyak lagi. Aplikasi ini juga mempunyai reka bentuk yang bersih dan sangat mudah digunakan. Pic Collage juga memudahkan untuk berkongsi kolaj anda di pelbagai akaun media sosial.

Satu-satunya kelemahan adalah bahawa Pic Collage tidak sepenuhnya percuma. Sekiranya anda mahukan akses ke ciri pendahuluan atau ingin mengeluarkan tanda air dari gambar anda, anda perlu membayar yuran langganan $ 4,99 / bulan, yang tidak buruk untuk aplikasi berkualiti.

Kolaj Foto oleh Collageable

Sekiranya anda mencari "kolaj foto" di App Store, anda akan mendapat banyak hasil. Cari aplikasi yang dibuat oleh "Collageable."

Photo Collage merangkumi ratusan susunan kolaj, bingkai, pelekat, dan penapis badan untuk menjadikan foto anda kelihatan sebaik mungkin.

Tata Letak Instagram untuk Membuat Kolaj Foto pada iPhone anda

Susun atur oleh Instagram untuk iPhone

Tata letak mudah digunakan dan, tentu saja, berfungsi dengan baik dengan Instagram. Inilah cara membuat kolaj foto menggunakan Susun atur oleh Instagram pada iPhone anda.

  1. Pasang dan buka aplikasi Layout.
  2. Skrin utama akan menunjukkan foto dari perpustakaan anda, dan anda boleh menyusunnya dengan mengetuk Muka atau Terkini di bahagian bawah skrin.
  3. Ketuk foto untuk menambahkannya (tanda semak yang menunjukkan foto yang telah anda pilih)
  4. Tatal melalui pelbagai pilihan kolaj di bahagian atas skrin, kemudian pilih satu pilihan.
  5. Cubit dua jari terbuka atau ditutup di seluruh skrin untuk memperbesar atau memperkecil foto apa pun.
  6. Pilihan di bahagian bawah membolehkan anda memutar foto, mengganti foto, atau menambahkan sempadan ke foto.
  7. Apabila anda menyelesaikan kerja susun atur foto anda, ketuk simpan.
  8. Lihat ke bahagian bawah skrin anda untuk pilihan perkongsian.

Petua untuk membuat kolaj foto di iPhone anda

Semasa anda menggunakan aplikasi ini, ingatlah bahawa kolaj foto bukan sekadar sekumpulan gambar rawak yang tersekat. Sebaliknya, gambar-gambar itu akan membantu anda menceritakan kisah atau menunjukkan tema tertentu.

Untuk hasil terbaik, ingat petua ini untuk membuat kolaj foto yang luar biasa yang akan disukai orang:

  • Gunakan mod burst untuk mengambil urutan gambar, kemudian gunakan gambar tersebut untuk kolaj.
  • Ceritakan kisah dari awal hingga akhir menggunakan kolaj foto anda sebagai kanvas untuk cerita anda.
  • Pilih gambar yang mempunyai warna atau tekstur yang sama untuk kolaj foto anda.
  • Campurkan gambar jarak dekat dengan pemandangan jauh untuk memberi penonton rasa kontras.

Walaupun tiga aplikasi kolaj foto adalah pilihan yang bagus, ada banyak lagi yang boleh anda cuba jika anda mahu.

Kesemuanya mempunyai ciri dan pilihan yang berbeza, jadi cari yang paling anda sukai, dan teruskan dengannya. Sebilangan besar adalah percuma atau sangat berpatutan, jadi menukarnya atau mencuba beberapa yang lain adalah mudah - dan mudah-mudahan, anda akan mendapat beberapa kolaj foto yang hebat dalam prosesnya.

Soalan Lazim

Bolehkah saya membuat kolaj tanpa menggunakan aplikasi pihak ketiga?

Malangnya, iOS tidak menawarkan ciri kolaj foto asli dalam fungsi penyuntingan aplikasi. Ini bermaksud, anda memerlukan aplikasi pihak ketiga untuk membuat kolaj.

Bagaimana cara menghilangkan tanda air selepas mengedit?

Setelah membuat kolaj anda, anda akan menekan butang muat turun untuk menyimpan foto telefon anda atau membaginya dengan aplikasi lain seperti Instagram. Anda mungkin menyedari bahawa pembangun aplikasi yang anda gunakan menambah tanda air. u003cbru003eu003cbru003eSecara dasarnya, pembangunan aplikasi memerlukan banyak wang dan jadi, tanda air disertakan untuk menarik orang lain ke aplikasi yang anda gunakan. Dalam keadaan ini, mereka berguna. Tetapi, kadangkala tanda air dapat mengaburkan foto dan reka bentuk anda. Satu-satunya jalan keluar adalah mengambil tangkapan skrin dari kolaj anda yang lengkap semasa masih dalam penyunting. Kemudian anda boleh memuat naik tangkapan skrin setelah memotongnya. u003cbru003eu003cbru003eNamun, kami mengesyorkan meninggalkan tanda air sekiranya rakan anda ingin mengetahui aplikasi kolaj yang anda gunakan sehingga mereka dapat menggunakannya.