Cara Menambah Penyemak Imbas Web ke TV Samsung Anda

TV pintar Samsung dilengkapi dengan penyemak imbas web lalai yang dapat digunakan untuk carian asas, tetapi cukup terhad. Contohnya, anda tidak dapat memuat turun gambar dan fail tertentu. Belum lagi bahawa ia sangat perlahan, yang boleh menjengkelkan sesiapa sahaja yang terbiasa melayari pantas di telefon pintar atau komputer riba.

Cara Menambah Penyemak Imbas Web ke TV Samsung Anda

Anda tidak boleh memadamkan penyemak imbas asli, tetapi anda boleh melupakannya dan menggunakan yang lain. Terdapat pelbagai cara untuk melakukannya.

Sambungkan Peranti Aliran Media

Sekiranya anda mempunyai peranti streaming media, anda boleh memasangkannya ke TV Samsung anda dan menggunakan penyemak imbas web terbina dalam. Anda akan mempunyai semua pilihan seolah-olah penyemak imbas dipasang di TV anda, dan untuk itu, anda hanya perlu menggunakan alat kawalan jauh yang lain.

Sekiranya anda mempunyai Amazon Fire TV Stick, anda boleh memilih antara Firefox dan Silk, yang kedua-duanya merupakan penyemak imbas web yang sangat baik. Perkara terbaik ialah anda tidak memerlukan alat kawalan jauh, kerana anda dapat menavigasi penyemak imbas ini dengan suara anda melalui Alexa.

Sekiranya anda mempunyai Roku, anda boleh menggunakan penyemak imbas POPRISM percuma, tetapi ingat bahawa ia hampir sama dengan penyemak imbas lalai Samsung TV. Sekiranya anda menginginkan sesuatu yang lebih baik dan cepat, mungkin ada baiknya anda membayar $ 4,99 sebulan untuk Penyemak Imbas Web X.

Akhirnya, jika anda menggunakan Apple TV, mungkin sedikit lebih rumit. Malangnya, anda tidak dapat memasang penyemak imbas web di Apple TV anda secara langsung. Anda mungkin perlu memuat turun AirWeb ke iPhone atau iPad anda dan kemudian mencerminkannya di TV Samsung melalui Apple TV anda.

Cara Menambah Penyemak Imbas Web

Pasangkan Komputer Riba Anda

Sekiranya anda ingin menggunakan beberapa penyemak imbas tanpa had, perkara terbaik yang boleh anda lakukan ialah memasang komputer riba ke TV anda. Sebilangan orang lebih suka tidak bermain-main dengan kabel HDMI, tetapi kaedah ini sebenarnya dapat menjimatkan masa anda. Bagaimana? Ini membolehkan anda menavigasi web dengan lebih cepat dan mudah.

Mengusahakan penyemak imbas web dengan alat kawalan jauh sangat mengecewakan, terutamanya kerana anda tidak dapat melakukan semua yang anda mahukan. Semasa memasang komputer riba, anda boleh menggunakan pad jejak dan papan kekunci anda. Ini adalah penyelesaian yang baik jika anda perlu menggunakan web secara meluas atau jika anda perlu membuka banyak tetingkap.

Cermin Skrin

Nasib baik, ada cara untuk mengelakkan kabel bersama! Tepatnya, anda dapat menggunakan pencerminan layar untuk mengirimkan kandungan dari komputer riba atau telefon pintar ke layar lain. Ini bermaksud bahawa anda boleh membuka penyemak imbas web pilihan anda, menavigasi pada peranti anda, dan kemudian mencerminkannya di TV Samsung anda. Yang anda perlukan hanyalah sambungan Wi-Fi yang stabil.

Semua TV Samsung yang lebih baru mempunyai pilihan ini, walaupun mungkin terdapat di tempat yang berbeza. Berikut adalah tiga cara yang paling biasa untuk mencarinya:

  1. Tekan butang Sumber pada alat kawalan jauh anda. Apabila menu Sumber terbuka, pilih Screen Mirroring, antara pilihan lain.
  2. Tekan butang Menu pada alat kawalan jauh anda. Klik pada Network dan kemudian pilih pilihan Screen Mirroring.
  3. Tekan butang Menu pada alat kawalan jauh anda. Klik pada Rangkaian dan kemudian buka Tetapan Pakar dan klik pada Wi-Fi Direct.

Sekiranya tidak ada pilihan yang sesuai untuk anda, anda mungkin perlu menghubungi sokongan pelanggan Samsung untuk mengetahui cara mengaktifkan Screen Mirroring pada Samsung TV anda.

Samsung TV Tambah Penyemak Imbas Web

Bolehkah Saya Memuat turun Aplikasi Penyemak Imbas Web ke TV Samsung Saya?

Walaupun anda boleh memasang banyak aplikasi di TV Samsung anda, sayangnya tidak ada cara untuk memasang penyemak imbas lain. Anda terhad kepada penyemak imbas web yang dimuatkan sebelumnya, yang boleh berbeza-beza dari model ke model. Sekiranya anda ingin menggunakan penyemak imbas lain, anda memerlukan peranti lain, sama ada telefon, komputer riba atau peranti penstriman anda.

Apa Pilihan Yang Hilang pada Penyemak Imbas TV Samsung?

Sekiranya anda telah berusaha melakukan beberapa perkara berikut dan bertanya-tanya apa yang salah dengan TV Samsung anda, ketahuilah bahawa itu bukan anda atau kesalahan peranti anda. Itulah cara penyemak imbas TV Samsung dirancang.

Berikut adalah senarai cepat perkara yang tidak dapat anda lakukan dengan penyemak imbas lalai Samsung TV anda:

  1. Anda tidak dapat memuat turun gambar, video, dan jenis fail teks tertentu.
  2. Anda tidak dapat memainkan video Flash.
  3. Anda tidak boleh membuka seberapa banyak tetingkap yang anda mahukan.
  4. Beberapa laman web mungkin tidak dapat diakses.
  5. Tidak ada fungsi Copy-Paste.

Terdapat beberapa batasan lain juga, tetapi perkara di atas adalah yang paling berkaitan dengan pengguna biasa. Akhirnya, penyemak imbas web Samsung TV lebih perlahan dan kurang responsif secara umum, terutamanya jika anda menggunakan banyak fungsi TV pada masa yang sama.

Anda Dapat Memilih

Seperti yang anda lihat, terdapat banyak cara untuk menggunakan penyemak imbas web lain di Samsung TV anda. Mereka yang mempunyai TV Roku atau Amazon Fire hampir selalu menggunakan kaedah pertama yang sesuai seperti yang dinyatakan di atas. Namun, jika anda tidak mempunyai peranti penstriman, jangan risau kerana anda selalu boleh menggunakan telefon atau komputer riba anda.

Penyemak imbas mana yang anda gunakan di TV Samsung anda? Kaedah mana yang paling sesuai untuk anda? Beritahu kami dalam komen di bawah.