Cara Merakam Minecraft pada Kindle Fire

Anda baru-baru ini terpikat dengan Minecraft. Anda telah menjadi sangat baik dalam hal itu. Sekarang anda ingin menunjukkan kepada dunia kemahiran anda dengan merakam petualangan anda dan memuat naiknya ke YouTube. Masalahnya ialah, anda bermain di Kindle Fire anda dan tidak tahu bagaimana melakukannya. Jangan risau Kami memberi anda tiga perekam skrin terbaik untuk merakam momen Minecraft kegemaran anda dalam kualiti tinggi.

Cara Merakam Minecraft pada Kindle Fire

Perakam Skrin Percuma RecMe

Dikeluarkan pada tahun 2015, RecMe adalah aplikasi rakaman skrin percuma yang terdapat di Amazon Appstore. Dengan kemas kini berkala, ia berfungsi dengan baik dengan tablet Fire generasi baru. Tidak ada had masa untuk masa anda dapat merakam, dan mereka tidak menambahkan tanda air pada video yang dirakam.

Aplikasi yang mudah digunakan, bagaimanapun, memerlukan anda melakukan root pada peranti anda. Kemudian anda boleh membuat rakaman berkualiti tinggi, dengan bingkai 60fps, resolusi hingga 1080p, dan kadar bit 32Mbps. Anda juga dapat merakam audio dalaman dan mikrofon, pada masa yang sama. Terdapat pilihan untuk menjeda dan menyambung semula semasa merakam, jadi anda tidak perlu banyak mengedit selepas itu. Dan anda boleh menyimpan video sebagai fail MP4 atau MKV.

Terdapat banyak tetapan, walaupun dengan versi percuma, tetapi jika anda menginginkan semua alat yang ada, anda harus mendapatkan versi Pro. Versi Pro membolehkan anda mengatur undur rakaman, dan berhenti ketika anda mengunci skrin. Anda juga akan mempunyai pilihan untuk menampilkan kamera depan atau belakang dalam rakaman anda.

Minecraft

Ini adalah perakam skrin yang sangat baik untuk Minecraft, kerana anda boleh bermain berjam-jam tanpa batasan masa.

Aplikasi Tidak Tersedia di Amazon Appstore

Aplikasi pertama adalah satu-satunya yang terdapat di kedai rasmi. Sekiranya itu tidak berfungsi untuk anda, terdapat beberapa pilihan lain, tetapi anda perlu memasang beberapa aplikasi pihak ketiga.

Memuat turun Google Play

Untuk memulakan, ikuti langkah berikut:

  1. Pergi ke Tetapan di Kindle Fire anda.
  2. Pergi ke Keselamatan.
  3. Pilih "aktifkan aplikasi dari sumber yang tidak diketahui." Ini akan membolehkan anda memuat turun dan memasang aplikasi pihak ketiga.
  4. Cari "Google Account Manager apk" pada penyemak imbas anda, dan cari versi terbaru.
  5. Muat turun dan pasang fail. Fail yang dimuat turun akan disimpan di tab LocalStorage anda dalam folder Muat turun.
  6. Cari versi terkini apk Google Framework Perkhidmatan.
  7. Muat turun dan pasang seperti fail sebelumnya.
  8. Akhirnya, cari dan muat turun apk Google Playstore terkini.
  9. Pasang aplikasi Google Playstore. Kini anda boleh memuat turun sebarang Perakam Skrin dari kedai.

Catatan: Anda harus memasang aplikasi mengikut urutan yang tepat, jika tidak, ia tidak akan berfungsi.

Google

Setelah anda menyediakan semua alat, berikut adalah dua perakam skrin paling berguna yang boleh anda muat turun dari Google Play:

Perakam Skrin MNML

Masih dalam proses pengembangan, MNML (Minimal) adalah tambahan yang agak baru untuk Play Store. Ini bermakna anda masih boleh mendapatkannya secara percuma, tanpa ada iklan yang mengganggu antarmuka. Ia juga sumber terbuka, jadi ia akan berkembang dengan cepat.

Aplikasi ini sangat mudah digunakan, dengan antara muka mesra pengguna yang tidak sedikit pun mengganggu. Anda boleh merakam video hingga 60fps dan 25Mbps. Satu-satunya kelemahan adalah bahawa resolusi dibatasi pada 1080p, jadi jika anda mahukan perakam 4K, ini bukan yang terbaik untuk anda. Namun, jika anda mahukan perakam ringan yang tidak mengganggu juga percuma, anda tidak boleh melakukannya dengan lebih baik.

Perakam Skrin Kamera Skrin

Ianya percuma. Ia ringan. Tidak ada iklan. Ini juga hanya mengandungi pilihan rakaman penting dan tidak ada yang dapat menimbangnya. Ini semua menjadikannya senang dan senang digunakan. Aplikasi ini membolehkan anda menyesuaikan kadar bit, resolusi dan bingkai video.

Mereka mengemas kini aplikasi secara berkala, dan dengan kemas kini baru-baru ini, mereka menambahkan widget terapung yang mampu menguruskan proses rakaman.

Satu-satunya kelemahan ialah anda tidak dapat merakam dengan kamera semasa merakam layar. Oleh itu, jika anda membuat filem Minecraft di mana anda menjadi bintang, itu mungkin bukan pilihan terbaik untuk anda. Tetapi ia sampai di sana!

Dapatkan Kisah Anda Di Luar sana

Tunggu apa lagi? Anda mendapat semua alat yang anda perlukan, sekarang pergi dan ceritakan kisah Minecraft anda. Peminat anda sedang menunggu!

Perakam mana yang sesuai untuk anda? Beritahu kami di bahagian komen di bawah!