Cara Air Dribble di Rocket League

Fizik dalam Rocket League sama hebatnya dengan mencabar. Tetapi itu adalah bahagian yang menyeronokkan. Mendapatkan beberapa mekanik yang lebih maju kadang-kadang sama bermanfaatnya dengan memenangi pertandingan.

Cara Air Dribble di Rocket League

Bermain permainan dalam bentuk yang paling mudah boleh menghiburkan sebentar. Dengan ini, ini hanya akan membawa anda ke arah pemain yang mahir. Menggunakan mekanik yang rumit dapat membantu anda membuat jalan penerbangan bola hampir tidak dapat diramalkan oleh pemain pertahanan.

Dan siapa yang tidak mahu melakukannya, terutama dalam permainan peringkat? Dalam artikel ini, kita akan membahas salah satu teknik pengendalian bola yang paling menarik di Rocket League - menggelecek udara.

Cara Menggelecek Udara

Dribble udara boleh menjadi salah satu pergerakan paling terang dalam permainan. Tetapi adakah ini mekanik yang berkesan? Ya, sebenarnya. Terlepas dari peringkat mana Anda bermain, menjadi penggiring udara yang mahir dapat menambahkan lapisan baru pada permainan Anda. Mengendalikan bola di tanah dan di udara dapat memberikan banyak kelebihan berbanding lawan.

Ini adalah pergerakan kekuatan yang, paling tidak, dapat meratakan padang permainan.

Terdapat dua elemen untuk menggelecek bola di Liga Rocket. Anda mempunyai persediaan dan kawalan udara. Jelas sekali, penyediaannya sangat penting untuk menarik bola yang berjaya.

Fikirkan sentuhan pertama anda sebagai perkara paling penting untuk dikuasai. Sekiranya anda tidak dapat menepati masa dengan tepat ketika melancarkan bola ke dinding, anda tidak akan mendapat tempat dengan mekanik ini.

Mekanik Utama Penyediaan Dribble Air Rocket League

Semasa mempraktikkan teknik anda, fokus pada langkah berikut.

  1. Pertahankan rentak yang sama dengan bola.

  2. Pukul bola dari bahagian bawah untuk mendapatkannya tinggi.

  3. Selepas itu, lompat sehingga anda boleh berada dekat dengan bola.

  4. Jangan terbang terlalu dekat dengan bola kerana anda akan berisiko menolaknya terlalu jauh semasa anda melonjak.
  5. Gunakan dorongan untuk mengawal kereta anda di udara.

Ini adalah prinsip yang sama dengan mana-mana pemain pro Rocket League yang bernilai garamnya. Semua yang lain datang dari amalan dan ketekalan.

Cara Menayangkan Dribble Dari Dinding di Liga Roket

Cara termudah untuk melakukan dribble udara dari dinding adalah bermula dengan bola di tanah. Agar penyediaan berfungsi, anda perlu menggulung bola ke atas lekukan.

Bola yang tidak melantun jauh lebih mudah dikawal. Sementara itu, pemain yang maju mempunyai latihan yang cukup untuk mengikuti bola walaupun melambung.

  1. Tolak bola ke arah dinding. Melangkah lebih perlahan dapat mengelakkan bola melantun ke arah tengah padang atau bergolek ke arah siling.

  2. Arahkan kereta anda di bahagian bawah bola untuk menaikkannya.
  3. Tunggu bola menggulung kelengkungan dinding dan buat sedikit ruang.

  4. Memukul bahagian bawah bola. Ini akan membuatnya menuju ke lapangan.

  5. Lompat tepat setelah memukul bola untuk memudahkan susulan.

  6. Ketuk penggalak untuk memukul bola dan mengawal lintasan penerbangannya.

Cara Menayangkan Dribble Dari Tanah dalam Liga Roket

Tidak seperti menggelecek udara dari dinding, menggiring bola ke udara memerlukan persediaan yang berbeza. Kali ini anda mahukan bola yang melantun.

  1. Dapatkan kedudukan untuk memukul bola yang melantun dari bawahnya.

  2. Memukulnya dan melompat dengan kereta anda pada masa yang sama. Lakukan ini sebaik sahaja bola melantun untuk masa yang tepat. Ini akan menghasilkan momentum yang cukup untuk bola naik tinggi dan kereta anda mudah mengikuti dari belakang.

  3. Terus naikkan kereta anda ke dalam bola karena mulai turun untuk menjaga kontrol udara dan menggiring bola.

Cara Air Dribble di Papan Kekunci di Rocket League

Kawalan motor adalah apa yang memisahkan pemain Rocket League terbaik dari yang lain. Bukan rahsia lagi bahawa pemain eselon yang lebih tinggi menggunakan pengawal, tanpa mengira platform mana mereka bermain.

Dengan itu, itu tidak bermaksud bahawa penyediaan papan kekunci dan tetikus tradisional tidak dapat melakukan muslihat.

Rahsia untuk menjadi pemain ace di dribbling dari papan kekunci anda adalah dengan mengelakkan dari menahan sesuatu. Mengetuk butang secara bertahap akan memberi anda kawalan yang lebih baik terhadap arah, kelajuan, dan kekuatan anda.

Menggunakan tetikus untuk mengawal kamera bukanlah sains roket (tidak ada maksud yang dimaksudkan). Pastikan untuk bereksperimen dengan kepekaan yang berbeza. Kawalan kamera anda sangat penting untuk menjadikan kedudukan anda tepat (sedikit di belakang dan di bawah bola).

Tetapi kerana rentak permainan, apa yang terasa selesa dalam genre lain mungkin tidak akan bermanfaat bagi anda dalam persekitaran beroktan tinggi Rocket League.

Setelah anda terbiasa melakukan lebih banyak ketukan daripada menahan, semua yang lain adalah sama.

  1. Lakukan penyediaan dengan memutar bola ke dinding dan melompat dengannya atau dengan memotongnya dari tanah.

  2. Pertahankan kelajuan udara yang sama dengan bola sambil tetap sedikit ketinggalan.

  3. Pukul bola di bawahnya untuk terus melambung di udara.
  4. Ketuk sedikit butang penguat anda untuk menutup jarak dan memukul bola.

Mungkin lebih sukar pada mulanya, tetapi Rocket League tidak dirancang sebagai permainan konsol sahaja. Ia bermain dengan sangat baik dengan konfigurasi komputer standard, tetapi memerlukan lebih banyak masa untuk menguasai kawalan motor dan fizik permainan.

Soalan Lazim Rocket League Air Dribble

Bagaimana saya dapat menjaringkan gol dari dribble udara di Rocket League?

Anda mungkin pernah melihat ini dilakukan seribu kali oleh pemain mahir. Namun langkah itu tidak begitu maju seperti yang anda fikirkan.

Dribble udara palsu adalah tindakan yang dapat membuat pembela tidak berjaga-jaga. Anda mulakan dengan memasang dribble udara dari tanah atau dinding. Lakukan sentuhan pertama untuk menggelecek bola sekali.

Kemudian, ketika lompatan kedua anda berakhir, lakukan flip depan. Sebilangan besar pemain pertahanan mungkin mengharapkan lompatan atau menggiring bola. Namun, flip depan akan membolehkan anda melakukan tembakan kuat ke arah gawang jika anda menghadap tiang.

Apakah kaedah terbaik untuk berlatih menggelecek udara di Rocket League?

Melompat ke permainan bebas adalah cara terpantas untuk mula mempraktikkan teknik anda. Hanya anda, padang, dan bola.

Namun, sejak permainan ini disiarkan, beberapa mod telah muncul. BakkesMod adalah salah satu plugin yang paling berguna untuk Rocket League. Ia mempunyai pelbagai pek latihan dengan senario yang telah ditetapkan yang membolehkan anda belajar dan menguasai pelbagai mekanik.

Untuk menggelecek udara, anda boleh memilih banyak lintasan bola, sudut, dan kelajuan. Ia selesa kerana anda tidak perlu risau tentang penyediaannya. Anda hanya boleh fokus mengendalikan kereta anda di udara dan menjadikan masa peningkatan anda sempurna.

Gaya Bebas Jauh

Refleks sangat penting dalam Rocket League, tetapi begitu juga dengan latihan berjam-jam. Semasa berusaha mempelajari dan menyempurnakan teknik canggih, seperti menggelecek udara, tidak ada yang mudah.

Pertama, anda harus memahami fizik permainan, kemudian mekaniknya, dan kemudian, anda harus melakukan pergerakan yang sama dari semua sudut yang mungkin.

Sudah tentu, setelah anda mempunyai rangka tindakan bagaimana ia dilakukan, hanya tinggal masa sehingga anda dapat menambahkan sesuatu yang baru di repertoar anda.

Sebagai Rocket League adalah permainan di mana bola menghabiskan banyak waktu di udara, jelas menggelecek udara harus menjadi salah satu mekanik maju pertama yang perlu anda pelajari.

Apa persediaan dan tindak lanjut kegemaran anda untuk menggelecek udara? Adakah anda lebih suka mengambil bola dari tanah, atau adakah dinding anda lebih berguna untuk memulakan menggiring bola ke arah tertentu?

Beritahu kami di bahagian komen di bawah.