Cara Tangkapan Skrin Instagram Post

Tangkapan skrin telah menjadi sebahagian daripada kehidupan seharian bagi kebanyakan orang. Sama ada meme lucu atau beberapa maklumat penting, mengambil tangkapan skrin sangat berguna. Setelah beberapa aplikasi pemesejan memperkenalkan pilihan untuk menghapus mesej anda secara automatik untuk semua orang, tangkapan skrin menjadi lebih penting.

Cara Tangkapan Skrin Instagram Postboleh screenshot gambar instagram

Di Instagram, bukan hanya DM anda yang mungkin anda mahu tangkapan skrin. Cerita hanya bertahan selama 24 jam, dan kemudian berita itu disampaikan kepada semua orang kecuali pengguna. Sekiranya anda ingin menghantar siaran peribadi kepada seseorang yang tidak mengikuti orang yang menyiarkannya, mengambil tangkapan skrin mungkin satu-satunya cara. Tetapi bolehkah anda menyiarkan catatan Instagram? Bagaimana dengan cerita? Dan adakah sesiapa akan mengetahui mengenainya?

Cara Memotret Skrin Instagram

Jawapan ringkas untuk soalan itu, jika anda dapat menayangkan catatan Instagram, DM, atau kisahnya - ya. Sama seperti mengambil tangkapan skrin dari perkara lain di telefon bimbit anda. Bagaimana anda mengambil tangkapan skrin? Ia bergantung pada jenis telefon pintar yang anda gunakan.

iPhone

  • Pada iPhone X atau yang lebih baru, tangkapan skrin dengan menekan Kunci butang dan Kelantangan Naik butang pada masa yang sama.

  • Pada model iPhone yang lebih lama, tangkapan skrin dengan menekan Kunci butang dan Rumah butang pada masa yang sama.

Android

Model Android sedikit berbeza dengan cara mereka mengambil tangkapan skrin, tetapi ini adalah yang paling biasa:

  • Tekan Kelantangan naik butang dan Butang kuasa pada masa yang sama.

  • Pegang Butang kuasa dan pilih Tangkapan Skrin dari senarai

  • Leret turun dari bahagian atas skrin dan pilih Tangkapan Skrin dari senarai.

Adakah Orang Lain Tahu Saya Mengambil Tangkapan Skrin?

Bagi mereka yang bimbang tentang poster mengetahui bahawa anda telah mengambil tangkapan skrin dari pos mereka, jangan risau - anda selamat. Mereka tidak akan tahu kecuali ada yang memberitahu mereka. Pengguna Instagram tidak menerima pemberitahuan ketika seseorang menayangkan catatan atau cerita mereka. Sehingga 2018, orang benar-benar dapat melihat siapa yang mengambil tangkapan skrin cerita mereka.

Masih ada satu keadaan di mana pengguna lain akan diberitahu tentang anda mengambil tangkapan skrin. Ketika anda mengirim gambar yang hilang kepada seseorang melalui DM, pemberitahuan akan muncul jika tangkapan layar diambil dari gambar tersebut

Menyimpan Catatan untuk Kemudian di Instagram

Perhatikan bahawa jika anda mengambil tangkapan skrin untuk menyimpan catatan kemudian, anda boleh melakukannya dengan cara lain. Terdapat ikon di sudut kanan di bawah setiap siaran, yang membolehkan anda menyimpannya ke koleksi anda, jadi anda boleh kembali ke sana apabila anda mempunyai lebih banyak masa atau ingin melihatnya lagi.

Bolehkah Saya Muat turun Foto dari Instagram?

Muat turun secara langsung kandungan anda sendiri dari akaun Instagram anda cukup mudah. Sekiranya anda telah menghapus keseluruhan folder Instagram dari Galeri anda secara tidak sengaja, anda kehilangan telefon atau dicuri, jangan risau untuk mendapatkan semula foto anda. Ia cukup mudah. ​​Sekiranya anda ingin memuat turun semua foto dan video dari akaun anda secara langsung, terdapat beberapa pilihan yang berbeza.

Sekiranya anda ingin memuat turun catatan atau cerita orang lain secara langsung, bukan melalui tangkapan skrin atau rakaman skrin, sayangnya tidak ada jalan langsung. Terdapat, bagaimanapun, beberapa jalan penyelesaian yang berbeza.

Cara Lain untuk Berkongsi Catatan Instagram

Sekiranya anda masih tidak pasti mengenai tangkapan skrin, ada cara yang terdapat di dalam Instagram untuk berkongsi catatan menarik dengan orang lain. Sekiranya profil poster asal adalah umum, anda mempunyai dua pilihan:

  1. Hantarkan siaran kepada rakan anda dengan mengetuk ikon Pesawat di sebelah ikon Suka dan Komen. Itu akan muncul dalam mesej langsung rakan anda.

  2. Dari telefon anda, ketik ikon Pesawat yang sama dan pilih Tambahkan Pos ke Kisah Anda untuk membaginya dengan semua rakan anda.

Perkongsian bermakna

Instagram adalah, tanpa keraguan, platform yang menghiburkan. Anda bukan sahaja dapat menikmati foto yang indah, tetapi anda juga dapat melihat beberapa kata-kata bijak di sana sini. Sekiranya anda ingin membaginya dengan pengikut anda, anda boleh mengambil tangkapan skrin tanpa mendapat masalah kerana orang yang mengepos tidak akan pernah tahu. Terdapat juga cara lain untuk berkongsi kandungan hebat dengan rakan anda, bergantung pada tetapan privasi pengarang.

Adakah anda mengambil tangkapan skrin semasa menatal di Instagram? Beritahu kami di bahagian komen di bawah.