Cara Menyematkan Komen di Instagram

Instagram, platform perkongsian foto paling popular di dunia, membuat pengguna mengejutkan dengan ciri inovatif. Dan salah satu penambahan keren terkini untuk perkara yang boleh anda lakukan di Instagram adalah memberi komen pada Post, Lives, Reels, dan Stories.

Cara Menyematkan Komen di Instagram

Sekiranya anda mencari petunjuk tentang cara menyematkan komen di Instagram, anda telah sampai di halaman yang betul. Artikel ini memberikan panduan langkah demi langkah untuk menyematkan komen di Instagram Live, Reel, dan Story.

Cara Menyematkan Komen di Instagram Langsung

Kemas kini Instagram terkini memungkinkan pengguna menyematkan komen pada catatan Instagram Live mereka. Ini adalah cara yang baik untuk memberi tahu orang tentang tujuan video tersebut, kerana tidak semua pengikut boleh menyertai video langsung sejak awal. Sekiranya seseorang masuk lewat, mereka akan melihat apa yang anda bicarakan.

Ikuti arahan di bawah untuk menyematkan komen di Siaran Langsung anda dengan peranti Android.

Android

  1. Lancarkan aplikasi Instagram pada telefon pintar anda.

  2. Log masuk ke akaun anda.

  3. Pilih gambar profil anda dari kiri atas skrin.

  4. Mulakan video langsung dengan menekan butang "Live".

  5. Ketik komen yang anda mahu pin atau tambahkan komen baru dan ketuk di atasnya.

  6. Ketik pada pilihan "Pin Comment".

Itu sahaja! Anda kini telah menyematkan komen pada video Instagram Live anda. Komen yang disematkan akan berada di bahagian bawah senarai komen. Anda boleh membuang komen yang disematkan dengan mengetuk komen dan memilih "Lepaskan komen."

Perhatikan bahawa Instagram hanya membenarkan sebilangan pengguna menyematkan komen orang lain dan bukan mereka sendiri untuk sesi Langsung.

iPhone

Inilah cara anda dapat menyematkan komen di Instagram Live di iPhone:

  1. Lancarkan Instagram di iPhone anda dan log masuk ke akaun anda.

  2. Ketik gambar profil anda dari kiri atas skrin.

  3. Tekan butang "Live" untuk memulakan sesi Live baru.

  4. Leret ke kiri pada komen yang ingin anda pin. Sebagai alternatif, tambahkan komen anda sendiri, dan leret ke kiri.

  5. Ketik "Sematkan Komen".

Anda kini berjaya menyisipkan komen ke video Instagram Live anda. Sekiranya anda mahu, anda boleh membuang komen dengan meleret ke kanan komen dan memilih "Lepaskan komen."

Perhatikan bahawa bergantung pada wilayah anda, anda mungkin tidak dapat menyematkan komen anda sendiri di video Langsung anda. Anda mungkin hanya dibenarkan menyematkan pengikut anda.

Cara Menyematkan Komen di Kisah Instagram

Kisah Instagram adalah kaedah terbaik untuk berinteraksi dengan pengikut anda. Selain berkongsi kandungan yang menarik, anda boleh memasukkan komen anda (atau pengikut anda) untuk menjadikan Cerita anda lebih bermaklumat.

Ikuti langkah di bawah untuk memasang komen di Instagram Story:

Android

  1. Buka aplikasi Instagram pada peranti Android anda dan log masuk ke akaun anda.

  2. Pilih komen dari Kisah Instagram anda yang ingin anda pin.

  3. Tekan lama di atasnya dan tunggu bar biru muncul.
  4. Ketik ikon pin.

Komen sekarang akan disematkan ke Kisah anda. Sekiranya anda tidak melihat pilihan untuk menyematkan komen ke Kisah anda, anda boleh menambahkan pelekat teks dengan mengetuk ikon "Aa" dan menulis maklumat yang ingin anda sertakan dengan Cerita.

iPhone

Pengguna iPhone boleh memasukkan komen ke Cerita mereka dengan mengikuti langkah-langkah di bawah.

  1. Lancarkan aplikasi Instagram di iPhone anda.

  2. Log masuk ke akaun anda.

  3. Cari Kisah anda dari sebelah kiri atas skrin atau tambahkan yang baru.

  4. Pilih komen yang ingin anda pin dan sapu ke kiri.

  5. Anda akan melihat tiga ikon muncul. Pilih ikon pin untuk menyematkan komen ke Kisah anda.

Bergantung pada wilayah, beberapa pengguna iPhone tidak mempunyai pilihan untuk menyematkan komen pada kisah mereka. Jika demikian, Anda tetap perlu menambahkan teks menggunakan ikon teks "Aa".

Cara Menyematkan Komen di Reel Instagram

Reel Instagram adalah alat yang sangat baik untuk berinteraksi dengan pengikut anda atau meningkatkan kempen pemasaran afiliasi anda. Apa pun alasan untuk menggunakan Reels, memasang komen pada video anda adalah kaedah terbaik untuk menjadikan video anda lebih bermaklumat. Sayangnya, tidak semua pengguna mempunyai pilihan untuk menyematkan komen ke Reels, tetapi tidak ada salahnya mencuba.

Inilah cara melakukannya pada peranti Android.

Android

  1. Buka aplikasi Instagram pada peranti Android anda.

  2. Log masuk ke akaun Instagram anda.

  3. Buat Reel Instagram seperti biasa.

  4. Tulis komen atau pilih yang ada.

  5. Ketik pada komen yang ingin anda pin.

  6. Ketik ikon pin.

Komen sekarang akan disematkan ke Reel Instagram anda. Sekiranya anda tidak melihat pilihan untuk menyematkan komen di Reels Instagram, anda dapat menekan ikon teks di sebelah kanan atas ketika membuat Reel dan memasang stiker teks ke Reel.

iPhone

  1. Buka Instagram di iPhone anda dan log masuk ke akaun anda.

  2. Buat Reel dan tulis komen di atasnya atau cari komen pengikut anda.

  3. Leret ke kiri dan pilih "Pin komen."

Sekiranya anda tidak melihat pilihan untuk menyematkan komen ke Reels, anda dapat menambahkan teks dengan menekan ikon teks "Aa" di kanan atas Reel anda.

Sematkan Komen Instagram Dengan Kemudahan

Instagram terus memperlakukan pengguna dengan ciri baru yang sangat baik yang menjadikan kandungan streaming lebih baik. Sama ada anda melakukan live streaming atau berkongsi video di Instagram Reel atau Story, anda mungkin ingin memberikan komen ke kandungan anda agar lebih bermaklumat.

Artikel ini berkongsi langkah mudah untuk memasang komen di beberapa lokasi di Instagram, jadi anda tidak perlu bimbang untuk menjadikan maklumat menonjol.

Jenis komen apa yang biasanya anda pasangkan pada Cerita anda? Adakah anda lebih suka menyematkan komen anda atau pengikut anda? Beritahu kami.