Cara Membuat Panggilan dari Tablet Android Anda

Pada mulanya, idea itu terdengar sangat pelik. Mengapa anda mahu memanggil seseorang dari tablet anda apabila telefon bimbit anda berada di dalam poket anda? Tablet adalah barang yang besar dan tidak menyenangkan yang tidak dapat dimasukkan ke dalam kebanyakan poket. Mereka tidak mudah alih — sekurang-kurangnya, bukan dalam bentuk telefon bimbit tradisional — dan kebanyakannya tidak mempunyai isyarat sel tetap. Dan kemudian memegang tablet ke wajah anda, keputusan yang akan disetujui oleh kebanyakan orang menjadikan anda kelihatan paling tidak masuk akal dan paling teruk. Ini adalah masalah saiz dan ergonomik, di mana tablet tidak mudah alih seperti telefon bimbit.

Cara Membuat Panggilan dari Tablet Android Anda

Tetapi tunggu - bagaimana jika ada sesuatu untuk membuat panggilan dari tablet anda? Sebagai contoh, siapa yang tidak mengalami gangguan telepon dengan satu atau lain cara, apakah penyebabnya adalah skrin retak, port pengecasan yang tidak berfungsi, atau yang lain? Dan tablet biasanya mempunyai hayat bateri yang jauh lebih baik daripada rakan mereka yang lebih kecil dan mudah alih, jadi secara teorinya anda dapat menjimatkan hayat bateri telefon anda untuk perkara yang sangat penting. Dan ini bahkan tidak mempertimbangkan harga panggilan antarabangsa, sesuatu yang dapat meningkat dengan cepat pada bil telefon bimbit anda. Dan tiba-tiba, mungkin menggunakan tablet Android anda untuk membuat panggilan bukanlah idea yang tidak masuk akal.

Oleh itu, jika anda memutuskan untuk melakukan panggilan telefon melalui tablet, langkah seterusnya adalah mencari tahu bagaimana melakukan sesuatu seperti ini. Tidak jelas - kebanyakan tablet Android tidak mempunyai isyarat selular yang terdapat di dalamnya, dan tidak satu pun dari mereka mempunyai aplikasi pendail khusus yang dirancang dalam seni bina sistem mereka. Ini bukan penghujung jalan — namun, dengan menggunakan beberapa aplikasi yang dimuat turun dari Play Store, anda dapat membuat panggilan dan menggunakan tablet Android anda dalam masa yang singkat. Tidak kira alasan anda mahu membuat panggilan dengan tablet Android — dan, seperti yang kami jelaskan di atas, kami yakin ada beberapa alasan yang baik — kami telah memberi anda panduan dengan panggilan telefon pada tablet Android.

Aplikasi untuk Dimuat turun dan Digunakan

Kami akan bermula di mana banyak panduan Cara Kami bermula: dengan perjalanan ke Google Play Store. Terdapat banyak kemungkinan pilihan untuk memanggil aplikasi di Android, tetapi hanya sebilangan kecil yang sesuai dengan masa anda. Dan kejutan, kejutan — anda mungkin pernah mendengar kebanyakannya. Namun, mari kita bahas setiap aplikasi dan mengapa anda harus atau tidak menggunakannya, bergantung pada kes penggunaan khusus anda.

  • Google Hangouts dan Hangouts Dialer: Ini adalah aplikasi two-fer, yang bermaksud anda memerlukan Google Hangouts dan aplikasi Hangouts Dialer untuk menggunakan ini di tablet anda. Namun, ini juga salah satu kaedah kegemaran kami. Walaupun Google terus menyiasat Hangouts dan mengubah aplikasinya menjadi aplikasi sembang video yang lebih berorientasikan perniagaan, kebanyakan ciri pengguna juga tetap utuh. Aplikasi pemesejan tertua yang masih hidup di Google tidak hanya mengendalikan sembang IM dan video — anda boleh membuat panggilan dalam Hangouts ke nombor apa pun, termasuk sambungan telepon rumah. Lebih baik lagi, kebanyakan panggilan ke AS atau Kanada sepenuhnya percuma melalui internet, menjadikannya pilihan yang mudah ketika memilih dari aplikasi panggilan.
  • Skype: Sudah tentu, senarai aplikasi panggilan tanpa aplikasi sembang video terkenal Microsoft. Skype digunakan di seluruh dunia untuk berhubung dengan rakan, keluarga, majikan, dan orang lain yang perlu dihubungi seketika. Skype tidak percuma seperti Google Hangouts jika anda ingin membuat panggilan ke telefon bimbit atau talian darat di AS, tetapi harganya cukup kompetitif jika anda memilih rancangan yang tepat untuk anda.
  • Talkatone: Walaupun tidak seberat nama seperti Hangouts atau Skype, aplikasi mudah alih Talkatone telah dipasang lebih dari 10 juta kali di Android, dan dipercayai oleh ribuan setiap hari untuk menangani panggilan telefon mereka dari tablet ke telefon mereka. Talkatone menawarkan panggilan dan SMS percuma ke nombor yang berpusat di AS, dan anda juga mendapat nombor sendiri dari AS untuk pemanggil yang kembali. Sokongan panggilan Wi-Fi menjadikan Talkatone salah satu pilihan terbaik bagi kebanyakan pengguna, walaupun sebagai syarikat yang lebih kecil, peranti mereka mempunyai banyak bug dan waktu henti dalam perkhidmatan dalam talian mereka.

Mana-mana tiga aplikasi ini akan menjadi pilihan yang tepat untuk keperluan panggilan tablet anda, walaupun cadangan utama kami adalah ke Hangouts dan Hangouts Dialer. Google mencapai keseimbangan yang tepat antara kebolehpercayaan dan harga yang adil (dengan panggilan percuma untuk kebanyakan pengguna). Talkatone adalah pilihan yang bagus untuk mereka yang mencari perkhidmatan sepenuhnya percuma, dan juga yang menyediakan sokongan teks dan MMS bawaan - dan tidak apa-apa dengan menangani pelbagai bug dan kelambatan yang kadang-kadang melanda perkhidmatan. Dan Skype adalah alternatif yang bagus, tetapi ia mempunyai halangan unik dalam harganya — pelan termurah adalah $ 2,99 sebulan, tanpa tingkatan "percuma".

Perkhidmatan apa pun yang anda pilih bermaksud setiap pengalaman panggilan sedikit berbeza, tetapi ketiga-tiga aplikasi ini dirancang dengan baik dan mudah disiapkan. Atas sebab ini, kami tidak akan merangkumi langkah awal penyediaan setiap aplikasi di sini — yakinlah bahawa setiap aplikasi hanya memerlukan membuat atau log masuk dengan akaun untuk setiap perkhidmatan, dan sampai ke halaman panggilan untuk setiap aplikasi. Semua aplikasi ini memerlukan nombor telefon yang sebenarnya untuk dihubungkan, jadi, jadi jika anda tidak mempunyai telefon yang sebenarnya, anda harus meminjam seseorang untuk menerima dan memasukkan PIN pengesahan anda. Tetapi daripada menyelami setiap aplikasi, mari kita lihat cara membuat panggilan dari setiap aplikasi.

Melakukan Panggilan Melalui Wi-Fi

Setiap aplikasi sedikit berbeza ketika membuat panggilan telefon, tetapi semuanya serupa dalam praktiknya. Hangouts — dan Hangouts Dialer, mengikut persatuan - adalah jalan tengah yang bagus antara cara kerja Skype dan Talkatone. Google menggunakan perkhidmatan Suara mereka untuk memberikan nombor telefon tablet anda. Sekiranya anda sudah mempunyai akaun Suara, nombor anda akan dipasangkan secara automatik dengan tablet dan akaun Google anda; jika tidak, cepat dan percuma membuat akaun Suara baru. Sebaik sahaja anda sampai di halaman pendail — atau halaman Kenalan anda jika anda memilih untuk menyegerakkan kenalan akaun anda — anda boleh menghubungi nombor. Nombor itu mesti berupa sembilan digit, lengkap dengan kod kawasan, jika tidak, Google tidak akan membenarkan anda membuat panggilan.

Setelah memasukkan nombor, Google akan membenarkan anda menghubungi dari tablet anda. Anda akan menerima anggaran harga di bahagian bawah skrin, dan bagi kebanyakan nombor yang berpangkalan di AS, ia akan percuma. Setelah anda menekan butang Panggilan hijau, panggilan akan bermula. Sekiranya itu adalah panggilan pertama anda, anda ingin memberi kebenaran kepada Hangouts untuk merakam audio.

Yakinlah bahawa perlu untuk mengaktifkan mikrofon dan memainkan semula audio anda untuk orang yang berada di seberang panggilan — Google tidak menyimpan atau merakam audio anda. Dalam ujian kami, Hangouts memberikan kualiti audio yang jelas di kedua sisi, walaupun ini bergantung pada kualiti mikrofon pada tablet anda dengan alasan yang jelas. Apabila panggilan bermula, tablet anda akan berada dalam mod "pembesar suara", tetapi mudah untuk menukarnya ke kelantangan peribadi yang lebih tradisional di sudut kanan atas.

Perkhidmatan Talkatone hampir serupa. Setelah aplikasi disiapkan dan anda memilih nombor baru anda — dalam proses yang hampir sama dengan Hangouts — anda akan dibawa ke layar panggilan. Sebaik sahaja di sini, sesuatu menjadi jelas: Talkatone tidak direka untuk tablet. Ini jelas merupakan aplikasi telefon yang belum diperkecil untuk paparan yang lebih besar, dan aplikasi ini hampir tidak sehebat aplikasi Hangouts ’Dialer. Lebih teruk lagi: Terdapat dua iklan sepanduk besar yang terdapat di bahagian atas dan bawah peranti. Talkatone juga menyimpan pemberitahuan berterusan di baki pemberitahuan anda setiap kali aplikasi berjalan. Untuk membuat panggilan, anda boleh memilih dari kenalan, kegemaran, atau menggunakan pad dail yang disertakan untuk memasukkan nombor. Tidak seperti Hangouts, anda dapat memanggil nombor dengan kurang dari sembilan digit, tetapi anda ingin memastikan anda memasukkan kod kawasan semasa menggunakan Talkatone.

Melakukan panggilan terasa hampir sama dengan Hangouts, tetapi dengan satu pengecualian: kualiti panggilan terasa lebih buruk daripada yang dibuat melalui Hangouts. Walaupun kami dapat mengetahui apa yang dikatakan oleh pemanggil ujian kami, kedua-dua pemanggil melaporkan statis pada akhir panggilan mereka, walaupun menggunakan sambungan tanpa wayar yang sama yang digunakan dalam ujian Hangouts. Skrin panggilan sama seperti Hangouts tetapi reka bentuk dan susun aturnya kurang menarik, dengan nada kuning terang yang aneh dan alat navigasi yang lebih besar daripada biasa. Tetapi seperti yang kita lihat dengan Hangouts, anda boleh mengubah cara pembesar suara berfungsi (sama ada menggunakan mod pembesar suara lalai, atau dengan menavigasi suara ke kelantangan yang serupa dengan alat dengar). Melakukan panggilan pada tablet dengan pembesar suara menghadap ke depan berfungsi dengan baik, tetapi bagi mereka yang mencari sesuatu di tablet dengan pembesar suara menghadap ke belakang atau menghadap ke bawah, memanggil seseorang tanpa menggunakan mod pembesar suara mungkin agak janggal.

Aplikasi Skype lebih bersih daripada yang kami lihat dengan Talkatone — dan tidak seperti dua aplikasi lain, anda tidak memerlukan nombor telefon untuk mengesahkan akaun anda. Tetapi Skype juga satu-satunya dari tiga aplikasi yang memerlukan langganan minimum $ 3 / bulan atau pembelian kredit dalam jumlah $ 10 atau $ 25.

Memanggil melalui Skype serupa dengan kedua-dua perkhidmatan lain, dengan kualiti suara yang serupa dengan Hangouts, tetapi memalukan bahawa Skype tidak menawarkan tahap percuma untuk membuat panggilan ke nombor yang berpusat di AS. Dengan syarikat sebesar Microsoft di belakang Skype, sangat memalukan mereka tidak dapat menawarkan pilihan yang sama seperti Google dan Talkatone (yang terakhir tentu saja menjadi syarikat yang jauh lebih kecil.

Melakukan Panggilan Melalui Rangkaian Sel

Sebarang aplikasi di atas boleh digunakan melalui rangkaian 4G atau 3G jika tablet anda menyokong kad SIM, tetapi dua pembawa terbesar di AS mengambilnya sedikit lebih jauh. AT&T dan Verizon Wireless menawarkan keupayaan tablet khusus untuk tablet tertentu yang beroperasi pada jalurnya. Sekiranya anda membeli tablet melalui Verizon Wireless, misalnya, anda mungkin menyedari tablet anda disertakan dengan Verizon Messages, aplikasi pesanan buatan Verizon yang telah menarik banyak peminat melalui rangkaian telefon pintar mereka. Selagi telefon anda menyokong Suara HD di rangkaian Verizon - yang merupakan ponsel paling baru dalam perkhidmatan ini - anda dapat menyambungkan nombor telefon pintar anda melalui tetapan Mesej, dan tablet anda dapat berfungsi sebagai telefon sekunder, mengambil dan melakukan panggilan menggunakan nombor standard anda . Bahkan Verizon menyokong pertukaran antara tablet dan telefon anda tanpa perlu menutup telefon.

AT&T, sementara itu, menawarkan fungsi yang serupa dengan perkhidmatan NumberSync mereka. Sekali lagi, telefon anda memerlukan aplikasi AT&T Messages, dan telefon yang menyokong panggilan HD. Kedua-dua perkhidmatan mempunyai dering serentak, dan untuk AT&T, anda tidak perlu berada di dekat telefon pintar anda untuk menjawab panggilan di tablet anda — berguna jika telefon anda berada di ruangan atau kawasan lain semasa mengecas. Anda boleh membaca lebih banyak maklumat — termasuk Soalan Lazim dan keserasian peranti — mengenai AT&T NumberSync di sini, dan ciri panggilan Verizon Messages di sini.

Perkataan mengenai Perkhidmatan Kecemasan

Penting untuk diperhatikan bahawa semua Hangouts Google, Skype, dan Talkatone berlaku tidak menyokong panggilan kecemasan di Amerika Syarikat dan kebanyakan negara lain, kerana keperluan mengenai bagaimana perkhidmatan kecemasan seperti 911 mengesan nombor, lokasi, dan maklumat anda. Sekiranya anda mencari aplikasi untuk mengganti telefon anda sepenuhnya, perkhidmatan ini tidak dapat menghubungi nombor kecemasan. Sebilangan besar aplikasi ini memberi amaran kepada anda semasa persediaan, tetapi pengulangan fakta ini mungkin menyelamatkan nyawa. Oleh kerana undang-undang AS, semua telefon pintar, tanpa mengira pembawa, dapat melakukan panggilan kecemasan walaupun semasa roaming di rangkaian lain atau ketika kekurangan kad SIM, jadi jika anda ingin menjatuhkan telefon anda sepenuhnya, anda mungkin ingin menyimpannya tanpa kad SIM sekiranya anda memerlukan perkhidmatan kecemasan.

***

Sebahagian besarnya, tablet tidak dapat mencapai kebebasan telefon pintar ketika memanggil, tetapi ia boleh menjadi peranti sekunder yang bagus selagi anda bersedia menggunakan nombor sekunder — atau, jika berlaku Skype , bayar kredit atau langganan bulanan. Dalam tinjauan kami terhadap tiga perkhidmatan utama, kami mendapati Hangouts mendapat keseimbangan yang tepat antara kualiti, kos, dan ciri panggilan. Sayangnya, Talkatone mendapat perhatian dalam kedua-dua reka bentuk aplikasi dan kategori kualiti panggilan, dan sementara Skype mungkin merupakan aplikasi yang dirancang dengan baik dengan kualiti panggilan yang hebat, tidak ada gunanya seseorang yang ingin melepaskan rancangan telefon mereka sepenuhnya.

Secara keseluruhan, panggilan dari tablet anda agak merepotkan kecuali anda boleh menggunakan ciri penyegerakan eksklusif Verizon dan AT & T antara telefon dan tablet anda, yang juga memerlukan langganan bulanan untuk setiap pengguna telefon pintar. Dengan Google Hangouts, idea panggilan tablet hampir sempurna, selagi anda mempunyai sambungan Wi-Fi yang kukuh. Sekiranya anda tidak dapat menggunakan telefon anda dengan alasan apa pun, Hangouts adalah pilihan yang tepat — tetapi ia tidak akan menggantikan telefon anda selamanya. Dan jika anda memilih untuk menggunakan tablet anda sebagai peranti panggilan harian anda, pilihlah kebaikan anda sendiri — melabur dalam sepasang earbud yang bagus dengan mikrofon terpasang. Anda akan berterima kasih kepada kami kemudian.