Apa maksud "Penonton Lain" untuk Cerita Facebook?

Orang yang berkongsi koleksi video dan foto dalam bentuk cerita adalah ciri media sosial yang popular. Cerita menghiburkan, menarik dan mewujudkan keakraban dengan rakan, keluarga, dan pelanggan. Setiap kali anda menyiarkan berita Facebook, ia diiklankan untuk dilihat oleh semua orang di bahagian atas suapan berita anda; menggoda pelawat anda untuk melihat sekilas.

Apa maksud "Penonton Lain" untuk Cerita Facebook?

Sekiranya anda melihat mesej "Orang lain melihat kisah ini" dan ingin mengetahui maksudnya, kami menerangkan maksudnya dalam artikel ini, jadi baca terus. Di samping itu, bahagian Soalan Lazim kami merangkumi beberapa petua berguna untuk mengawal siapa yang dapat melihat kisah Facebook anda.

Siapa Penonton Lain?

"Penonton Lain" adalah orang yang telah melihat kisah Facebook anda tetapi bukan rakan Facebook anda. Oleh itu, orang lain selain rakan anda akan dikira sebagai "Penonton Lain." Orang-orang ini boleh terdiri daripada pengikut anda atau sesiapa sahaja di Facebook dan Messenger.

Secara lalai, tetapan privasi cerita anda ditetapkan ke "Sahabat sahaja". Apabila tetapan telah diubah menjadi "Umum", siapa pun dapat melihatnya.

Bolehkah Saya Melihat Melihat Profil Mereka atau Melihat Nama Mereka?

Facebook telah memutuskan untuk merahsiakan identiti penonton cerita Facebook anda yang lain. Oleh itu, anda hanya akan mengetahui berapa banyak "orang lain" yang ada dan bahawa mereka akan menjadi gabungan pengguna Facebook dan Messenger atau pengikut anda.

Soalan Lazim Tambahan

Bagaimana Saya Mengubah Privasi Cerita Facebook Saya?

Apa sahaja yang ditambahkan pada cerita Facebook anda akan dipaparkan di Facebook dan Messenger dan akan dikongsi dengan khalayak yang sama untuk kedua-dua aplikasi tersebut. Sekiranya anda memilih untuk tidak mempunyai dan semua orang melihat cerita Facebook anda, anda boleh mengurus siapa yang melihat Cerita Facebook anda di bawah "Tetapan Privasi"

Bolehkah Anda Melihat Berapa Kali Seseorang Melihat Kisah Facebook Anda?

Tidak, anda tidak dapat mengetahui sama ada seseorang telah berulang kali melihat kisah Facebook anda atau hanya melihatnya sekali. Namun, anda dapat melihat berapa kali cerita anda dilihat.

Yang Lain Telah Melihat Cerita Facebook Anda

Dalam cerita Facebook, anda boleh membuat dan berkongsi koleksi pendek, hiburan, video dan foto anda sendiri untuk dilihat. Kisah-kisah ini cepat, dan akhirnya hilang setelah 24 jam.

Oleh kerana platform ini menganggap bahawa anda mahu semua cerita anda dapat dilihat oleh orang yang anda kenali, tetapan privasi lalai untuk cerita adalah "Sahabat" sahaja. Namun, anda dapat membuka cerita anda ke seluruh dunia ketika anda menetapkan pilihan privasi ke "Umum". Bagi yang terakhir, penonton yang bukan rakan Facebook anda akan dikira sebagai "Penonton Lain" atau "Orang Lain."

Untuk melindungi privasi semua orang, Facebook tidak mendedahkan identiti "lain". Sekiranya anda lebih suka melihat semua orang yang melihat cerita anda, anda boleh mengubah tetapannya kembali ke "Friends".

Berapa kerap anda menyiarkan Berita Facebook? Bolehkah anda ingat ketika anda mempunyai jumlah tontonan yang tinggi? Beritahu kami pendapat anda secara umum mengenai Cerita Facebook di bahagian komen.