Cara Menukar Akaun Amazon Anda di Roku

Video Perdana Amazon atau Video Perdana hanya tidak terhad kepada ahli Amazon Prime. Ini bermaksud bahawa sesiapa sahaja yang memiliki peranti Roku juga dapat memanfaatkan aplikasi penstriman. Apa yang lebih baik ialah peranti Roku nampaknya sangat serasi dengan aplikasi streaming Amazon dan dapat memberikan resolusi tertinggi yang tersedia dengan mudah.

Cara Menukar Akaun Amazon Anda di Roku

Tetapi, ada satu kelemahan utama dan tidak dapat menggunakan banyak akaun atau bertukar antara akaun dengan mudah. Betul, tidak ada butang log keluar. Inilah yang perlu anda lakukan untuk menukar akaun Prime Video pada peranti Roku.

Keluar dari Akaun Amazon Semasa Anda

Ini adalah salah satu kaedah termudah, dijamin berfungsi pada kebanyakan peranti Roku, jika anda ingin menukar antara akaun Amazon yang berbeza.

  1. Lancarkan aplikasi Amazon Prime Video dari senarai saluran Roku anda. roku amazon prime
  2. Gunakan butang anak panah pada alat kawalan jauh anda untuk menyorot pilihan Tetapan di sudut kanan atas skrin.
  3. Tekan okey pada alat kawalan jauh untuk memunculkan halaman Tetapan.
  4. Tatal ke bawah dan pilih Keluar.
  5. Pilih Keluar sekali lagi di skrin seterusnya.
  6. Pukul okey untuk mengesahkan.
  7. Di laman utama, pilih Log masuk dan masukkan maklumat akaun baru anda.
  8. Ulangi proses apabila perlu.

Lakukan Reset Kilang pada Peranti Roku Anda

Seperti yang anda ketahui sekarang, peranti Roku tidak menyimpan banyak data cache. Tetapi, mereka menyimpan data log masuk secara tempatan pada semua pemain dan tongkat streaming Roku, sama ada dari generasi yang lebih tua atau lebih baru.

Untuk memadam maklumat log masuk, anda boleh melakukan tetapan semula kilang pada peranti Roku atau TV pintar Roku anda. Ini juga akan menghapus kelayakan log masuk Video Perdana Amazon dan anda akan diminta untuk memasukkan nama pengguna dan kata laluan baru pada kali anda menggunakan aplikasi tersebut, selepas tetapan semula kilang.

  1. Lancarkan pemain Roku anda dan tekan Rumah butang pada alat kawalan jauh untuk mengakses skrin utama Roku. Butang Rumah Jauh Roku
  2. Sekarang, tatal ke bawah dan pilih Tetapan. Laman Utama Roku
  3. Seterusnya, pilih Sistem pilihan. Menu Tetapan Roku
  4. Kemudian, pergi ke Tetapan sistem maju. Menu Sistem Roku
  5. Pilih Tetapan semula kilang pilihan. Menu Tetapan Roku
  6. Sekarang, masukkan kod yang disediakan di skrin dan kemudian okey untuk menyelesaikan tetapan semula kilangHalaman Reset Kilang Roku.

Alternatif

Sekiranya atas sebab tertentu anda dapat mengakses menu Sistem atau jika gambar di TV anda tidak ditampilkan dengan betul, atau jika alat kawalan jauh anda kehabisan bateri, tidak perlu risau. Semua pemain Roku mempunyai butang tetapan semula kilang fizikal di suatu tempat di bahagian belakang.

butang tetapan semula kilang roku

Butang itu boleh berupa sentuhan atau butang lubang jarum, dalam hal ini anda mungkin memerlukan penjepit kertas atau pemetik gigi untuk menekannya. Dalam mana-mana keadaan, tekan dan tahan butang selama sekurang-kurangnya 20 saat atau sehingga peranti anda mula berkelip.

Lepaskan dan bersiap sedia untuk menyiapkan peranti Roku anda sekali lagi dengan mengikuti wizard persediaan awal. Ini bermaksud memasukkan kelayakan anda sekali lagi, memilih rangkaian tanpa wayar (jika anda tidak menggunakan kabel Ethernet), menyegerakkan alat kawalan jauh anda, dll.

Setelah tetapan semula kilang selesai dan penyediaan Roku anda juga selesai, pada saat anda melancarkan aplikasi Amazon Prime Video anda, anda akan dapat menggunakan akaun apa sahaja yang anda akses.

Anda juga boleh menggunakan kaedah ini jika anda membeli peranti Roku terpakai. Sekiranya peranti itu disertakan dengan akaun orang lain dan mereka tidak dapat membatalkan pendaftaran peranti untuk anda, tetapan semula kilang akan menyelesaikan masalah dengan cepat, kerana ia tidak hanya membatalkan pendaftaran akaun Amazon tetapi akaun lain yang mungkin dilog masuk di saluran lain .

Faedah Kecil yang Hilang Mengejutkan

Terdapat banyak pujian mengenai Roku OS, peranti streaming Roku, dan juga TV pintar Roku. Ini adalah platform yang sangat stabil, serasi dengan banyak aplikasi, saluran TV langsung, dan hampir semua yang berkaitan dengan hiburan.

Tetapi, masih ada jalan yang panjang untuk menawarkan pengalaman yang menyenangkan kepada pengguna. Selalunya perkara-perkara sederhana yang hilang dari Roku dan interaksi platform lain. Sesuatu yang mudah dilaksanakan seperti butang log keluar untuk Video Perdana tidak boleh dilupakan. Adakah ini pemutus perjanjian untuk anda mempertimbangkan sokongan yang mendapat atau tidak menjadi masalah besar saluran lain? Beritahu kami di bahagian komen di bawah.