Microsoft mengumumkan Surface Pro 6, inilah yang perlu anda ketahui

Microsoft Surface Pro 6 telah diumumkan oleh Microsoft pada acara tahunannya di New York City, meneruskan rangkaian Surface Pro syarikat. Ia akan dikeluarkan pada 17 Oktober, dan harga untuk pelbagai konfigurasinya bermula dari £ 879 hingga £ 2,149.

Sebilangan besar peningkatan dari Surface Pro sebelumnya disembunyikan, termasuk pengenalan pemproses Whisky Lake Core i5 dan i7 generasi ke-8 Intel, tetapi banyak ciri dan statistik serupa dengan Surface Pro tahun lalu.

Microsoft Surface Pro 6: Tarikh dan harga pelepasan UK

Surface Pro 6 akan dilancarkan di UK pada 17 Oktober, sehari selepas pembebasan AS.

Lihat Surface Laptop 2 yang berkaitan didedahkan dengan bateri sepanjang hari dan kemasan hitam Windows 10 Oktober kemas kini akhirnya kini tersedia Microsoft mengumumkan Surface Go: Preorder bermula dari £ 380

Harga berkisar antara £ 879 hingga £ 2,149, dengan pilihan yang berbeza termasuk memori, pemproses dan ruang penyimpanan. Pilihan termurah dilengkapi dengan memori 8GB, memori Intel Core i5 dan 128GB, dan satu-satunya konfigurasi di bawah £ 1,000.

Microsoft telah melepaskan pilihan untuk memori 4GB, yang sebelumnya menjadi pilihan untuk semua peranti Surface Pro. Pilihan memori yang tinggal adalah 8GB dan 16GB. Ruang penyimpanan dan pilihan pemproses tetap sama pada ruang penyimpanan 128GB, 256GB, 516GB dan 1TB, dan pemproses i5 atau i7 masing-masing.

BACA SETERUSNYA: AI Microsoft ini dapat membina kod laman web dari lakaran mudah

permukaan_pro_6

Microsoft Surface Pro 6: Spesifikasi dan penambahbaikan

Tambahan baru terbesar untuk Surface Pro 6 adalah siri pemproses Whisky Lake Intel, menggantikan pemproses Kaby Lake tahun lalu. Pemproses Core i5 dan i7 generasi ke-8 Intel merangkumi peningkatan sokongan USB sehingga 10GB / s dan peningkatan turbo clocking. Ia juga menyokong paparan UHD dan cache CPU yang jauh lebih besar daripada Kaby Lake, yang bermaksud ia lebih baik.

Secara luaran, peranti ini serupa dengan Surface Pro tahun lalu. Saya mengekalkan kamera depan 8MP dan 5MP, saiz skrin 2736 x 1824-piksel 12.3 inci dan Mini DisplayPort yang serupa, bicu fon kepala 3.5mm dan sambungan USB bersaiz penuh.

Pelabuhan telah mengecewakan bagi beberapa orang, dengan jangkaan penyambungan Thunderbolt 3 atau USB-C di Surface Pro 6 yang mengekalkan port USB-A pada peranti yang lebih lama. Ini adalah keputusan yang pelik, memandangkan peranti Surface Go Microsoft menggunakan USB-C.

Walaupun Surface Pro 6 mengekalkan hayat bateri 13.5 jam tahun lalu, peningkatan ke pemproses Whisky Lake bermaksud ini adalah peningkatan kuasa sekitar 67% menurut Microsoft.

permukaan_pro_6_black_and_silver

BACA SETERUSNYA: Kedudukan bunyi permulaan Windows terbaik sejak Windows 3.1

Salah satu peninggalan yang ketara dari peranti ini adalah jenis Surface Pen, ciri yang juga hilang dari Surface Pro tahun lalu. Surface Pens masih berfungsi pada peranti, namun, anda hanya perlu mengeluarkan sekitar £ 100 untuk mendapatkannya - atau hanya menggunakan yang sama dari peranti Surface Pro 3 (atau yang lebih baru). Begitu juga, jika anda mahukan papan kekunci Jenis yang akan dikenakan biaya tambahan £ 150.

Sebenarnya, perubahan yang paling ketara pada Surface Pro 6 adalah pengenalan varian hitam baru, yang sangat bersahaja dan berkelas.

Microsoft Surface Pro 6: Ciri baru

Surface Pro 6 hadir dengan Windows 10 Home, yang dinaik taraf dengan tawaran Kemas kini Oktober terbarunya. Ini bermakna banyak ciri baru kemas kini sistem operasi tersedia sejak hari pertama.

Salah satu ciri tersebut ialah garis masa, yang memungkinkan anda mengakses fail terkini dengan cara yang serupa dengan peranti Apple. Ini akan memudahkan menavigasi pelbagai tab dan aplikasi.

permukaan_pro_6_timeline

Ciri berguna di Surface Pro 6 adalah aplikasi Telefon Anda, yang membolehkan anda menyegerakkan telefon dan Surface Pro 6 anda dengan lancar. Ini membolehkan anda menghantar teks dari Surface Pro 6, atau mentransfer foto dengan lancar, ciri berguna bagi orang yang menghadapi masalah menghantar fail melalui Wi-Fi.

Surface Pro 6 juga membawa Microsoft Edge Learning Tools, satu set alat yang diperbaiki untuk meningkatkan kerja anda. Ini termasuk kamus dan tesaurus, dan tersedia di Microsoft Edge walaupun di luar talian.