Cara Bermain Jungle di League of Legends

Jungler League of Legends mempunyai peranan yang unik dalam Summoner's Rift. Selalunya, mereka tersembunyi di semak-semak di antara lorong-lorong peta, memangsa monster yang netral, mendapatkan penggemar, dan menunggu peluang yang ideal untuk mengumpulkan pemain musuh. Ramai orang juga menganggap hutan sebagai kedudukan yang paling penting kerana biasanya menentukan hasil permainan. Oleh itu, pendatang baru dalam peranan harus menjadi biasa dengan semua selok-belok yang akan membantu mereka meningkatkan kemahiran mereka.

Cara Bermain Jungle di League of Legends

Dalam artikel ini, kami akan memberi anda panduan terperinci tentang cara berjelajah di League of Legends.

Bagaimana Bermain Jungle di League of Legends?

Perkara pertama yang perlu anda lakukan sebagai jungler adalah menentukan peranan anda. Ketahui tiga peranan berikut yang paling sesuai untuk anda:

  • Ganker - Menyerang juara musuh secara berterusan untuk memperlahankan kemajuan mereka. Nautilus, Jarvan IV, dan juara serupa adalah pilihan yang baik di sini.

  • Petani - Mencapai tahap tinggi dengan membersihkan kem raksasa dengan pantas (Tuan Yi, Udyr, dll.).

  • Pengawal - Membunuh jungler lawan, menolak sumber daya mereka, dan mengawal hutan untuk rakan sepasukan anda (Trundle, Amumu, dll.).

Seterusnya, anda perlu memilih rune yang sesuai di lobi pra-permainan. Sebilangan besar jungler mencari Predator, Fleet Footwork, Guardian, atau Nullifying Orb. Sekarang, mari kita lihat bagaimana anda seharusnya bersikap semasa perlawanan anda.

Sebilangan besar pemain hutan bergantung pada permainan juara musuh untuk memberi kelebihan kepada rakan sepasukan dan diri mereka sendiri. Cuba pilih lawan atau juara yang kurang sihat yang terlalu dekat dengan menara pasukan anda. Mendekat dari belakang atau dari sisi, dan musuh tidak akan tahu apa yang menimpa mereka!

Anda juga perlu bertani banyak raksasa untuk mencapai tahap tinggi antara gank, tetapi jangan hanya fokus pada bahagian hutan anda. Cuba untuk mencuri kubu lawan juga untuk menolak mereka mendapat mata pengalaman.

Jangan lupa menggunakan wad. Mereka meningkatkan penglihatan anda di hutan dan dapat memberi tahu anda tentang serangan musuh tepat pada waktunya.

Akhirnya, komunikasi berpasukan juga dapat membantu anda melakukan hutan dengan lebih baik. Sebagai contoh, anda boleh memberi tahu lorong tengah anda bahawa anda akan menggunakan jalur mereka dalam beberapa minit. Ini akan membolehkan mereka mengatur gank dan meningkatkan peluang anda untuk berjaya.

Bagaimana Bermain Kayn di Jungle di League of Legends?

Ramai pemain memilih Kayn sebagai jungler mereka kerana fleksibiliti juara. Dia tergolong dalam kelas darkin, dan anda boleh memainkannya dalam dua bentuk - Shadow Assassin dan Rhaast.

Memilih borang adalah penting kerana masing-masing menyukai komposisi pasukan tertentu. Sekiranya anda menghadapi tiga atau lebih juara jarak jauh, pilih Shadow Assassin. Sebaliknya, jika anda menentang tiga atau lebih juara jarak dekat, pilih Rhaast.

Bahagian paling mencabar mengenai Kayn adalah permainan awalnya. Dia berjuang untuk memberikan sumbangan yang besar sebelum mencapai bentuknya. Nasib baik, anda dapat mengatasi kesukaran permainan awal dengan membuat permainan pintar:

  • Kosongkan kem hutan dengan cepat.

  • Main selamat, dan jangan mulakan pergaduhan yang tidak perlu.

  • Dapatkan bola transformasi seboleh-bolehnya dengan merosakkan juara musuh.
  • Menyerang hutan musuh jika anda mengatasinya sebelumnya.

  • Gank rendah HP dan musuh yang berlebihan.

Setelah Kayn mencapai salah satu bentuknya, dia dapat mula memberikan kesan yang lebih signifikan pada permainan. Sekiranya anda bermain sebagai Rhaast, cubalah bermain sebagai kumpulan dan paksa pasukan bertengkar. Juga, gunakan kekuatan anda dengan mendorong objektif, seperti menara, naga, dan Baron Nashor.

Sebaliknya, Shadow Assassin berfungsi lebih baik untuk mengalahkan musuh satu persatu. Gunakan kemampuan Shadow Step untuk mendapatkan kelajuan pergerakan dan membunuh lawan dalam beberapa saat. Selain itu, cubalah menyerang seberapa banyak yang anda boleh, terutamanya jika anda bermain dengan pertarungan yang baik.

Bagaimana Bermain Jungle di League of Legends Musim 9?

Bermain hutan pada musim sembilan mengharuskan anda membuat banyak keputusan kritikal:

  • Sesuaikan permainan awal anda - Juara dengan fokus permainan awal yang lemah pada pertanian (Kayn, Master Yi, dan lain-lain), sedangkan Xin Zhao dan juara lain dengan potensi ganking yang kuat berusaha untuk bermain di tahap dua atau tiga.

  • Tentukan jalur mana yang harus diutamakan - Contohnya, jika jalur bot anda mencukupi (Caitlyn + Morgana), anda harus menolong sekutu lain yang lawannya lebih kuat pada awal permainan.

  • Membelah peta - Daripada membersihkan kedua-dua buff di sisi peta, anda boleh mendapatkannya dan terus ke hutan musuh. Ini akan membolehkan anda meletakkan sebelah sisi peta yang anda pilih dengan lebih mudah.
  • Tindakan pasca-ganking - Apa yang anda lakukan selepas gank juga penting. Beberapa senario yang mungkin berlaku termasuk mengambil menara, membekukan jalan, dan membunuh naga atau rift.

  • Pertahankan kawalan penglihatan Baron Nashor, dan jangan pergi ke jalur bot anda sendiri ketika Baron masih hidup sejak membunuh kerana itu akan memberi semangat kepada pasukan anda.

Bagaimana Bermain Jungle di League of Legends Musim 10?

Berjaga dengan baik pada musim 10 berfungsi mengikut prinsip yang sama - bersihkan kem hutan anda dengan cekap dan kerap bermain. Berikut adalah beberapa petua untuk permainan hutan yang berkesan:

  • Capai tahap dua atau tiga dengan cepat dan gerbang di hadapan musuh hutan.
  • Tinggalkan penyokong biru dan merah anda ke lorong tengah / ADC anda bila boleh.

  • Tetapkan penglihatan di sekitar naga dan percanggahan untuk memperkuatkan kawalan anda.

  • Pada akhir permainan, tetap berkelompok untuk menyelesaikan objektif, berjuang sebagai satu pasukan, atau mengambil menara.

Bagaimana Bermain Jungle di League of Legends Musim 11?

Sekiranya anda ingin menjadi pemain hutan yang baik pada musim 11, pertaruhan terbaik anda adalah fokus pada permainan ganking. Pertama, tentukan jalur mana yang akan anda utamakan kerana anda menunggu permainan anda dimulakan. Lihat apakah ada pertarungan yang sudah berpihak kepada pasukan anda dan memanfaatkan peluang ini. Sebagai contoh, jika laner teratas anda mempunyai ejaan Ignite dan lawan tidak, anda mungkin mahu memasukkannya terlebih dahulu kerana Ignite memberi anda kerosakan tambahan.

Untuk melakukan gank awal yang berjaya, naik ke tingkat dua secepat mungkin dan menuju ke lorong yang anda pilih untuk gank. Beberapa juara yang unggul di peringkat dua adalah Jarvan IV, Twitch, dan Xin Zhao.

Menempatkan mid-laner anda di level dua juga merupakan pilihan yang bijak. Sekiranya anda dan rakan sepasukan berjaya membunuh musuh, anda dapat terus menuju ke kuadran atas atau bawah, membersihkan kubu, dan mendapatkan pengalaman dengan cepat. Tetapi pastikan untuk tidak memaksa gank, kerana mati sebelum waktunya meninggalkan banyak ruang untuk pejuang musuh untuk mencuri kem anda dan menunda kemajuan anda.

Lebih-lebih lagi, kumpulan yang berjaya tidak semestinya berakhir dengan pembunuhan. Mendapatkan sihir pemanggil lawan atau mengambil sebilangan besar bar kesihatan mereka sudah cukup untuk memastikan rakan sepasukan anda memimpin.

Akhir sekali, sentiasa berusaha menyediakan kaunter kontra. Mereka boleh menjadi sangat berkesan, kerana mereka membolehkan anda membalikkan musuh dan menangkapnya tanpa kawalan. Juga, jangan teragak-agak untuk meninggalkan perkhemahan hutan anda. Anda selalu dapat kembali kepada mereka setelah menyelesaikan permainan kaunter anda.

Bagaimana Bermain Warwick Jungle di League of Legends?

Warwick adalah pilihan yang popular di hutan kerana banyak sebab. Dia dapat membersihkan kubu dengan cepat dan mengatasi hampir semua juara lain. Dia juga tidak sukar untuk bermain, tetapi ada banyak cara untuk menggilap permainan anda.

Pemain Warwick yang berpengalaman memanfaatkan sepenuhnya peningkatan kelajuan pergerakan yang diperoleh dari kemampuan Blood Huntnya. Ia menandakan semua juara musuh kesihatan rendah dan meninggalkan jejak merah untuk Warwick. Dengan mengikuti jejak, Warwick memperoleh banyak kelajuan pergerakan, menjadikannya lebih mudah untuk menangkap mereka sebelum mereka mengingatnya.

Semasa menghampiri musuh, cubalah untuk tidak langsung menyerang mereka. Sebaliknya, kunjungi mereka untuk memberi Warwick lebih banyak peluang untuk menyerang musuh secara automatik. Sekiranya anda merangkul juara dengan kemampuan berlari (misalnya, Renekton, Pantheon, dan Maokai), anda perlu menyelinap mereka agar mereka tidak melarikan diri dari anda tanpa cedera. Fikirkan jalan ganking pintar dan cuba menyelaraskan serangan dengan rakan sepasukan anda.

Perkara lain yang perlu diingat ialah Warwick berada di tahap paling kuat pada awal permainan. Cuba gabungkan rakan sepasukan anda sebaik sahaja anda mencapai tahap tiga dan mempunyai semua kemampuan terbaik anda. Ini akan membolehkan anda mencapai item sasaran anda, Tiamat, lebih cepat dan berada di landasan yang betul untuk mengalahkan musuh.

Strategi Terbaik untuk Bermain Jungle di League of Legends?

Oleh kerana hutan mungkin merupakan peranan yang paling fleksibel dalam League of Legends, anda boleh mengikuti banyak strategi untuk memenangkan permainan anda. Namun, kebanyakan dari mereka perlu belajar tentang laluan anda dan bermain ganking dengan kerap.

Sekiranya anda seorang pemula, anda ingin mempelajari satu laluan hutan dan mengetahuinya dengan hati. Anda tidak boleh membuang masa yang berharga semasa permainan kerana ia boleh menanggung kos yang tinggi. Juga, jika anda mengetahui banyak jalan hutan, tentukan jalan yang betul sebelum tanda 1:30 dalam permainan kerana ini adalah ketika penggemar warna biru dan merah yang sangat penting.

Tambahan pula, anda ingin menyumbang kepada permainan sebanyak mungkin dengan mengumpulkan rakan sepasukan anda. Anda akan menjadikan diri dan sekutu anda lebih kuat, walaupun anda hanya memaksa musuh menggunakan ejaan pemanggil mereka. Ingat, sasarkan lawan kesihatan rendah dan sesiapa sahaja yang berada di dekat menara anda.

Soalan Lazim Tambahan

Teruskan membaca untuk beberapa lagi petua League of Legends.

Bagaimana Menjadi Hebat di League of Legends?

Pendekatan terbaik yang dapat anda ambil ketika meningkatkan kemahiran anda adalah dengan mengurangkan kumpulan juara anda. Untuk setiap peranan yang anda mainkan, pilihlah dua hingga lima juara yang paling selesa untuk anda dan terus memainkannya sehingga anda tidak lagi dapat maju. Hasilnya, anda akan mengetahui kebaikan dan keburukan juara anda, dan mendapatkan ELO yang lebih tinggi akan menjadi lebih mudah jika anda tidak terus bereksperimen.

Bagaimana Anda Berjaga dengan Betul?

Berjuang dengan betul di League of Legends menghendaki anda mengurus pelbagai aspek permainan anda. Anda bukan sahaja harus melintasi jalan gerbang dan kem hutan, tetapi juga perlu menunjukkan kesedaran peta yang luar biasa.

Sentiasa perhatikan peta anda dan lihat di mana rakan sepasukan anda sangat memerlukan anda. Sebagai contoh, jika tidak ada peluang gank, mengambil seekor naga atau jurang akan memberi semangat kepada pasukan anda.

Jangan lupa untuk berkomunikasi dengan pasukan anda juga. Maklumkan kepada mereka mengenai kumpulan yang anda rancangkan dan minta bantuan mereka dengan pelbagai objektif.

Adakah Jungling Hard dalam League of Legends?

Jungling umumnya lebih sukar daripada peranan lain dalam League of Legends. Di atas semua pilihan itemisasi yang perlu anda pelajari, anda juga harus memikirkan laluan yang berbeza dan mencari peluang yang sesuai untuk mengumpulkan rakan sepasukan anda.

Perincian penting lain adalah menganalisis jungler lawan dan mengetahui bagaimana memanfaatkan kelemahan mereka. Akhirnya, beberapa juara, seperti Kayn dan Shaco, mempunyai jalan hutan yang berbeza, yang juga perlu diingat.

Bagaimana Anda Bertani sebagai Jungler?

Sebagai seorang jungler, anda dapat bertani pelbagai jenis monster yang berkecuali. Selain Blue Sentinel dan Red Bramblack, pemain juga perlu membunuh Krugs, Scuttle Crab, dan Wolves untuk mendapatkan pengalaman.

Namun, para pelacur tidak dilarang dari peladang. Terdapat beberapa keadaan di mana membunuhnya bermanfaat bagi anda dan rakan sepasukan. Contohnya, laner anda mungkin telah mati, dan pelayan sekarang semakin hampir dengan menara anda. Kosongkan pelayan sehingga sekurang-kurangnya seorang anggota pasukan anda menuntut emas dan pengalaman.

Ikuti Ringan di League of Legends Jungle

Oleh kerana pemain hutan memainkan peranan penting dalam permainan, pemain yang memikul tanggungjawab ini tidak boleh sembrono. Rancangkan jalan anda dengan teliti, analisa pertarungan lawan, dan perhatikan peta anda. Selain itu, gandakan ketiga-tiga jalur seboleh-bolehnya untuk memberi pasukan anda kepemimpinan yang hebat. Semua ini akan menolong anda menjadi jungler yang lebih baik dan memimpin sekutu anda ke kemenangan.

Berapa kerap anda bermain hutan di League of Legends? Apa juara hutan kegemaran anda? Beritahu kami di bahagian komen di bawah.