Cara Merakam Fortnite di PC

Permainan Fortnite pantas dan hingar-bingar dan aksi boleh berakhir dalam sekelip mata. Sekiranya anda ingin menunjuk-nunjuk atau melihat apa yang berlaku semasa anda berusaha bertahan, rakaman apa yang berlaku adalah mustahak. Tutorial ini akan menunjukkan kepada anda dua cara untuk merakam Fortnite di PC dengan Nvidia Shadowplay dan ciri replay Epic sendiri.

Cara Merakam Fortnite di PC

Fortnite adalah permainan Battle Royale yang telah menggegarkan dunia. Bersama dengan PUBG, permainan ini dimulakan sebagai underdog tetapi setelah dirilis menjadi kejayaan besar melahirkan pasukan profesional, liga e-sukan, dan menghiburkan berjuta-juta pemain. Gaya kartun dan permainan aneh tidak akan dimiliki oleh semua orang tetapi ia adalah salah satu permainan paling popular yang ada sekarang.

Rakam permainan Fortnite dengan Nvidia Shadowplay Highlights

Sekiranya anda menggunakan kad grafik Nvidia baru-baru ini di PC dan menggunakan Nvidia GeForce Experience, anda mempunyai akses ke ciri rakaman permainan terbina dalam yang disebut Nvidia Shadowplay Highlights. Ia boleh merakam sebarang permainan tetapi Epic dan Nvidia telah bekerjasama untuk memastikan Fortnite adalah salah satu daripadanya.

Sekiranya anda mempunyai Nvidia GTX670 atau yang lebih baru, anda seharusnya dapat menggunakan Nvidia Shadowplay Highlights. Anda perlu memasang Nvidia GeForce Experience dan bukan hanya pemandu Nvidia. Ia memerlukan log masuk sekarang kerana alasan yang pelik tetapi anda memerlukannya untuk merakam permainan anda.

Kemudian:

  1. Buka Pengalaman Nvidia GeForce pada PC anda.
  2. Pilih Tetapan dan beralih pada Hamparan Dalam Permainan di panel tengah.
  3. Pilih kotak Tetapan yang muncul di bahagian Hamparan Dalam Permainan.
  4. Pilih Sorotan dan pilih lokasi untuk simpanan anda dan jumlah ruang cakera yang ingin anda peruntukkan kepada mereka.
  5. Pilih Permainan dari menu kanan tetingkap Nvidia GeForce Experience.
  6. Pilih Fortnite dari senarai permainan dan pilih Sorotan di kanan atas tetingkap.
  7. Pilih jenis rakaman yang ingin anda buat, Menang, Maut dan sebagainya.
  8. Pilih Selesai dan tutup Nvidia GeForce Experience.

Sekarang telah dikonfigurasi, Nvidia Shadowplay Highlights akan merakam semua permainan yang sesuai dengan yang anda tentukan dalam Langkah 7. Pergi ke lokasi simpan yang anda tetapkan di Langkah 4 untuk menontonnya.

Rakam Permainan Fortnite dengan Mod Replay Epic

Sekiranya anda tidak menggunakan kad grafik Nvidia atau tidak mahu menggunakan Nvidia Shadowplay Highlights, ada cara lain untuk merakam Fortnite di PC. Belum lama ini, Epic menambahkan fitur main semula ke permainan yang merekodkan permainan anda secara automatik.

Ciri ini tidak menyimpan replay di PC anda, ia menambahkan pautan seperti URL ke rakaman pelayan permainan dan membolehkan anda mengaksesnya. Ini bermakna anda tidak akan kehilangan banyak ruang cakera setiap kali anda bermain.

Inilah cara menggunakannya:

  1. Buka Fortnite dan akses Kerjaya.
  2. Pilih Main semula dan pilih perlawanan yang anda mahu tonton.
  3. Pilih ikon kamera di bahagian bawah layar untuk mengawal main balik.

Terdapat banyak alat dalam ikon kamera yang mengawal kelajuan main balik, pandangan kamera, sudut, dan pelbagai jenis barang yang bagus. Terdapat beberapa pilihan yang mengejutkan seperti panjang fokus, bukaan, fokus, dan semua jenis alat. Nampaknya, ini diimport dari permainan Epic lain, Paragon, dan masih dikembangkan.

Kelebihan mod ulangan adalah bahawa semua ini disimpan di pelayan Epic sehingga tidak ada overhead untuk anda. Main semula direkodkan secara automatik sehingga anda benar-benar tidak perlu melakukan apa-apa. Kelemahannya adalah bahawa video dihapuskan semasa anda membuat yang baru dan anda memerlukan alat pihak ketiga untuk menyimpannya untuk dimuat naik ke YouTube.

Epic mengatakan mereka sedang mengusahakan alat muat turun tetapi buat masa ini anda harus menggunakan OBS atau alat rakaman skrin lain untuk menyimpannya. Sudah tentu, jika anda mempunyai OBS, anda juga boleh menggunakannya untuk merakam permainan jika anda merancang untuk memuat naiknya.

Terdapat cara lain untuk merakam Fortnite di PC tetapi kedua-duanya cukup mudah. Sekiranya anda mempunyai kad Nvidia dan menggunakan GeForce Experience, anda sudah mempunyai alat untuk merakam permainan. Sekiranya anda mempunyai OBS untuk Twitch atau perakam skrin lain, anda boleh melakukan perkara yang sama dengan alat bawaan Fortnite. Ingat, jika sesuatu yang epik berlaku, anda perlu merakamnya dengan cepat sebelum ditimpa oleh pelayan!

Soalan Lazim

Bolehkah saya menstrim langsung Fortnite di Twitch?

Tentunya! Twitch adalah platform yang sangat baik untuk pemain yang ingin menstrimkan permainan semasa mereka secara langsung atau memuat naik video untuk ditonton setelah pertandingan selesai. Anda memerlukan akaun Twitch, muat turun OBS Studio, dan tentu saja, Fortnite.

Buka Twitch dan menuju ke Papan Pemuka anda. Klik ‘Saluran’ di menu sebelah kiri kemudian klik ‘Kekunci Aliran’ di bahagian tengah bahagian atas halaman. Kemudian, pergi ke OBS Studio dan pergi ke 'Display Capture' untuk mengatur permainan anda. Kembali ke Twitch dan mulakan siaran langsung anda.

Dari paparan paling singkat di YouTube, nampaknya ribuan anda sudah merakam Fortnite di PC atau konsol. Bagaimana anda melakukannya? Adakah anda menggunakan kaedah ini atau kaedah lain? Beritahu kami mengenainya di bawah!