Saluran Tempatan TV Pluto tidak berfungsi - Cara Memperbaiki

Ditubuhkan pada tahun 2013, Pluto TV adalah salah satu anak baru di blok dalam streaming platform TV. Dalam waktu singkat, Pluto telah mencapai pangsa pasar yang signifikan dan terus mengembangkan penawarannya ke lebih dari 100 saluran. Pada tahun 2016, mereka mula menguji fitur untuk memberi pengguna akses ke saluran siaran tempatan.

Saluran Tempatan TV Pluto tidak berfungsi - Cara Memperbaiki

Perkhidmatan ini masih belum disatukan sepenuhnya. Ini menjadikannya rentan terhadap serangkaian sekatan dan banyak pengguna mungkin mendapati saluran tempatan tidak berfungsi seperti yang diharapkan. Berikut adalah beberapa kaedah terbaik untuk menyelesaikan masalah saluran tempatan TV Pluto anda.

Periksa Perkhidmatan

Penyelesaian yang paling jelas juga kadangkala paling mudah untuk diabaikan. Mungkin ada gangguan dalam perkhidmatan Pluto. Sekiranya terdapat gangguan dalam perkhidmatan, Pluto akan mengumumkannya melalui akaun media sosial rasmi mereka. Periksa suapan Facebook atau Twitter mereka untuk berita terkini.

Itulah akhir persamaan. Anda juga harus memeriksa untuk melihat apakah saluran tempatan anda mengalami masalah. Sekiranya anda menghadapi masalah hanya dengan saluran tertentu, kemungkinan masalahnya adalah pada akhir penyiaran.

Saluran tempatan TV Pluto tidak berfungsi - bagaimana membetulkannya

Periksa Keserasian Peranti

Semasa menulis artikel ini, akses saluran tempatan dari Pluto TV hanya serasi dengan peranti Roku TV. Untuk mengakses ciri ini, anda perlu menghubungkan antena OTA ke peranti TV Roku anda. Kemas kini masa depan untuk perkhidmatan Pluto boleh merangkumi sokongan untuk peranti lain tetapi itu bergantung pada minat masyarakat.

Sekiranya TV Roku anda disambungkan ke internet, ia akan memasang kemas kini yang tersedia secara automatik. Walaupun begitu, anda mungkin ingin memastikan bahawa ia mempunyai semua kemas kini firmware terkini. Anda dapat melakukannya dengan menekan butang "Rumah" pada alat kawalan jauh Roku dan mengakses "Tetapan." Di menu Tetapan, arahkan ke "Sistem" dan pilih "Pembaruan Sistem." Ini juga akan memeriksa kemas kini ke semua aplikasi anda, termasuk TV Pluto.

Periksa Sambungan Internet Anda

Walaupun anda mengakses saluran tempatan dengan antena, perkhidmatan TV Pluto masih bergantung pada sambungan rangkaian yang stabil. Periksa sama ada sambungan internet anda berfungsi dan tidak ada masalah dengan Wi-Fi anda. Juga, cubalah mengakses perkhidmatan lain di TV Roku anda untuk memastikan ia mendapat isyarat.

Sekiranya nampaknya ada masalah, cuba nyalakan semula sambungan anda dengan mematikan penghala anda dan mencabutnya selama kira-kira satu minit sebelum memulakannya semula. Sekiranya ini gagal, hubungi penyedia perkhidmatan internet anda untuk mendapatkan bantuan.

Pasang semula Aplikasi TV Pluto

Oleh kerana perkhidmatan ini masih dalam fasa pengujian, ia dapat menghadapi pelbagai masalah yang tidak dijangka. Penyelesaian menyeluruh adalah dengan menghapus aplikasi Pluto TV dan memasangnya semula. Ini akan membersihkan data cache dan memberi anda permulaan yang baru. Perkara ini tidak mungkin menjadi masalah tetapi tidak akan memakan masa yang lama. Anda boleh membuang aplikasi dengan menekan butang "Rumah" pada alat kawalan jauh Roku anda, kemudian menyoroti saluran yang ingin anda alih keluar. Setelah memilih Pluto TV, tekan butang "Bintang" untuk mengakses pilihan dan pilih Buang Saluran.

Sekiranya Semua Lain Gagal

Sebaik sahaja anda mencuba semua pilihan yang disenaraikan di sini, anda harus cuba menghubungi Pluto TV dan menghantar laporan pepijat. Menghabiskan setiap masalah yang berpotensi memerlukan waktu yang sangat lama, jadi lebih baik anda membiarkan ahli di Pluto mengambil alih.

Untuk menghantar laporan ralat, anda dapat menyusun mesej terperinci mengenai masalah anda dan menghantarnya ke [dilindungi e-mel]. Sukar untuk mengatakan berapa lama masa yang diperlukan untuk mendapatkan jawapan tetapi dengan cara ini anda pasti tidak ada batu yang tersisa.

Saluran tempatan TV Pluto tidak berfungsi

Berfikir secara global, bertindak secara tempatan

Penyelesaian yang disenaraikan di sini adalah masalah yang paling mungkin anda hadapi semasa menonton saluran tempatan di TV Pluto. Ada kemungkinan berlaku perkara lain tetapi anda harus mencuba perkara ini terlebih dahulu. Penting untuk menekankan bahawa ciri TV Pluto ini berada di peringkat awal dan boleh berubah. Ini bermaksud bahawa masalah dapat timbul dan diselesaikan hanya dengan kemas kini perisian. Dan ingat, hanya peranti TV Roku yang serasi dengan ciri ini.

Pada penghujung hari, Pluto TV menawarkan perkhidmatan yang boleh dipercayai tanpa sebarang kos. Model perniagaan mereka memerlukan kemajuan yang perlahan dan stabil ke dalam pelbagai jalan kandungan. Mungkin memerlukan sedikit masa untuk setiap ciri dikembangkan sepenuhnya, tetapi sehingga saat itu, kami berharap penyelesaian ini dapat membuat anda kembali menikmati saluran tempatan anda.