Cara Berkongsi & Repost Video di Instagram [Jun 2020]

Instagram adalah mengenai menceritakan kisah peribadi anda. Dari gambar yang anda hantar ke suapan anda hingga video yang anda hantar ke Kisah anda, Instagram selalu berkongsi tentang snapshot kehidupan anda dengan rakan, keluarga, dan pengikut anda.

Tetapi bagaimana jika anda mahu memposting semula kandungan Instagram orang lain untuk berkongsi dengan pengikut anda?

Tidak seperti aplikasi media sosial lain, seperti Twitter, Instagram tidak mendorong pengguna untuk berkongsi kandungan pengguna lain. Sebenarnya, mereka tidak termasuk pilihan untuk berkongsi catatan dari suapan anda ke profil anda. Walau bagaimanapun, ada cara untuk mendapatkan siaran kegemaran anda dari suapan anda kepada pengikut anda.

Salah satu cara mudah dan popular untuk berkongsi kandungan orang lain ialah mengambil tangkapan skrin kandungan dan membagikannya sebagai siaran baru. Namun, ini tidak akan membantu anda berkongsi video kegemaran anda. Syukurlah, masih ada cara untuk mendapatkan video tersebut di luar sana. Anda hanya perlu sedikit kreatif.

Oleh itu, mari kita lihat bagaimana anda boleh menyiarkan semula video di Instagram menggunakan beberapa kaedah yang berbeza.

Cara Berkongsi Video dari Instagram

Seperti yang disebutkan di atas, tidak ada cara untuk menyiarkan semula kandungan Instagram orang lain dalam aplikasi itu sendiri. Tidak seperti Twitter, tidak ada pilihan "Retweet" atau ciri serupa di Instagram.

Namun, masih ada cara untuk berkongsi kandungan pengguna lain. Dengan menyematkan pos, berkongsi di seluruh platform, mengirim Mesej Langsung, atau dengan menggunakan aplikasi pihak ketiga, anda dapat memposting ulang video Instagram kegemaran anda dengan sangat mudah. Mari lihat bagaimana anda boleh melakukannya sendiri.

Kongsi Di Seluruh Platform

Anehnya, Instagram mungkin tidak membenarkan anda menyiarkan semula posting kegemaran ke profil Instagram anda, tetapi mereka membenarkan anda berkongsi catatan Instagram kegemaran ke akaun media sosial anda yang lain. Lakukan ini dengan menyalin dan berkongsi URL untuk siaran yang dimaksudkan. Ini boleh dilakukan dari aplikasi Instagram atau laman desktop.

Aplikasi Instagram:

Untuk berkongsi catatan di seluruh platform dengan aplikasi Instagram, ikuti langkah berikut:

  1. Cari siaran yang ingin anda kongsi. Ketik ikon pilihan.

  2. Ketik Salin pautan.

  3. Pergi ke destinasi pilihan.

  4. Ketuk dan tahan jari anda pada ruang teks untuk memunculkan pilihan tampal. Ketik Tampal.

  5. Kongsi!

Tapak Desktop:

Untuk berkongsi catatan di seluruh platform dengan laman desktop Instagram, ikuti langkah berikut:

  1. Cari siaran yang ingin anda kongsi dan ketik ikon pilihan.

  2. Ketik Salin pautan.

  3. Tampal URL ini ke destinasi pilihan anda.

Langkah mudah ini membolehkan anda berkongsi catatan Instagram kegemaran anda dengan pengikut anda di platform media sosial yang lain.

Hantar Mesej Langsung

Instagram tidak mahu anda mempunyai banyak catatan di bawah profil anda yang bukan milik anda. Walau bagaimanapun, mereka semua untuk berkongsi kandungan yang hebat dengan rakan anda. Mereka mempermudah untuk berkongsi catatan melalui pesanan langsung Instagram. Perhatikan bahawa ini hanya dapat dilakukan dari aplikasi kerana pemesejan langsung tidak tersedia di laman web mudah alih atau desktop.

  1. Cari siaran yang ingin anda kongsi. Ketik ikon mesej.

  2. Ketik penerima (atau penerima).

  3. Ketik Hantar.

Sekiranya akaun itu peribadi, hanya orang yang mempunyai akses ke akaun tersebut yang benar-benar dapat melihat mesej tersebut. Ini juga untuk dikongsi di laman media sosial yang lain. Tidak ada cara untuk berkongsi siaran peribadi secara terbuka.

Cara Membuat Repost di Instagram: Aplikasi Pihak Ketiga

Di zaman media sosial, kita sekarang mempunyai keseluruhan aplikasi pihak ketiga yang didedikasikan untuk melaksanakan fungsi asas untuk platform media sosial tertentu. Sebilangan aplikasi memungkinkan untuk menghapus catatan secara besar-besaran, ada yang memungkinkan untuk mengatur suapan dengan lebih berkesan, dan beberapa memungkinkan untuk menyiarkan semula kandungan Instagram kegemaran anda.

Sebenarnya, terdapat banyak aplikasi yang dikhaskan untuk tujuan terakhir ini, tetapi semuanya berfungsi sama. Dua, khususnya, Instarepost dan Repost + untuk Instagram, berfungsi dengan cara yang sama, dan ia percuma dan mudah digunakan. Kami menggunakan Repost + untuk Instagram sebagai contoh.

  1. Lancarkan aplikasi dan ketuk Instagram butang.

  2. Ketik Buka untuk mengesahkan.

  3. Navigasi ke siaran yang ingin anda kongsi, ketuk ikon pilihan.

  4. Ketik Salin pautan.

  5. Tutup Instagram dan buka aplikasi repost. Ketik siaran yang muncul. Ia harus menjadi yang anda pilih.

  6. Laraskan rupa tanda air. Anda boleh menukar teduhan dan lokasi.

  7. Ketik Siarkan semula.

Perhatikan bahawa anda boleh membayar tambahan jika anda mahukan kemampuan untuk membuang tanda air sama sekali. Walau bagaimanapun, kami tidak mencadangkan ini. Adalah satu perkara untuk berkongsi kandungan menarik dari pengguna kegemaran anda. Adalah sesuatu yang lain untuk mencuba dan menyampaikan bahan orang lain sebagai milik anda.

Di sana anda memilikinya! Dengan menggunakan salah satu daripada empat kaedah ini, anda boleh menyiarkan semula video di Instagram supaya anda dapat berkongsi kandungan kegemaran anda dengan pengikut anda.

Ketahui Lebih Lanjut Ciri-ciri Instagram yang Hebat

Mem-posting ulang video Instagram seseorang mungkin tidak dapat dilakukan dalam aplikasi itu sendiri, tetapi dengan menggunakan kaedah yang digariskan dalam artikel ini, anda dapat berkongsi video Instagram kegemaran anda dengan pengikut anda di Instagram dan platform lain.

Semoga artikel ini bermanfaat. Sekiranya demikian, pastikan anda melihat beberapa bahagian lain mengenai Instagram kami, termasuk Cara Mengetahui jika Seseorang Menyekat anda di Instagram dan Cara Membuat Teks Bergerak di Cerita Instragram.