Cara Menghapus Profil Dari Netflix

Semua orang tahu bahawa anda boleh menambahkan beberapa profil ke satu akaun di Netflix. Pelbagai harga dan pilihan membolehkan penggunaan profil secara serentak atau berasingan. Walau bagaimana pun, profil pada peraturan Netflix! Selain itu, mereka sangat mudah dibuat.

Walau bagaimanapun, penghapusan profil bukanlah subjek yang sering dibincangkan dengan Netflix. Ini adalah ciri yang jarang digunakan dan jauh lebih jelas. Berikut adalah cara menghapus profil dari akaun Netflix anda menggunakan telefon pintar, tablet, atau komputer.

Cara Menghapus Profil Netflix dari Peranti iOS atau Android

Kami terbiasa melakukan segalanya di skrin kecil. Sama ada anda menonton rancangan TV kegemaran anda menggunakan aplikasi Netflix atau mengakses tetapan untuk kemudahan penggunaan, anda mungkin ingin mengetahui lebih lanjut mengenai penghapusan profil di telefon / tablet anda.

iOS

Menghapus profil menggunakan aplikasi iOS sebenarnya sangat mudah. Walaupun anda tidak dapat menetapkan kawalan ibu bapa atau melakukan pengeditan utama pada akaun anda, anda boleh menghapus profil menggunakan aplikasinya. Buka aplikasi Netflix dan ikuti langkah berikut untuk membuang profil di iPhone atau iPad anda:

Ketik ‘Edit’ di sudut kanan atas

Dari skrin utama yang muncul ketika pertama kali membuka Netflix, ada pilihan untuk mengedit. Ketuk dan ikon pensil akan muncul di profil anda.

Ketik profil yang ingin anda padamkan

Setelah ikon pensil muncul, anda boleh mengetuk profil untuk bergerak ke hadapan untuk menghapusnya.

Ketik ‘Padam’ dan sahkan

Sekiranya anda mengetuk 'Delete', tetingkap pop timbul akan muncul menanyakan kepada anda jika anda ingin menghapus Profil. Setelah siap, sahkan dan profil beserta semua kandungannya akan hilang dari akaun Netflix anda.

Android

Sekiranya anda pemilik telefon / tablet Android, anda akan gembira mendengar bahawa anda boleh menghapus profil Netflix melalui aplikasi Netflix untuk Android. Sudah tentu, anda juga boleh menggunakan kaedah penyemak imbas dengan pergi ke mod desktop. Tetapi menggunakan aplikasinya jauh lebih cepat, walaupun anda harus memuat turunnya.

Klik ikon pensel dari laman utama

Mulakan dengan menjalankan aplikasi dan log masuk. Setelah log masuk, anda akan diminta memilih profil. Daripada mengetuk profil, klik ikon pensil yang terletak di sudut kanan atas skrin anda.

Ketik profil untuk dipadamkan

Profil sekarang akan muncul dengan ikon pensel mereka sendiri. Pilih profil yang ingin anda hapuskan.

Ketik ‘Padam’

Di bahagian bawah skrin, anda akan melihat pilihan Hapus Profil. Ketik, sahkan, dan di sana anda memilikinya!

Sebagai alternatif, jika anda telah memilih profil setelah log masuk, anda tidak perlu keluar untuk masuk ke skrin edit profil.

Pergi ke menu hamburger di sudut kanan bawah skrin.

Ketik Urus Profil.

Dari sini, ikut arahan yang sama dari atas.

Cara Menghapus Profil Netflix dari PC atau Mac

Sama ada anda menonton Netflix menggunakan PC / Mac anda atau tidak, memadamkan profil dari dua platform ini sepenuhnya.

Pertama sekali, tidak kira sama ada anda pengguna Mac atau PC, kaedahnya sama. Ini kerana anda tidak akan mengakses aplikasi Netflix yang khusus untuk macOS atau Windows. Anda akan menggunakan penyemak imbas pilihan anda untuk menghapus profil yang diinginkan.

Mulakan dengan membuka penyemak imbas dan pergi ke Netflix.com.

Kemudian, jika anda belum masuk, pilih butang Masuk di sudut kanan atas skrin.

Log masuk ke akaun Netflix anda

Masukkan kelayakan anda dan pilih Log Masuk. Ini akan membawa anda ke profil Netflix anda.

Arahkan kursor ke ikon profil anda untuk mengakses menu lungsur turun

Di sudut kanan atas skrin, anda akan melihat ikon profil utama. Arahkan ke atasnya dengan penunjuk anda. Menu drop-down akan muncul, menyenaraikan semua profil yang disambungkan ke akaun.

Klik pada 'Urus Profil'

Jangan pilih profil yang ingin anda padamkan. Sebaliknya, pergi ke Urus Profil.

Klik profil yang ingin anda padamkan

Pada skrin seterusnya, anda akan melihat senarai profil yang tersedia dan pilihan Tambah Profil. Sekarang, pilih profil yang ingin anda padamkan.

Klik pada 'Padam Profil'

Untuk menghapus profil yang dimaksud, pergi ke pilihan HAPUS PROFIL di bahagian bawah halaman. Sahkan, dan anda akan berjaya menghapus profil Netflix.

Cara Menghapus Profil Netflix dari Peranti Streaming atau TV Pintar

Sebilangan besar (jika bukan sebahagian besar) pengguna Netflix mengakses akaun Netflix mereka menggunakan peranti penstriman dan TV pintar. Mari kita hadapi, ini adalah kaedah terbaik untuk menikmati kandungan luas yang ditawarkan oleh Netflix. Jadi, anda mungkin mahu memadamkan profil dari peranti streaming / TV juga. Nasib baik, ini dibuat sangat mudah, jadi anda tidak perlu menggunakan komputer atau telefon pintar / tablet anda.

Walaupun kaedah penghapusan profil sedikit berbeza bergantung pada peranti penstriman atau TV yang anda miliki, semuanya cukup mudah. Berikut adalah contoh cara melakukannya di Roku atau Apple TV. Perkara mesti serupa dengan kebanyakan peranti penstriman dan TV pintar.

Gerakkan kursor anda ke profil untuk dihapuskan

Dengan menggunakan alat kawalan jauh anda, sorot profil yang ingin anda hapus, anak panah ke bawah untuk menyorot ikon pensil untuk diedit.

Klik pada 'Padam Profil'

Ketuk anak panah ke bawah sehingga ‘Padam Profil’ diserlahkan dan klik padanya.

Pada skrin seterusnya, pilih Hapus Profil dan sahkan.

Soalan Lazim Tambahan

Adakah profil dan maklumat yang berkaitan dihapuskan secara kekal?

Ya, jika anda sengaja menghapus profil di Netflix, semua maklumat yang berkaitan dengannya akan dihapus. Ini termasuk rancangan kegemaran, pilihan, dan lain-lain. Anda boleh menghubungi Netflix dan bertanya sama ada mereka dapat mengembalikan profil yang anda hapus, tetapi mereka mungkin tidak dapat melakukannya.

Namun, jika anda menghapus akaun anda dan tidak membatalkan penghapusan selama 10 bulan ke depan, semua maklumat anda, termasuk profil anda, akan dihapus secara kekal. Anda boleh meminta maklumat ini dihapus lebih cepat dengan memintanya melalui e-mel di [email dilindungi].

Ini tidak membiarkan saya menghapus salah satu profil Netflix saya, apa yang berlaku?

Semasa anda membuat akaun Netflix, anda mungkin menyedari bahawa profil telah dibuat di sampingnya. Ini adalah profil utama akaun anda yang tidak dapat dihapuskan. Anda boleh menamakan semula, menukar bahasa di atasnya, mengedit penilaian kematangan, dan membuat perubahan lain, tetapi anda tidak akan dapat menghapusnya. Nasihat kami adalah, ganti nama dan ubah tetapannya sebagai gantinya.

Sekiranya profil utama adalah satu-satunya yang tersisa di akaun anda, dan anda mahu menghapusnya sepenuhnya, anda mesti memadamkan akaun anda. Perhatikan bahawa anda tidak perlu menghapus profil berasingan untuk menghapusnya sepenuhnya.

Untuk menghapus akaun anda, anda harus menggunakan penyemak imbas versi desktop. Bagaimanapun, prinsipnya sama.

Untuk melakukan ini, pertama, anda perlu membatalkan keahlian semasa anda. Navigasi ke ikon profil di Netflix.com, yang terletak di sudut kanan atas skrin. Pilih Akaun dari menu lungsur turun. Kemudian, pilih Batalkan Keahlian. Sahkan dengan memilih Selesai Pembatalan. Biarkan di sana selama 10 bulan tambahan, dan akaun anda akan dihapuskan. Jika anda terburu-buru, seperti yang disebutkan sebelumnya, kirim permintaan ke [dilindungi e-mel].

Ini akan memastikan bahawa setiap profil anda akan dihapuskan secara kekal.

Adakah penghapusan profil akan merosakkan akaun saya?

Satu-satunya perkara yang akan dilakukan ialah memadamkan profil adalah dengan memadam profil tersebut. Ya, ini termasuk semua penyesuaian dan tetapan peribadi. Namun, tiada penghapusan profil yang boleh merosakkan akaun Netflix anda. Inilah sebabnya mengapa terdapat satu profil utama yang tidak dapat dihapuskan menggunakan kaedah yang disebutkan di atas. Satu-satunya cara untuk menghapusnya adalah melalui proses penghapusan akaun.

Oleh itu, anda boleh terus maju dan membuang profil yang anda tidak perlukan lagi tanpa bimbang. Anda akan dapat membuat profil baru pada bila-bila masa semasa penggunaan Netflix anda.

Berapa banyak profil yang boleh saya tambah?

Anda boleh menambahkan hingga lima profil di Netflix, dengan syarat anda menggunakan peranti yang dibuat pada tahun 2013 atau baru-baru ini. Ini adalah berapa banyak profil yang boleh dikendalikan oleh akaun Netflix. Namun, bergantung pada langganan anda, anda akan dapat menggunakan Netflix secara serentak pada lebih banyak skrin per profil.

Dengan langganan Basic, anda boleh menonton Netflix pada satu skrin setiap profil. Pada langganan Standard, jumlah skrin yang berbeza adalah dua. Akhirnya, pada langganan Premium, anda dibenarkan menonton Netflix di empat skrin berbeza setiap profil.

Memadamkan Profil Netflix

Penghapusan profil Netflix adalah perkara yang cukup mudah dan mudah. Namun, walaupun anda dapat menambahkan profil baru menggunakan aplikasi iOS, anda tidak dapat membuang profil di dalamnya. Satu-satunya cara untuk melakukannya di iOS adalah menggunakan versi desktop dari laman web Netflix. Pada peranti Android, PC, Mac, peranti penstriman, dan TV pintar, penghapusan profil sangat mungkin dan sangat mudah dilakukan.

Adakah anda berjaya membuang profil yang anda mahukan? Adakah anda merasa mudah dan mudah? Adakah anda mungkin mempunyai pertanyaan tambahan mengenai penghapusan akaun dan profil di Netflix? Jangan ragu untuk membuang komen di bahagian komen di bawah. Anda boleh menyertai perbincangan, menambahkan sebarang pertanyaan yang mungkin anda ada, atau memberi komuniti kami beberapa petua hebat yang mungkin kami terlepas.