Repost Tidak Berfungsi di Instagram - Apa yang Perlu Dilakukan

Berkongsi atau menyiarkan semula di Instagram tidak semudah yang dilakukan di platform media sosial yang lain. Ramai pengguna tertanya-tanya mengapa demikian, dan para pembangun nampaknya tidak tergesa-gesa untuk memberikan jawapan. Kami berharap petua ini dapat membantu anda mengatasi fakta bahawa tidak ada butang kongsi khusus di platform media sosial ini.

Repost Tidak Berfungsi di Instagram - Apa yang Perlu Dilakukan

Tidak seperti platform media sosial lain seperti Facebook dan Twitter, Instagram tidak memberi anda pilihan berkongsi atau retweet. Sebagai gantinya, ini membolehkan anda memposting semula kandungan orang lain ke Kisah anda selagi beberapa syarat dipenuhi dan mereka mendapat kredit untuknya.

Sekiranya, atas sebab tertentu anda tidak dapat menyiarkan semula sesuatu di Instagram, kami mempunyai beberapa penyelesaian untuk anda.

Cara Membuat Repost di Instagram

Dengan andaian anda ingin berkongsi catatan orang lain, sebenarnya ada satu cara untuk melakukannya di Instagram. Anda mesti berkongsi catatan pengguna itu sebagai sebahagian daripada kisah Instagram anda.

  1. Log masuk ke Instagram
  2. Cari siaran yang anda mahu siarkan semula atau kongsi
  3. Ketik siaran untuk memaparkannya
  4. Ketik ikon seperti kapal terbang kertas
  5. Pilih "Tambah Catatan ke Kisah Anda"

Sekiranya anda tidak melihat pilihan "Tambahkan Pos ke Kisah Anda" itu kerana pengguna lain mempunyai akaun peribadi. Sebagai gantinya, anda akan melihat senarai orang yang anda boleh hantar siarannya dan senarai orang yang tidak boleh anda hantarkan. Yang terakhir berlaku kerana mereka bukan pengikut pencipta kandungan asal yang diterima.

Cara Membuat Repost dengan Aplikasi Pihak Ketiga

Terdapat sebilangan besar aplikasi pihak ketiga yang menyiarkan semula sains. Beberapa aplikasi Android khusus dan yang lain untuk iOS, jadi apa sahaja platform yang anda gunakan, anda tidak akan ketinggalan.

Sebilangan besar aplikasi ini menggunakan prinsip yang sama. Anda hanya menyalin pautan siaran yang anda mahukan dan kemudian hantarkan pautan tersebut di akaun anda. Berikut adalah contoh yang berfungsi dengan aplikasi Repost, tersedia untuk iOS dan Android.

aplikasi repost

  1. Buat laman Instagram anda
  2. Cari siaran yang ingin anda siarkan semula
  3. Ketik butang tiga titik
  4. Ketik "Salin Kongsi URL"
  5. Buka aplikasi Repost
  6. Tunggu siaran anda muncul
  7. Sunting siaran yang anda mahukan
  8. Ketik Repost
  9. Ketik "Salin ke Instagram"
  10. Sekarang anda boleh menambah penapis dan mengedit kapsyen

Perlu diingat bahawa sumber asal siaran tetap mendapat kredit.

URL rosak

Sekiranya anda mengikuti contoh sebelumnya dan anda tidak baru dalam dunia digital, jelas mengapa penyiaran semula mungkin tidak selalu berfungsi.

Setiap kali anda bergantung pada URL untuk menyiarkan semula sesuatu, anda mungkin mengalami URL yang rosak atau mati. Sekiranya pautan itu terputus, maka siaran semula anda tidak akan menunjukkan siaran asal atau memberi penghargaan kepada penciptanya. Ini boleh berlaku kerana pelbagai sebab, selalunya bukan bug dalam kod aplikasi.

Pengeposan semula Tidak Terdapat

URL yang rosak bukan satu-satunya perkara yang dapat menghalangi anda menyiarkan semula siaran pengguna lain. Sekiranya anda menggunakan aplikasi pihak ketiga untuk mengedit dan memposting ulang foto, video, dan cerita, anda harus memeriksa untuk mengetahui apakah anda memiliki versi aplikasi terbaru.

Pergi ke Play Store atau App Store, cari aplikasi reposting anda, dan cari kemas kini baru. Lakukan perkara yang sama untuk Instagram.

Aplikasi reposting yang anda pilih mungkin mendapat kemas kini yang akan menimbulkan masalah jika OS dan versi Instagram anda sudah ketinggalan zaman. Sekiranya demikian, cukup kemas kini Instagram dan kemas kini OS telefon pintar anda. Salah satu cara untuk menghindarinya adalah dengan membiarkan pembaruan automatik diatur ke AKTIF.

Tetapi kadang-kadang, kemas kini baru di Instagram menyebabkan ketidakcocokan dengan aplikasi pihak ketiga. Dalam kes ini, anda harus menunggu pembangun aplikasi pilihan anda mengikuti atau mencuba menggunakan versi Instagram yang lebih lama.

Repost Masih Tidak Berfungsi

Sekiranya anda masih tidak dapat berkongsi siaran orang lain dengan aplikasi pihak ketiga atau dengan menambahkan catatan ke cerita anda, maka anda hanya mempunyai satu pilihan lagi - ambil tangkapan skrin dan siarkannya.

Untuk pengguna iPhone:

  1. Munculkan siaran yang ingin anda kongsi
  2. Tekan dan tahan butang Tidur / Bangun dan butang kelantangan.

  3. Hantar tangkapan skrin

Untuk pengguna Android:

  1. Pergi ke siaran yang anda mahukan
  2. Tekan dan tahan butang Power dan Volume Down selama beberapa saat

Perhatikan bahawa menu juga akan muncul di beberapa telefon pintar, menanyakan apakah anda ingin mengambil tangkapan skrin. Pada telefon pintar Android yang lebih baru, tangkapan skrin harus diambil secara automatik, tanpa telefon meminta izin anda.

Sekarang, anda boleh memotong siaran dan menyiarkan semula atau menyiarkan keseluruhan tangkapan skrin sehingga pencipta asalnya mendapat penghargaan.

Perkara Yang Perlu Diketahui Sebelum Membuat Ulangan

Walaupun beberapa orang tidak keberatan, ada baiknya meminta izin sebelum menggunakan catatan pengguna lain. Anda boleh menghantar mesej peribadi kepada pengguna atau hanya meninggalkan balasan pada siaran yang ingin anda kongsi dan meminta izin mereka.

Sudah tentu, ini tidak wajib. Instagram tidak akan meminta slip kebenaran sebelum membolehkan anda berkongsi foto atau video yang disiarkan oleh pengguna lain. Tetapi lebih sopan untuk bertanya, terutama sebelum menggunakan kaedah tangkapan skrin. Menggunakan aplikasi pihak ketiga atau ciri "Post to Story" menjamin bahawa pengarang asalnya mendapat kepercayaan, tetapi dengan tangkapan skrin, itu terserah kepada anda.

Mengapakah Instagram Perlu Terlalu Rumit?

Sejujurnya, kami tidak tahu. Walaupun kami berharap petua dalam artikel ini dapat membantu anda, kami juga ingin mendengar daripada anda. Apa pendapat anda mengenai penyiaran semula Instagram dan batasannya? Adakah anda tahu petua lain yang mungkin dapat membantu pembaca kami? Tinggalkan kami komen anda di bahagian di bawah.