Cara Memberitahu Jika Seseorang Dalam Talian dalam Aplikasi Talian Sembang

Oleh kerana anda membaca artikel ini, anda sudah mengetahui bahawa agak sukar untuk mengetahui sama ada seseorang sedang dalam talian. Sebenarnya, tidak ada titik hijau atau biru kecil, atau petunjuk lain yang menandakan status pengguna. Adalah selamat untuk mengandaikan bahawa ini adalah semacam ciri privasi yang melindungi anda dan pengguna Line yang lain dari peminat yang terlalu cerewet.

Cara Memberitahu Jika Seseorang Dalam Talian dalam Aplikasi Talian Sembang

Oleh itu, anda dibiarkan sama ada seseorang itu dalam talian atau tidak. Tetapi adakah itu semua yang boleh anda lakukan? Sudah tentu tidak. Kami akan memberi anda beberapa petua dan trik untuk membuat tekaan yang lebih tepat mengenai status dalam talian rakan anda. Selain itu, terdapat beberapa petua dan trik yang mungkin berguna untuk menyembunyikan status dalam talian anda dan mengelakkan penerima dibaca.

Status Talian Dalam Talian - Lebih daripada Permainan Meneka

Cara terpantas untuk menentukan sama ada seseorang dalam talian adalah dengan menghantar mesej kepada orang itu dan periksa sama ada dia membacanya.

Anda juga boleh pergi ke garis masa orang itu dan mencari catatan terkini. Untuk menavigasi ke garis masa mereka, ketuk profil pengguna dan pilih Catatan dari kiri bawah.

Anda boleh beralih antara tab Pos dan Foto / Video untuk melihat pratonton kemas kini terkini (jika ada). Perlu diingat bahawa kaedah ini mungkin berkesan, tetapi ada beberapa kelemahan.

bagaimana untuk mengetahui sama ada seseorang dalam talian aplikasi sembang dalam talian

Pertama sekali, Line bukanlah rangkaian sosial yang tepat sehingga rakan anda mungkin jarang menghantar apa-apa, seseorang mungkin mengabaikan mesej anda, atau mereka tidak mendapat perkhidmatan selular. Selain itu, terdapat peretasan untuk mengatasi ciri penerima baca.

Mesej Status

Beberapa pengguna mengambil bahagian dalam fungsi Line Status Message. Fungsi ini membolehkan pengguna mengemas kini mesej yang terdapat di tab ‘Posts’ dari profil mereka.

Sekiranya anda cukup bernasib baik, orang yang anda minati akan meninggalkan Mesej Status yang memberitahu anda bahawa mereka akan pergi sebentar. Untuk memeriksa Mesej Status ikuti langkah-langkah berikut:

Langkah 1

Buka aplikasi Line dan arahkan ke profil orang yang anda minati dengan mengetuk namanya dalam senarai yang muncul.

Langkah 2

Ketik ‘Posts’ di sudut kiri bawah seperti yang anda lakukan sebelumnya. Anda juga boleh mengetuk profil mereka dan melihat mesej di bawah nama mereka.

Seperti yang anda lihat dalam tangkapan skrin di atas, pengguna menetapkan Mesej Status mereka untuk mengatakan "Tidak Dalam Talian." Walaupun tidak mungkin rakan dan kenalan anda menjadi proaktif, anda perlu melihat profil mereka untuk mengetahui kemas kini.

Cara Trick Read Penerima dalam Talian

Adakah terdapat suis untuk mematikan penerima baca di Talian? Tidak, tidak ada. Walaupun ini tidak bermaksud tidak mungkin, anda hanya perlu berfikir di luar kotak, untuk bercakap.

Perkara yang boleh anda lakukan dari dalam aplikasi adalah mematikan pemberitahuan mesej. Ketuk ikon roda gigi, pilih Pemberitahuan, dan pilih salah satu pilihan. Anda boleh mematikannya sepenuhnya atau mematikan pratonton mesej dan lakaran kecil.

Mengabaikan tag sembang kumpulan atau sembang individu juga mudah. Cukup ketuk butang di sebelah Mentions untuk menukarnya. Mematikan semua pemberitahuan mungkin berguna, tetapi penerima baca masih ada setelah anda membuka mesej.

Aplikasi talian

Sebilangan pengguna berusaha keras untuk menyembunyikan status dalam talian mereka. Mereka menghidupkan mod Pesawat dan kemudian membaca mesejnya. Walaupun begitu, anda akan dapat melihat penerima yang dibaca sebaik sahaja mereka mematikan mod Pesawat.

Sembang Menghancurkan Diri, Menghapus Foto, dan Penjejak Pihak Ketiga

Selain daripada penunjuk status yang tidak ada dan kaedah penyelesaian penerima yang dibaca, ada cara lain untuk bersembunyi dalam keadaan jelas di Line. Tetapi anda harus tahu bahawa Line terus mengemas kini aplikasi dan dasar privasi. Ini bermakna anda mungkin tidak dapat menggunakan beberapa fitur berdasarkan versi Line yang anda gunakan.

Sekarang Anda Melihatnya, Sekarang Anda Tidak

Yang ini datang langsung dari filem pengintip. Terlepas dari status penerima dalam talian, anda boleh menetapkan teks Garis untuk merosakkan diri sendiri setelah waktu tertentu.

Aplikasi sembang talian

Untuk melakukannya, buka sembang dan tekan nama penerima, kemudian ketik Sembang Tersembunyi. Selain itu, ada pemasa yang menjadikan mesej hilang selepas tempoh yang ditetapkan.

Catatan: Ciri ini mungkin tidak tersedia dengan kemas kini Line terkini.

Mengeluarkan Foto

Akan sangat keren jika anda dapat mengatur foto di Line untuk merosakkan diri sendiri, tetapi masih belum ada ciri seperti itu. Anda perlu melakukannya dengan cara lama dan memadam atau menyembunyikan foto secara manual. Inilah cara untuk melakukannya.

Akses Log Aktiviti dan pilih Semua, pilih foto, dan ketuk "Sembunyikan dari Garis Masa" atau "Hapus Foto." Dengan cara ini anda dapat mengelakkan seseorang meneka sama ada anda dalam talian atau tidak.

Catatan: Sekiranya foto ada dalam album, tekan ikon Kongsi dan pilih Buang.

Perisian Perisik Pihak Ketiga

Di bahagian ini, kami tidak akan mengesyorkan mana-mana aplikasi penjejakan pihak ketiga kerana sangat sedikit yang benar-benar tersedia di App atau Play Store. Namun, ini tidak bermakna terdapat kekurangan aplikasi pengintip di luar sana.

Sebilangan besar aplikasi ini dirancang untuk mengawasi sembang pengguna, lokasi, aktiviti, penggunaan data, dll. Dan walaupun mungkin berguna untuk menentukan status dalam talian mereka, disarankan untuk mendekati aplikasi ini dengan berhati-hati. Aplikasi pengintip nampaknya banyak menggunakan maklumat peribadi dan tidak ada cara untuk mengetahui seberapa baik maklumat itu dilindungi.

Jangan Melintasi Garisan

Dengan satu cara atau yang lain, anda tidak akan dapat 100% jika seseorang berada dalam talian. Oleh itu, bagaimana anda memberitahu jika rakan anda ada untuk sembang atau panggilan Talian? Adakah anda menghantar mereka mesej dan menunggu balasan? Atau mungkin, buat perkara lain? Beri kami komen dan kongsi pengalaman anda dengan seluruh komuniti.