Adakah Life360 akan berfungsi pada Apple Watch?

Itu soalan sukar kerana bergantung pada model Apple Watch yang anda ada. Ya, Life360 berfungsi pada beberapa versi Apple Watch. Yaitu pada model terbaru Apple Watch (siri 5 dan 4).

Adakah Life360 akan berfungsi pada Apple Watch?

Walau bagaimanapun, aplikasi ini berfungsi dengan lebih baik dengan peranti telefon pintar, iaitu iPhone anda. Keupayaan Life360 pada Apple Watch cukup terhad. Yang mengatakan, Apple Watch masih merupakan jam tangan pintar terbaik untuk aplikasi ini. Jenama lain secara rasmi tidak mempunyai sokongan Life360.

Teruskan membaca untuk mengetahui lebih lanjut mengenai masalah ini, serta beberapa perkembangan terkini.

Secara teknikalnya

Apple Watch berada dalam senarai peranti yang disokong untuk Life360. Mereka mengatakan bahawa permintaan untuk aplikasi pada peranti ini tidak terlalu tinggi, oleh sebab itu mereka tidak terlalu memperhatikannya seperti beberapa peranti lain. Life360 kebanyakannya ada untuk telefon pintar kerana ia adalah peranti pintar yang paling banyak digunakan.

Muat turun Life360 di platform Google Play Store dan Apple App Store adalah berjuta-juta. Aplikasi ini sememangnya sangat popular, baik pada Android dan iOS, walaupun tidak begitu banyak pada jam pintar.

Life360 mendorong penggunanya untuk membuat lebih banyak permintaan untuk sokongan Apple Watch jika mereka mahu lebih banyak fungsi ditambahkan pada masa akan datang. Itu akan menarik perhatian mereka untuk masalah ini, tetapi sampai saat itu, kemungkinannya agak tipis.

Syarikat itu secara rasmi menyatakan bahawa aplikasi mereka memaparkan beberapa pemberitahuan pada jenama lain pada jam pintar, sementara itu menunjukkan semua itu di Apple Watch.

jam tangan epal 5

Kekurangannya

Secara semula jadi, terdapat beberapa kelemahan menggunakan aplikasi yang direka untuk telefon pintar pada jam tangan. Untuk satu, aplikasi ini tidak akan menggunakan kemampuan jam tangan LTE (evolusi jangka panjang). Dalam istilah yang lebih mudah, ia tidak akan menggunakan data tanpa wayar pada jam tangan anda, seperti yang berlaku pada telefon pintar.

Juga, aplikasi Life360 pada iPhone jauh lebih baik daripada aplikasi untuk jam tangan anda. Ia lebih berguna dan serba boleh jika anda menggunakannya di telefon. Pada masa ini, pembangun tidak merancang untuk meningkatkan versi aplikasi Apple Watch.

Itu mungkin berlaku pada masa akan datang, tetapi belum ada yang dapat dipastikan. Itu membawa kita kepada masalah lain. Life360 sudah tidak serasi dengan siri Apple Watch 3 lagi. Kemas kini 6.0.1 untuk watchOS menjadikan aplikasi tidak dapat digunakan pada peranti generasi ke-3.

Kita boleh menganggap bahawa Life360 tidak berfungsi pada lelaran sebelumnya dari Apple Watch. Jadi, satu-satunya pilihan anda semasa menggunakan Life360 di Apple Watch adalah siri 4, dan siri 5 terbaru.

Asas Hidup360

Anda mungkin sudah biasa dengan semua ciri Life360, tetapi mari kita lindungi dengan cepat bagi mereka yang tidak. Aplikasi ini serupa dengan peranti GPS, kerana mengikuti lokasi anda dan mengirimkan maklumat tersebut kepada orang lain di rangkaian anda.

Jangan risau; anda memilih ahli rangkaian kerana aplikasi ini terutamanya pelacak keluarga. Anda boleh membuat pemberitahuan dengan mudah sehingga aplikasi dapat memberitahu anda ketika anak anda sampai di sekolah, dll.

Walaupun Life360 percuma, anda boleh membeli versi premium. Kelebihan versi ini kebanyakannya berkaitan dengan keselamatan. Anda boleh mendapatkan perlindungan pemandu, bantuan di tepi jalan, perlindungan kecurian dan sebagainya.

Aplikasi ini sangat berguna bagi orang yang ingin memerhatikan pergerakan keluarga mereka dalam masa nyata. Pastikan untuk mendapatkan persetujuan mereka sebelum memasangnya.

menonton

Ia Boleh Berfungsi Lebih Baik

Mendapatkan Life360 di Apple Watch bukanlah penyelesaian terbaik. Aplikasi ini berfungsi lebih baik di iPhone jika anda mempunyai ekosistem Apple. Ia juga hebat di telefon Android, tetapi watchOS belum ada dan tidak dapat menyokong aplikasi ini dengan betul.

Pembangun aplikasinya telah menangani masalah ini, tetapi tidak terlalu memikirkannya pada masa itu. Mungkin sokongan Apple Watch akan bertambah baik pada masa akan datang. Sehingga itu, kami mencadangkan untuk mendapatkan aplikasinya di iPhone.

Apa pendapat kamu? Adakah Life360 di Apple Watch anda cukup baik untuk anda, atau lebih baik di telefon anda? Beritahu kami dalam komen di bawah.