Ulasan Microsoft Windows 7 Starter Edition

Ulasan Microsoft Windows 7 Starter Edition

Gambar 1 dari 2

Permulaan Windows 7

Edisi Permulaan Microsoft Windows 7

Windows 7 Starter Edition dirancang untuk menjadi versi sistem operasi yang dilucutkan, hanya tersedia dalam 32-bit. Ia sebenarnya bukan untuk dijual sendiri - malah akan dimuat terlebih dahulu pada netbook terpilih.

Sebagai imbalan untuk set ciri yang dikurangkan, akan menjadi lebih murah bagi pengeluar netbook untuk membeli dan membantu mengekalkan harga netbook Windows 7 serendah mungkin - sebagai peraturan, kami akan mengatakan sekitar £ 30 lebih murah daripada mereka akan dipasang dengan Home Premium.

Jadi apa yang hilang? Pengorbanan terbesar dari Home Premium terdapat dalam ciri multimedia dan kosmetik. Contohnya, anda tidak dapat mengalirkan muzik dari sistem edisi Pemula ke komputer lain di rangkaian anda, dan Windows Media Center juga telah dihapus.

Edisi Permulaan Microsoft Windows 7

Dari segi kosmetik, tema Aero Glass telah dilucutkan untuk memastikan prestasi dapat diterima pada perkakasan netbook, tidak ada pratonton bar tugas, dan anda bahkan tidak dapat mengubah latar belakang desktop yang nampaknya sentuhan terlalu sombong.

Microsoft juga telah menjatuhkan banyak sokongan monitor, yang merupakan masalah untuk netbook dengan port VGA atau HDMI, dan semasa anda dapat mengakses homegroup di rangkaian, anda tidak akan dapat membuat sendiri.

Windows 7: Kajian Lengkap

Baca tinjauan keseluruhan kami yang lengkap mengenai keseluruhan keluarga Windows 7

Satu-satunya berita baik adalah bahawa, setelah mengumumkan bahawa Starter hanya akan membenarkan tiga aplikasi berjalan pada masa yang sama, sejak itu Microsoft kembali mengatasinya dan dengan bijak mengeluarkan sekatan tersebut.

Walaupun Edisi Permulaan adalah sistem operasi yang sangat dihormati, ada kemungkinan banyak orang akan merasa kecewa menggunakannya secara berkala.

Sekiranya anda membeli netbook dan diberi pilihan dengan harga yang berpatutan, kami mengesyorkan anda memilih Home Premium; jika tidak, anda masih akan mendapat faedah penambahbaikan teras Windows 7, tetapi ada banyak perkara yang anda akan ketinggalan.

Versi Windows 7

Perincian

Subkategori perisian Sistem operasi

Keperluan

Keperluan pemproses Pentium 1GHz atau setaraf

Sokongan sistem operasi

Sokongan sistem operasi lain N / A