Cara Menghantar Mesej dari Laman Utama Google

Google Home adalah peranti hebat yang membolehkan anda melayari internet, mengirim mesej, dan membuat panggilan hanya menggunakan perintah suara. Peranti disambungkan ke pangkalan data Google dan semua yang perlu anda lakukan untuk mendapatkan maklumat yang anda mahukan adalah bertanya.

Cara Menghantar Mesej dari Laman Utama Google

Itulah bahagian yang jelas dalam menggunakan Google Home, tetapi banyak orang tidak tahu bahawa mereka dapat menggunakannya untuk menghantar mesej SMS dan membuat panggilan. Inilah cara anda dapat melakukan perkara tersebut.

Membuat Panggilan dengan Laman Utama Google

Google Home secara rasmi menyokong membuat panggilan telefon di AS, UK, dan Kanada. Itu menjadikan memanggil rakan anda atau atasan anda, atau orang lain jauh lebih mudah daripada sebelumnya. Google sudah mempunyai berjuta-juta nombor telefon berdaftar, jadi anda boleh meminta Pembantu memanggil mana-mana nombor tersebut pada bila-bila masa.

Yang harus anda katakan adalah: "Hai Google, hubungi (nama syarikat)" dan tunggu seseorang menjawab. Anda boleh bertanya kepada Google mengenai restoran terdekat jika anda lapar, dan Pembantu akan memberi tahu pilihan anda. Anda juga boleh membuat panggilan untuk membuat tempahan melalui Google Home.

Sekiranya anda ingin menghubungi nombor tertentu, cukup katakan: "Hai Google, hubungi 1122-235-226" atau nombor lain yang ingin anda hubungi. Sekiranya panggilan anda tidak dijawab, anda boleh meminta Pembantu memanggil semula bila-bila masa. Tamatkan panggilan dengan mengatakan: "Hai Google, hentikan / tamatkan panggilan / tutup panggilan", atau ketuk Google Home.

Memanggil Rakan dengan Nombor

Apabila anda membuat panggilan menggunakan Google Home, penerima akan melihat nombor anda sebagai "Peribadi." Walau bagaimanapun, anda boleh membuat beberapa perubahan, jadi orang yang anda panggil tahu bahawa anda. Inilah yang harus anda lakukan:

Hantar Mesej Dari Laman Utama Google

  1. Buka aplikasi Google Home di telefon anda.
  2. Ketik tiga garis mendatar.
  3. Ketik "Tetapan lain."
  4. Cari tab "Perkhidmatan" dan ketik "Panggilan pada pembesar suara."

    Mesej Dari Laman Utama Google

  5. Pilih "Nombor anda sendiri."
  6. Ketik "Tambah atau ubah nombor telefon."
  7. Masukkan nombor telefon anda dan sahkan.
  8. Anda akan menerima SMS dari Google dengan kod yang perlu anda masukkan.

Memanggil Rakan dengan Nama

Anda juga boleh memanggil kenalan dengan nama dan bukannya menyebut nombor mereka ke Google Home. Sekiranya itu yang anda mahukan, ikuti arahan di bawah:

  1. Buka aplikasi di telefon anda.
  2. Sambungkan telefon anda ke rangkaian Wi-Fi yang sama dengan peranti Google Home anda.
  3. Ketik ikon Menu Utama (tiga garis mendatar).
  4. Ketik "Tetapan lain."
  5. Cari bahagian "Peranti" dan pilih peranti Rumah anda.
  6. Ketuk suis untuk "Hasil Peribadi" untuk menghidupkannya dan hurufnya akan menjadi biru.

Setelah selesai menyiapkan, katakan: "Baiklah Google, panggil (nama kenalan anda)."

Anda boleh meminta Pembantu apa sahaja semasa bercakap dengan seseorang, tetapi panggilan akan terganggu sehingga Pembantu memberitahu anda perkara yang anda ingin ketahui. Ia akan kembali normal setelah anda mendapat maklumat yang anda mahukan. Panggilan terus ke peranti Google Home yang lain masih tidak dapat dilakukan, tetapi mungkin akan dilakukan pada masa akan datang.

Menghantar Mesej Teks SMS Menggunakan Laman Utama Google

Sebelum kita memulakan, tidak seperti membuat panggilan, menghantar SMS melalui Google Home tidak disokong secara rasmi. Namun, ada cara untuk menjadikan Google Home anda dapat menghantar pesanan teks SMS.

Perkara pertama yang harus anda lakukan ialah membuat applet IFTTT untuk setiap orang yang anda mahu menghantar teks menggunakan Google Home. IFTTT bermaksud "If This Then That", dan ini adalah perkhidmatan automasi rumah pintar yang disertakan dengan peranti Google Home. Muat turun aplikasi IFTTT ke telefon pintar anda dan ikuti arahan untuk menyiapkannya:

  1. Buka dan log masuk ke aplikasi IFTTT.
  2. Ketik tab "Aplikasiku".
  3. Ketik ikon "+".
  4. Ketuk biru "+ ini" untuk menyiapkan tindakan input IFTTT.
  5. Pilih Pembantu Google dari senarai.
  6. Ketik "Ucapkan frasa dengan bahan teks".

Pencetus pilih Pembantu Google

Anda sekarang akan melihat skrin "Pencetus lengkap" di mana anda harus mengucapkan kata-kata yang anda mahu gunakan oleh Pembantu. Di mana tertulis "Apa yang ingin anda katakan?", Anda harus menaip "teks (nama orang itu)"

persediaan google home IFTTT

Anda boleh memasukkan beberapa frasa yang mencetuskan tindakan yang sama. Tanda dolar mesti ada dalam setiap frasa seperti yang ditunjukkan oleh arahan di skrin.

Setelah anda menyelesaikan persediaan, ketuk pada pilihan "+ itu" berwarna biru untuk memberitahu applet apa yang harus dilakukan ketika anda memerintahkannya untuk mengirim pesanan teks SMS.

Senarai aplikasi yang tersedia akan muncul lagi. Cari "SMS Android" dan pilih. Masukkan nombor telefon orang yang telah anda sebutkan dalam langkah di atas dan periksa pilihan yang memasukkan "TextField" ke dalam mesej.

Menghantar Mesej Teks SMS Lebih Mudah Daripada Sebelumnya

Sekarang, apabila persediaan selesai, anda dapat menghidupkan atau mematikan tindakan dengan mengetuk suis hidup / mati kapan saja. Cubalah untuk pertama kalinya dengan mengatakan: "Hai Google, teks (nama) (Mesej)" dan mesej akan dihantar. Ingatlah untuk menyatakan pesanan anda pada saat anda memberikan pesanan.