Cara Bermain Muzik di Amazon Fire TV Stick

Tidak ada kekurangan cara untuk mendengarkan muzik, tetapi menggunakan sistem suara premium yang anda beli untuk menonton filem di rumah mungkin merupakan salah satu cara terbaik untuk menggunakannya. Bagaimanapun, mengapa anda mesti membeli dua set pembesar suara yang berbeza untuk menyelesaikan tugas yang sama? Amazon Fire TV Stick biasanya berkaitan dengan filem dan TV tetapi ia bukan sekadar kuda pucuk satu. Berkat banyak aplikasinya dan kandungan lain, ia dapat mengalirkan muzik terus dari televisyen anda, yang membolehkan anda memanfaatkan bar suara atau pembesar suara rak buku anda dan benar-benar macet ketika tiada orang di rumah.

Cara Bermain Muzik di Amazon Fire TV Stick

Seperti biasa dengan Fire Stick, anda mempunyai pilihan untuk mendengar. Anda boleh menggunakan Aplikasi Muzik Amazon untuk melakukan streaming. Anda juga boleh menambahkan aplikasi seperti Spotify atau YouTube ke TV Stick anda atau menggunakan aplikasi pihak ketiga seperti VLC atau Kodi untuk memainkan muzik anda sendiri.

Menggunakan Aplikasi Muzik Amazon

Aplikasi Muzik Amazon sudah terpasang di Amazon Fire TV Stick. Yang perlu anda lakukan ialah aktifkan dan muzik yang anda beli melalui Amazon akan tersedia. Penyimpanan Muzik tidak lagi dapat digunakan, jadi anda hanya dapat memainkan muzik yang anda beli untuk streaming. Aplikasi Muzik Amazon berjalan lancar dan diakses dari Aplikasi & Saluran. Sekiranya Amazon Fire TV Stick anda sudah siap, anda akan segera melihat semua pembelian muzik anda dari dalam aplikasi dan hanya perlu memilihnya untuk mula bermain.

Anggota Amazon Prime dapat mendengar 2 juta lagu dan jika anda mempunyai langganan Amazon Music Unlimited, anda dapat mendengar lebih dari 40 juta lagu. Sekiranya anda tidak mempunyai salah satu daripada kaedah tersebut, kaedah lain ini akan membuatkan anda mendengar dalam masa yang singkat.

Spotify, Pandora dan aplikasi lain untuk Amazon Fire TV Stick

Anda boleh mengakses akaun Spotify anda dari dalam Amazon Fire TV Stick. Pandora, YouTube, Tidal, SiriusXM, iHeartRadio dan TuneIn juga mempunyai aplikasi untuk Stick. Bergantung pada aplikasi apa yang sedang dimuat pada masa itu, beberapa aplikasi akan dipasang. Jika tidak, akses App Store di Fire TV Stick anda, pasang aplikasi yang berkaitan, log masuk ke akaun anda dan mulakan penstriman.

Saya telah menguji Spotify di Fire TV Stick dan ia berfungsi dengan baik. Saya terpaksa memuat turun dan memasang aplikasinya tetapi setelah masuk ke Spotify, saya dapat mengalirkan muzik melalui TV tanpa masalah. Saya akan membayangkan aplikasi lain sama mudahnya, walaupun saya belum mencubanya.

Mainkan muzik yang disimpan secara tempatan di Fire TV Stick anda

Anda boleh memainkan muzik anda sendiri melalui Amazon Fire TV Stick jika anda tahu cara menyiapkannya. Anda boleh menggunakan VLC for Fire atau Kodi untuk memainkan muzik yang anda simpan dan dapat diakses di rangkaian rumah anda. Agar ini berfungsi, anda pasti memerlukan audio anda dapat diakses melalui rangkaian anda pada folder bersama. Selebihnya senang.

Menyiapkan folder muzik bersama semudah menyiapkannya di Windows sebagai folder bersama atau dengan memasangnya di pelayan media khusus. Walau apa pun, mesin yang mempunyai muzik di dalamnya perlu dihidupkan dan diakses di rangkaian anda agar Fire TV dapat melihatnya dan mengakses muzik di atasnya.

Kemudian:

  1. Sekiranya anda ingin menggunakan VLC, pasang dan buka.
  2. Pilih Media dan Buka Folder.
  3. Arahkan ke folder muzik anda dari dalam aplikasi dan Pilih Folder.
  4. Kandungan folder itu akan muncul dalam VLC for Fire dan boleh dimainkan selagi berada dalam format audio yang disokong.

Menggunakan Kodi untuk memainkan muzik di Fire TV Stick:

  1. Sekiranya anda memasang Kodi pada Fire TV Stick anda, buka aplikasinya.
  2. Pilih Muzik dan kemudian arahkan ke folder bersama yang mengandungi media anda.
  3. Pilih trek atau album dari folder untuk dimainkan.

Sekiranya anda tidak memasang Kodi pada Fire TV Stick anda, TechJunkie mempunyai panduan bagaimana melakukannya. Ia mengambil masa kurang dari lima belas minit dan menambah dimensi baru untuk menggunakan batang aliran kecil yang kecil. Oleh kerana secara teorinya Kodi dapat digunakan untuk mengakses kandungan haram, ia tidak tersedia dari Amazon App Store. Anda perlu membuangnya untuk membuatnya berfungsi tetapi sangat mudah jika anda mengikuti salah satu panduan kami.

Amazon digunakan untuk membolehkan anda memuat naik muzik anda sendiri ke Amazon Music Storage yang memudahkan mengakses kandungan anda. Sejak penyingkirannya, anda perlu melakukan lebih banyak kerja untuk dapat memainkan kandungan yang anda miliki. Dengan VLC for Fire atau Kodi, itu dapat dicapai selagi anda tahu cara menyediakan bahagian rangkaian. Jika tidak, Spotify, YouTube dan aplikasi lain dapat menyelesaikannya jika anda tidak mempunyai Amazon Prime atau Amazon Music Unlimited.

Adakah anda mengetahui cara lain untuk memainkan muzik di Amazon Fire TV Stick? Beritahu kami di bawah jika anda melakukannya!